Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

När folk frivilligt följer med och står och glor i ett kallt ridhus får de filma på vilket håll de vill.

Oj jag visste inte att dina vänner hellre åker hem om du ber dom att filma åt rätt håll.. men ja det finns folk till allt såklart!

Låt bli att titta om det är så jobbigt för dig? Själv tittar jag varken på kameraman eller filmer under träningen utan först efteråt. Lönt att gnälla efteråt på någon som snällt åker dit för min skull.

Eller hur, jag blir verkligen sugen på att lägga upp fler filmer efter det konstruktiva inlägget!

Här hoppade jag precis in i tråden för lägga in ett klipp på min unghäst när han hoppade för fråga hopp-folket vad de tyckte men lockar ju inte alls :(

Jag måste fråga, jag har inte följt er, men det finns säkert en bra anledning :) Varför ligger ni fortfarande "bara" på 1 m? I all välmening!! :)

För det första så har hon svårt för att ha bra bjudning och är inte tillräckligt stark i sin galopp så jag har lagt mer fokus på grundarbetet än att hoppa så högt det går, sedan avslutade vi med 1,10 förra säsongen men när denna skulle dra igång så blev hon sjuk/förkyld halva vintern så jag fick backa och börja om lite då hon tappade lite form.

Jag tycker inte att vi har ordning och reda mellan hindren än för mer än typ 1 m - 1,10 så därför rider jag det. Hon har talang för högre höjder men det är ju bara dumt att ge sig ut på det när vi lika gärna kan hamna mitt i hindret om det blir fel, vill inte förstöra henne utan först få henne mer ridbar så det blir enkelt när det blir dags.

*knapp*

Jag skulle ha tävlat i lördags men fick avstå pga sjukdom och kalla in en kompis som tidigare aldrig suttit på hästen, gick bra ändå! Instruktionen var att sätta en bra galopp och rak häst innan hindren. Det första gick iaf in ordentligt då de var snabbast i båda klasserna :o Hästen är 6 år och gjorde sin första start för året, kommentarer rörande ryttaren undanbedes eftersom det inte är jag själv som rider.
Å just det, det är bitvis mycket dåligt filmat då jag tittade på ekipaget och inte kameran så känsliga behöver inte bry sig om att klicka på länkarna.

105:
http://youtu.be/80b3vuuqSvY

110:
http://youtu.be/dOTU7EmM7_E

Fin häst :)

Och hindrena :love: jag vill ha dem! Färgerna och allt.. love it. Hos oss har vi bara klassiska tråkiga träfärgerna. Dvs polkagris och finska flagga typ ;)

När folk frivilligt följer med och står och glor i ett kallt ridhus får de filma på vilket håll de vill.

Inte om man heter Clara och filmar :D Fick skäll för ett tag sedan när jag filmade så. Fått skäll flera gånger men nu har jag faktiskt börjat lyssna och filmar på "rätt" håll *s*

*KL*

Kort snutt från träningen förra tisdagen. Sista språnget vet inte vem som var mest trött piloten eller hästen.

http://www.youtube.com/watch?v=E2vkxsohlfM

Tack så mycket :) Ska bli kul se nästa gång om han tar det ännu bättre ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 351
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 939
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka