Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Ser jättebra ut! som du säger så behöver hästen få lite mer stuns i galoppen.

Idag gjorde lilla ärtan Creta sin debut på "tävling" med ryttare på ryggen...

Safeade lite med 60cm, vet ju inte alls hur hon skulle reagera på framhoppning, tävlingsbana eller hinder... Så de kändes som ett givet val att båra låta henne lufsa runt på sin första runda någonsin!

Jag är så sjukt nöjd med henne...

http://www.youtube.com/watch?v=IMusmsqDIn0

Ser trevligt ut
Gillar övningen.
Vad har ni för avstånd mellan de tre räckena?

Tack. :) Har du några tips på hur man kan få det?

Det ser ut som hon fick en bra första tävlingserfarenhet.

Rugge:

Tack! Oj, jag vet faktiskt inte, runt 6-6,5 meter skulle jag tro. Det ska ligga så man får ett galoppsprång emellan, det är ju lite olika vilken språnglängd din häst har och hur höga hinder man hoppar. Men jag gillade övningen då man får sådant flyt och bara kan hänga med och hästen får ta i litegrann.

Det ser ju riktigt bra ut, speciellt då du inte ridit alls länge. Det enda är kanske att hästen ska hoppa med mer styrka än fart och att du behöver få ihop galoppen lite mer. Hur man gör det håller jag själv på att lista ut. :D

Ja Alltså, att få stuns i galoppen går inte förens hästen är helt avslappnad, anser jag...

När hästen är avslappnad kan man gnugga till med innerskänkeln i hörnen (Eller när man känner att de krävs, på rakt spår men då för båda skänkarna och mindre "gnugg" än med bara en skänkel) för att få extra aktivitet i bakbenen

=)

Tack
Hon hoppar gärna på fart när det inte är högre än såhär.
Sätter jag upp högre så blir det med höjd i hennes språng, inte lika flacka liksom.

Hon är rätt storgalopperad och lite svår att gå ihop i tempo

*KL*

Äntligen har vi varit på årets först tävling för oss :d Men märkte att jag måste ändra min ridning lite nu när hon är lite lydigare :D Höll dock på att få studera underlaget lite närmre i 120 då hon tyckte att vatten i vattenmattan va skitläskigt :nailbiting::meh: Men är nöjd mer års debuten iaf :)

Film 110cm

Film 120cm

Tittade bara på 120-filmen med OJ vilken skilnad det är på henne, riktigt kul att se :love::up: Visst är det lite kvar, men känns som att du har full koll på läget nu!
Hur är det, skulle hon säljas eller du får fortsätta rida henne?

Jag skulle vilja se att du vågar ge efter mer i handen över hinder så att hästen kan få hoppa igenom sig ordentligt, annars tycker jag att det ser väldigt trevligt ut! Balanserat, kontrollerat, följsamt :)

Tack :)

Ja jag vet. måste verkligen ha mer eftergift :/ Fastnar liksom lite.
Tips på hur man kan förbättra det?

Såklart :)

Jag ska be de jag tränar för att ropa EFTERGIFT före varje hinder :P

Tack! Vi har nötat väldigt mycket markarbete och dressyr nu i vinter + så tror jag vintervilan gjorde mkt :)
Haha full koll är kanske att överdriva, men hon lyssnar ju otroligt mkt mer nu än innan :p Kanske ska joina dig på någon dressyrtävling i vår :D
Nja tillsalu och tillsalu, dyker rätt köpare upp och vi får ett bra bud så är hon tillsalu, men hon ligger inte ute på annons eller något sånt. Ägaren vill ju försöka kvala in henne till Falsterbo, tror det kan gå bättre där då hon är en utehäst.

Hur går det för dig och C då? När kommer ni ut och gör oss sällskap på tävlingarna? :d

Såklart :)

Jag ska be de jag tränar för att ropa EFTERGIFT före varje hinder :P

Jag hade en tränare som fick ropa TILLBAKA! efter varje hinder :p. Hade stora problem med att komma tillbaka i sadeln och räta upp mig efter hinder innan. (Har fortfarande problem men det är mycket bättre).

Jag hade en tränare som fick ropa TILLBAKA! efter varje hinder :p. Hade stora problem med att komma tillbaka i sadeln och räta upp mig efter hinder innan. (Har fortfarande problem men det är mycket bättre).

Det problemet hade jag med en annan häst också. Han körde ner huvudet efter varje språng vilket gjorde att jag omöjligt kom ner i sadeln efteråt :(

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 941
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka