Era senaste filmer, new edition!

Tävling idag.

1m, lite lamt till hinder nummer tre och ett ner. Fille hatar att riva och hoppade väldigt väl resten av banan

110 cm debut! Jag var galet nervös och det syns på min ridning. Lite styrigt och dant och inte någon superprestation från min sida. Fille är dock en gentleman och löste det fint och tog hand om mig på bästa sätt. Slutade på tredjeplats!
Jag är stensäker på höjden på träning, hoppar banor på 110 cm - 120 cm utan problem så det är bara att fortsätt tävla, var ju precis samma sak först i 1 m. Dett låser sig i min hjärna, har svårt att hitta rytmen och se distanserna.

Usch, är dålig på att lägga upp filmer nu känner jag :o

Har två filmer sen vi va i Glommen 18-20juli. 4fel i 130 på Fredagen och dubbelnolla och en 3de plats i Lördagens 115 :DSöndagens 130 skulle jag inte ens startat, kände inte igen Loppan för 5öre. Men dum som man är så startade vi och vi kom så långt som till 3de hindret sen tackade hon för sig, va inte ens i närheten av att vilja hoppa. Tvingade inte henne utan bokade tid på klinik då hon ALDRIG skulle göra nåt sånt om hon va frisk, och helt rätt, hon hade en infektion i kroppen :( Dock överlycklig att det inte va nåt i benen...

130cm fredagen

115cm Lördagen

Nu i helgen va vi i Ringsjön, och kan säga att Loppan är precis som innan igen! :love: Suger tag och hoppar hinderna som cavaletti. Hoppade 2 120cm, 0-4fel i första och i andra klassen va vi nolla och tiden räckte till en 13de plats :)

120cm (första)

120cm (andra)

Nu har Loppan fått ut och lufta sig igen :D

Va i Ballingslöv förra helgen, dubbel nolla och 3de plac i 120 :) Dock 3 ner i 125, 1an och 2an gick bra. Sen blev det ett missförstånd till 3an sen hittade vi inte flytet igen. Men banorna va riktigt konstigt byggda, ologiskt och knixigt. Men men hon kämpade på bra även om piloten fick hjärnsläpp :confused:

120cm (Har bara från 120 då mobilen dog till 125 :banghead:)

Denna helgen fick syrran äran att rida henne :angel: Hennes va skadad så Loppan fick hoppa in som stand in, för att inte ha ridit henne mer så gick det riktigt bra. Rev sista i omhopp i 100cm och dubbelnolla i 110cm och blev 3a :)

100cm

110cm

Jag är så grymt imponerad av alla er som bara seglar över stora läskiga hinder. Själv har jag på ett års tid avancerat från den imponerande höjden 50 cm och upp till 90 cm. Inte illa för en feg tant på 46 år. :p

Vi lyckades manövrera oss runt en 90 bana på träning igår utan att jag hade hjärtat i halsgropen. Om ett tag ska jag nog kunna göra det på ett snyggt sätt också....utan flaxande händer. :D

Nu har Loppan fått ut och lufta sig igen :D

Va i Ballingslöv förra helgen, dubbel nolla och 3de plac i 120 :) Dock 3 ner i 125, 1an och 2an gick bra. Sen blev det ett missförstånd till 3an sen hittade vi inte flytet igen. Men banorna va riktigt konstigt byggda, ologiskt och knixigt. Men men hon kämpade på bra även om piloten fick hjärnsläpp :confused:

120cm (Har bara från 120 då mobilen dog till 125 :banghead:)

Denna helgen fick syrran äran att rida henne :angel: Hennes va skadad så Loppan fick hoppa in som stand in, för att inte ha ridit henne mer så gick det riktigt bra. Rev sista i omhopp i 100cm och dubbelnolla i 110cm och blev 3a :)

100cm

110cm

Fina rundor! Känns som att den andra ryttaren inte höll så bra uppsikt där i 110 cm mot slutet...

Jag är så grymt imponerad av alla er som bara seglar över stora läskiga hinder. Själv har jag på ett års tid avancerat från den imponerande höjden 50 cm och upp till 90 cm. Inte illa för en feg tant på 46 år. :p

Vi lyckades manövrera oss runt en 90 bana på träning igår utan att jag hade hjärtat i halsgropen. Om ett tag ska jag nog kunna göra det på ett snyggt sätt också....utan flaxande händer. :D

Skönt att se videos på lite mer "normala" hinder. Då kanske man själv vågar lägga ut någon film .:angel:

Här kommer vi med en liten film från senaste tävlingen, och en utvärdering.. :)

På första hindret kommer vi på en bra distans, men då han är lite ofokuserad är det lite som att han inte ser hindret, och där han borde tagit av trycker han istället in ett extrasprång, helt i onödan. Från tvåan till sexan hade vi ett riktigt bra flyt, det kändes lätt och naturligt allting, inget krångel och jag satte honom inte i skiten någonstans med min usla avståndsbedömning.

När vi skulle vända upp på sjuan så dök vårt stora problem upp lite grann. Prinsen laddar gärna på fel hinder, jag har dålig styrning och så har vi inte den rytmen och tempot igenom svängarna, så han väljer att gå ner till trav och travhoppar således sjuan. Det gör ju ingenting, han travhoppade lätt över, men det hade ju varit bättre i galopp. Hinder åtta var också kanon, sen hände samma sak på nummer nio som hände på sjuan och vi fick travhoppa.

Det är absolut så att vi är mer utomhusanpassade, vilket visade sig tydligt nu när vi var inne. Vi har svårt att få plats och hålla tempo och rytm genom små, snäva svängar. Jag är ändå nöjd med rundan i 90cm, vi har kommit långt trots allt i utvecklingen och jag börjar få ordning på min sits vilket är den stora nyckeln till att vi ska kunna komma vidare ytterligare. Nu siktar vi på massor av träning inomhus under hela vintern, för att vara redo för en ordentlig utomhussäsong nästa år. :)

Kan tillägga att underlaget var fullständigt söndervattnat, vet inte hur många vi var som halkade o snubblade där inne..

Kan tillägga att underlaget var fullständigt söndervattnat, vet inte hur många vi var som halkade o snubblade där inne..

Är på Tirk va?
Är så himla tråkigt hur illa de sköter sitt underliga i det ridhuset, har varit där jag med med både elever och ridit själv någon gång, men jag undviker att åka dit under inomhus säsongen nuför tiden

Är på Tirk va?
Är så himla tråkigt hur illa de sköter sitt underliga i det ridhuset, har varit där jag med med både elever och ridit själv någon gång, men jag undviker att åka dit under inomhus säsongen nuför tiden

Ja, det stämmer! Så dåligt som det var på den här pay and jumpen har det aldrig varit! Kändes som om man startat vattnet och glömt det på i fyra-fem timmar... usch.

Ja, det stämmer! Så dåligt som det var på den här pay and jumpen har det aldrig varit! Kändes som om man startat vattnet och glömt det på i fyra-fem timmar... usch.
samma som sist jag var där och det var tidig i våras. Tvingade min stackars elev att sakta av i trav i alla kurvor för att inte slira omkull, ridhuset är ju så smalt så det blir ju enhel del "snäva" svängar. Iof nyttigt att ta en riktig lydnads runda, men ändå…

förresten, din runda såg jättefin ut! gillar din söting:) vart håller du till annars?

samma som sist jag var där och det var tidig i våras. Tvingade min stackars elev att sakta av i trav i alla kurvor för att inte slira omkull, ridhuset är ju så smalt så det blir ju enhel del "snäva" svängar. Iof nyttigt att ta en riktig lydnads runda, men ändå…

förresten, din runda såg jättefin ut! gillar din söting:) vart håller du till annars?

Usch! Det har aldrig varit så dåligt när jag varit där, iof har jag aldrig tävlat i ridhuset tidigare, bara tränat i det lilla.
Tusen tack! Vi håller till strax utanför Tingsryd, så TiRK är "hemmaklubben". :)

Åh, nu har jag en film så nu kan jag få vara med! Hade jubileum på klubben och vi var med i stafetthoppningen. En ponny och en häst i varje lag som hoppar samma bana och snabbaste team vinner. Jag var så nöjd med damen här faktiskt, kändes som en härligt uppvärmning inför tävlingen om tre veckor!

Kom inte på rätt distans på trean, men på den här höjden går det ju fint ändå. En andraplacering blev det för vårt lag också!

Älskar att man ser ut som en rugbyspelare med en tröja över västen :p

Och här kommer en lite film på Lolli, som för övrigt är halvsyster med ovanstående häst (Niikon92). De har samma mamma och är uppföda av oss till båda ;)

Gårdagens hoppträning, som innehöll lite för mycket fart, därav lite mer framåt än uppåt över hindren ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 311
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka