Era mest meningslösa barntillbehör?

Sv: Era mest meningslösa barntillbehör?

Det där är ju toppen, det bästa av två världar :D

Vi löste det genom att bygga en 2,80 säng men Sam vill ändå ligga bakom ryggen på mig (aldrig framför sen vi slutade amma, vet inte om jag har dålig andedräkt eller nåt :D)

Värst för oss måtte vara den resesäng som vi köpte innan första barnet kom.
Den är inte ens uppackad ur kartongen. :o

Annars tror jag hoppgungan som vi köpte till barn nr 2 (misstänker att 1'an uppskattat den)

Spjälsängen och vaggan blev väl periodvis använd av 1'an,
aldrig sa 2'an :angel:

Frågar ni snuviga 2'an just nu så skulle hon säga snorsugen,
gud så hon fullkomligt avskyr den. :cool:

Eller hur, perfekta lösningen för oss :D

Ella störs inte av att vi vänder oss, jag kan bygga en liten vall om hon är på krigsstigen men ligga nära nära och snusa om jag/hon vill/behöver det :)

Haha men det är ju perfekt om Sam ligger bak i ryggen på dig så har du skruttplutt framför *tummen upp*

Vi har precis samma lösning :). Dock förflyttar sig ju Ludde totalt obehindrat överallt, så vi har ställt ner sängarna på golvet om han skulle trilla eller vilja klättra ur. För en stund sedan körde jag ljudet av krypande knän uppifrån - bara att gå upp o natta om.

I natt ska jag förresten sova på nerdervåningen o sambon o Ludde själva. Jag vill SOVA o den busiga lilla ettöringen tycker inte det samma ;)...

Eller hur! Bra planerat måste jag säga. Och tur att min sambo inte är speciellt nattgosig av sig för där hade inte varit någon plats till honom!

Vore trevlig lösning, men vi är trångbodda och har loftsäng (rekommenderas inte), så jag klättrar i raketfart upp och ner på nätterna och matar i soffan i vardagsrummet. Hemskt kul när pyret hojtar efter nappen tre sekunder efter att man lagt sig...

Jag HATAR HATAR HATAR:mad: den där sängen, och tänker börja tvinga sambon att ta nätterna så han inser problemet.

KL

Helt ärligt är det meningslösaste vi har i dagsläget SPJÄLSÄNGEN :o
Nu när lillfis börjar krypa lär den ju garanterat komma till nytta, men det känns som om man kunnat vänta med att köpa in denna tills barnet blivit 6 månader åtminstone. Kan nog räkna på fingrarna det antal gånger den använts hittills.

Sen har vi en massa ergonomiska napplaskor hit och dit som lillfis öht vägrat äta ur.

kl

Vi hade en likadan lösning som Cala med My från ca 6 mån -7,5 månad, men sen gick det inte längre. Anledningen till att vi gjorde så var för att hon tog över hela sängen, men vi ville ändp samsova. När hon sedan började krypa vid 7 månader blev det väldigt svårt att ha kvar denna lösning, för hon skulle ju krypa runt så fort hon vaknade, så då blev det vanlig spjälsäng =)

Nu sover hon alltså i vanlig spjälsäng första passet, och sedan sover hon i vår säng på spjälsängssidan (så att det är som en vägg och hon inte trillar ut) med antingen mig eller Micke bredvid sig (varannan natt). Hon vaknar inte lika ofta och vill leka på natten som hon gjorde tidigare, så nu fungerar det bättre igen med att ha henne i sängen. Dock är det märkligt hur en sådan liten människa kan ta så enormt mycket plats :D

Ang meningslösa saker...

För oss har babysittern varit totalt meningslös. Hoppgungan älskade My första och andra gången, men sen fick hon gåstolen och då var inte hoppgungan kul längre. Vaggan som vi fick när hon var liten är i princip oanvänd och babygymmet hade vi definitivt klarat oss utan.

//Julia

Hoppgungan är det i särklasst mest värdelösa vi köpt (som tur var begagnad), däremot älskade de gåstolarna.

Vi hade både användning av familjevaggan (perfekt att lägga dem för en sovstund medan vi tittade på tv och kunde gunga vaggan lite med foten) och spjälsängen där vi körde samma lösning som Calazirya.

Barnen vägrade använda både spjälsängen och nappar så det var bortkastade pengar!!

Bäerselen hade jag dock inte kunnat leva utan. Särskilt inte när jag efter ett år fick andra barnet, då fick bebisen bo i bärselen :-)

Tänk vad olika det är!
Alla våra 4 barn har använt spjälsäng hela tiden. De har älskat sin babysitter och att bada i badbalja. Och skötbordet är väl använt, har stått på samma plats sedan ettan föddes för 8 år sedan... (jag jobbar hellre i lagom arbetshöjd för mig än att krypa på golvet för att göra samma sak)
Hoppgunga har ingen av dem uppskattat.
Bärselen (BabyBjörn) har jag kunnat använda de första månaderna, sen har inte mina axlar+rygg hållit för det.
Ståbräda till barnvagnen har använts massor.
Bäbisanpassade leksaker likaså.
Jag kan inte komma på vad som är mest onödigt av det vi har köpt, dels har vi nog tänkt efter innan vi köpt och dels har jag nog hunnit förtränga vilka onödigheter vi köpte till den äldsta....

Du om någon som är så mkt i farten ute på gården etc skulle ju ha massor av glädje av en ergonomisk bärsele (alltså inte Baby Björn, utam typ Beco, Manduca e d) och kunna slänga upp minstingen på ryggen o ha med dig överallt. Ett tips, bara :). Jag bär min 14 mån - 12 kiloskille på ryggen utan bekymmer o hoppas göra länge än.

Ärligt talat, nej... Det funkar alldeles utmärkt att ha med barnet i barnvagnen. Och när han blir stor nog så att han går kommer han få knata runt i stallet på egen hand - precis som de andra har gjort.
Det spelar ingen roll hur ergonomiskt det är, min kropp är kass redan utan de extra 10 kilona som han väger - är reumatiker och överrörlig i ländryggen så jag har ont överallt bara av att bära min egen vikt.

Min dotter avskyr att ligga ner och har alltid gjort. Således var liggvagnen, babygymmet och babysittern (mer liggläge än sittläge ansåg hon när hon var så liten att hon inte kunde hålla upp huvudet) helt onödiga.
Vaggan används bara till att förvara kräkhanddukar, gosedjur och annat i - aldrig bebisen. Men den är åtminstone söt! :idea:

Jag skulle nog säga vagnen.

Vi bor så dumt att det inte lämpar sig m några barnvagnspromenader då man måste gå ett par 100m på en skarpt trafikerad väg där folk kär som idioter.
Att packa in allt i bilen & köra en bit för att sedan ta en barnvagns prommis händer inte.
Tror vi använt vår nya Emmaljunga sammanlagt max 15 gånger på 5½ månad :o
Tur svärmor betalade den, jag hade nöjt mig med en begagnad från te.x blocket.

Nappar är fullständigt onödigt anser Evelina.

Annars används Ikeas gamla skötbordsmöbels byrå väldigt flitigt, har alla hennes kläder & alla skötsaker i den. Otroligt smidigt :love:
Det hoppas dagligen järnet i hoppgungan.
Babysittern är min räddning på mornarna så jag kan få i mig frukost medans hon tjoar åt fiskarna i akvariumet.
Likaså när jag lagar mat i köket, då sitter hon i den & tjoar åt mig under tiden.
Bärsjalen har varit guld under koliktiden.

Sen har jag en underbar ergonomisk tuggnapp, liknar en napp fast med en hästsko formad siliconbitdel, lägger allt i kylen & frysen. Sen får hon tugga på den när tandköttet kliar. Mycket bättre än runda bitringar :love:

Vi bor typ likadant, dock har vi möjlighet att promenera utan vagn (breda åkerkantsremsor - dock inte vagnvänliga), så därför är bärselen min bästa vän. Dock åker jag faktiskt i väg o pron´menerar med vagnen ibland oxå, och den är bra att ha t ex på stan.

Leksaker!
Som tur är har vi bara köpt typ en grej och fått resten.
Det enda som är värt att ha är klossar, duplolego och en sån kedjegrej! och kanske ngn sån dragleksak.
Bitringar fattade han aldrig!

Vagga och spjälsäng har vi använt flitigt. Vagnen har vi kört så mycket med att spåren i hjulen typ är utslitna. Babybjörnselen användes ´första 6 mån typ!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30