Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

+ Raider_

Tack! Hon känns så fantastisk att rida nu :d

Debuten i 130 blir nästa helg är tanken ;) Denna tävlingen va en liten check på om hon kändes redo, och det gjorde hon med råge!

-KL-

Vet inte hur många av er som minns mitt något brutala Vilddjur? Även kallad rallyhästen :P Nu har vi haft en lååång vinter och verkligen tagit tag i det här!

Massor av arbete på backen, tränat för dressyrtränare och en rejäl dos lydnadshoppning. Tror vi kanske hoppat ett hinder över 80cm 1-2ggr sen december.

Här kommer en liten film från lydnadshoppningen i tisdags, hoppas ni som minns henne ser skillnaden :)

http://youtu.be/z6HP580zhe4

Ska bli kul att se hur det går nu när vi ska dra igång säsongen.

=)// Pink

*kl*

En snutt från min träning igår. Vi är långt ifrån bra men jag är så glad över att han äntligen börjar få lite styrka och kan få till lite bättre språng. :)
Vi tränade på att få ihop bakbenen i avsprånget med hjälp av bommar innan hindren. Han gör det väldigt bra tycker jag då han har problem med koordinationen när det ligger skräp framför hindren ;) och han har det jobbigt med att sätta sig och skjuta ifrån bra i sprången, hans stora svaghet pga hans fruktansvärt dåliga exteriör. Så det var ett väldigt nyttigt pass på många sätt. :)

https://www.youtube.com/watch?v=XteHwIJZie8

fint! men vad är det för mystisk bom spets som ni har framför hindret? har aldrig sett ngt sånt innan.. vad är det bra för?
har sett bommar läggas i spets för att träna på spets hinder och med spetsen upp mot hindret för att hjälpa hästen att hoppa i mitten, men aldrig som det är på din film..

Dom är till för att man måste lära sig komma mitt på hindret annars får hästen inte plats och som jag skrev ska det bli trångt för bakbenen så man får ihop dem i avstampet så de inte hoppar av med bakbenen för mycket isär utan mer jämfota. Det är styrketräning på annat vis än tex studs och liknade. De måste sätta sig och samtidigt ihop med bakbenen och får då bättre språng. Det känns vad det tar på hästarna. Och vad nytta det ger.

Vi brukar ofta ha det på travhindren i framhoppningen men idag i banhoppningen. Innan red vi banan helt i trav för att även få övergångarna och sedan red vi en gång i galopp för att känna att vi hade dem på hjälperna även i galopp. Sedan när vi höjde från 90 till 110 så togs pilarna bort :) det blir lite för jobbigt då. :)

Jag förstår att du är nöjd!!!

Hahaha det är helt okej :D Han kan när han vill men idag bekräfta han att han är dressyrstammad :rofl:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 937
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat