Era senaste filmer, new edition!

Hej! nu har hästen min och dennes ryttare "debuterat" 1,10 på hemmaplan, tanken va att vi skulle åkt på p&j men vädret var minst sagt uselt och det var naturligtvis ute :) så vi byggde bana hemma ist :)

Senaste tävlingen
1 m 0 + 0 fel och femteplacerad

110 cm i ösregn 0 + 13 fel, tappade helt ridningen i omhoppningen och kom helt galet på två hinder.

Nu har vi debuterat vår första lokala hopptävling!

Klass 1 - 90 cm CR gick vi nolla i och Klass 2 - 1 m två faser A:0/A:0 blev det 0+4. Jag hade inte så bra kontroll i andra klassen kan man säga, hon körde sitt egna rejs och jag glömde släppa spöt innan jag red in, har inte ridit med spö på länge och hade med det i första klassen i fall det skulle behövas. Problemet var bara att jag inte hade så bra tygelkontroll då och de blev för långa. Därför skulle jag köra utan i andra rundan då hon ändå inte brydde sig på hinder, men glömde av.

Så, var så goda att skåda en rasande runda med för långa tyglar :D

(kan inte bädda in denna filmen tyvärr)

Allt som all en riktigt bra debut, ser fram mot fortsättningen!

dsc_0175_544bffb92a6b22490859e31d.jpg

Debuten i 1,10. Jag är mycket nöjd med både hästen och ryttaren :) behövs som till synes en hel del jobb att slipa på men det blir nog kanon tillslut :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka