Era mest meningslösa barntillbehör?

Sv: Era mest meningslösa barntillbehör?

Jag säger vaggan! Helt meningslöst! Skönt att vi inte har betalat för den.
Spjälsäng har vi också fått men den är inte ihopmonterad än. Vi får väl se när den börjar användas.

Bumbostolen är nog det mest värdelösa jag har köpt!!! Det var ju inget kul att sitta still i den! En väninna tyckte dock den var bra att ha när hon matade sin lillkille om de var borta, men min pojk har fått sitta i matstol eller eventuellt i vagnen vid matning.

Näsfridan är heller aldrig använd, men den vill jag egentligen inte säga är onödig eftersom den ändå känns som en trygghet om man skulle behövt använda den.

Han var tre månad och stor för sin ålder. Han vaggade helt enkelt våldsamt på den tills han fick framåtvikt och dunsade ner på mage med blöjbaken förankrad i Bumbon. Därefter skakade han frenetiskt på sig tills fanskapet lossnade och han var fri :D.

Hon är iaf inte så stor för sin ålder, 2 månader idag. Det får nog bli en begagnad då, så är det inte så mycket pengar som slösas om hon inte gillar den. :)

nässug(pipettliknande) står nog som nr 1 på våran lista över det onödigaste saken vi köpt helt värdelös.

babygym, från ficher price, visserligen fått det men oxå något vi hade klarat oss utan.. elias kunde redan när han var 4 månader:o välta detta hårda babygym över sig sen dess har det stått undangömt.

hoppgungan är använd ca 1h på 9 månader.... onödigt inköp....

gåstolen hade vi kunnat vara utan med, elias har väl använt den ca 5h sammanlagt. nu vill han hellre krypa o knata runt utefter möblerna..

Ja begangnade saker har jag köpt, som tex spjälsäng,skötbord & vagn!

Jag har ju Indras skötbord i hennes rum för jag har sån liten plats i mitt badrum så får inte plats me det där inne därför har det blivit att jag hellre byt på henne i min säng för hon är aldrig i hennes rum för hon har sin spjälsäng brevid min säng.

Hej!!

Ja, här är de mest onödiga prylarna hemma hos oss:

Bärselen. Martin HATADE den från första stund. Vi tränade och tränade i hopp om att han tillslut skulle gilla den, men icke :crazy:

Hoppgungan. Han har "hoppat" i den tre gånger, sammanlagt 30 minuter kanske... Han gillar sin gåstol bättre, då kommer han ju någonstans :love:

Sen har jag köpt en massa kläder på tradera som visat sig vara i fel storlek och varit för små direkt, bla en jättefin fleeceoverall som enligt säljaren var en 74a men som inte var större än en 62a :mad:

KL

Vaggan, bärsele, bärstol och babylift använde jag aldrig. Men sängen och vagnen använde jag. Jag hade också bara en dyna man kunde spola av som skötbord på golvet istället för en hel möbel. Det gick åt väldigt lite kläder jämfört med vad jag trodde. Och skulle jag få en kotte till så skulle jag köpa kläder av någon av de hobbysömmerskor som har underbara saker till salu på sina bloggar. Till makalösa priser och med tanke på kommentarerna så är det fin kvalite. Badbaljan använde jag bara till hästfoder i blöt så ska du inte iorningställa foder så strunta i den. Till min tvåa så köpte jag aldrig spjälsäng utan en jättefin resesäng som vi hade hela tiden för att slippa ha två.Det är ju kort tid de har spjälsängarna och man har dem ju inte där så ofta precis.:love:

Gud vad roligt!!

kl

Håller med om hoppgungan, vi har nog använt den två gånger sammanlagt. Dessutom var den jävligt krånglig att få in ungen i...

Den glömde jag bort. Använd säkert 5 ggr, å andra sidan fick vi den...

kl

Håller med om hoppgungan, vi har nog använt den två gånger sammanlagt. Dessutom var den jävligt krånglig att få in ungen i...

Men oj..båda mina pluttar har älskat det och hoppat och hoppat. Det var en bra sak tycker jag eftersom man då kan laga lite mat eller nåt.

KL. Gåstolen. Han tvärdissade den o börjad krypa i stället. som tur var begagnad

Vi har det ganska bra, vi har fått ärva väldigt mycket saker och min mamma (och jag...) jobbar som barntimmeledare inom kyrkan så jag har lånat hem mycket saker från jobbet... :D Hoppgungan vi lånade är jag glad att jag inte behövde lägga pengar på. Vi använde den kanske 20 gånger och ungen förstod aldrig det där med att hoppa. Babysittern använde vi dock ganska mycket så en sådan hade jag kunnat köpa en egen, fast eftersom Sebastian satt stadigt vid 4½ månad så var ju anvädningstiden starkt begränsad...
Badbaljan har vi inte användt så mycket så den hade vi klarat oss utan egentligen. Den tar mest plats här hemma nu, just nu tjänstgör den som tvättkorg!

Annars har vi nog använt det mesta vi har faktiskt. Fast vi har varken haft någon vagga, gåstol eller bumbo eller.... ;)

Hm, då kanske det finns en marknad att sälja den ändå, fast först ska jag prova på unge nummer 2 :) Ombyte förnöjer tycker ettan och gör sällan samma sak mer än tio sekunder på raken.

Med vår första son var den mest onödiga saken: bärselen. Köpte en sprillans ny ergo men använde aldrig den.

Andra sonen: babysittern och spjälsängen, han har typ aldrig varit nöjd i nån av dom.

konstigt, för första sonen älskade babysittern ocih spjälsängen medan andra sonen mest bodde i selen. HÄftigt att dom kan vara så olika.

Flaskvärmaren. Helt värdelös, då mina MAM-flaskor blir kokheta, men inte innehållet är kallt...

Spjälsängen räddade oss, pyret flaxar, stönar, hoppar och stånkar på nätterna så ingen sov en blund. I egen säng sover både hon och jag (och jag som ville samsova:D). Babysittern (enklast möjliga, ingen lattjo pryl) älskar jag också, enda stället utom knät hon är nöjd på.

Vi har också en flax & sprattelskrutt, vi samsov till hon var 5 månader men sedan kände jag att något måste göras ( ville dock forts samsova )

Tips ;)
image-upload-32-709846.jpg

så ska vi med ha det, som sidovagn typ.
Moa blir två månader på torsdag men hennes säng står kvar som innan och hon ligger och flaxar och håller mig vaken... heja vad det går!

Så hittills är spjälsäng en av de mest oanvända sakerna. Badhjälpen är med totalt värdelös!
Hoppgunga har hon beställt i julklapp, så hoppas hon gillar den:o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30