Era dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era dressyrsadlar!

OJ, vad lik den var min wellington elite, sånär som på märket på sidan och stigläderstroppen är dom ju nästan på pricken!

minns inte årtalet men jag trooor det kan ha varit från o med 2002. för jag hade en top dressage som var köpt då och den hade röd knapp. hade en golden star inköpt 2000 med grön knapp.

dock kan det ju förekomma att sadlar med grön knapp har sålts senare också. ibland hänger dom ju flera år i affären...

Jag har en Cliff Barnsby, den enda som passade på min ponny när vi provade ut sadel.

Men jag gillar den också som tur är:D

Dålig bild. Ska se om jag orkar fota i morgon när den ligger på.

Jag har en wintec isabell werth!

Jag gillar den väldigt mycket! Pålle gillar luftstoppningen.

Vi har hunnit byta järn en gång, så skönt när man har unghäst som musklar på sig att slippa byta sadel.

4455633.jpg

4455635.jpg

Nja, det är två helt olika sadlar att rida i. Dessutom Är Wellingtonen mycket mer böjd. Hade en Wellington hemma och provade innan jag köpte den här. Wellington har mycket mer knästöd och passar bättre till längre ben än denna.

Har en Crown Warmblood just nu. Väldigt skön sadel, som trots att jag tycker den ser lite för smal ut, så trivs pålle väldigt bra med den. Han rör sig på ett helt annat sätt i den! Provade den på Mustang för drygt en månad sen och den bara växer och växer i mina ögon, superskön är den! :love: (Tyckte den var ful från början. :p )

crownwarmblood.jpg

Jag har en Crown Jessica, 17" och 32 i bom.

Men det är min gamla på bilden. Den nya är brun och förtillfället med ullstoppning.

Crown1.jpg

Dressyr-Morris & Nolan Gold Collection (superskön!)
Hopp- Dominus flatback (Också väldigt skön att rida i)

Har en Passier Optimum som jag är väldigt nöjd med.
Ingen bild tyvärr....:angel:

ja de är rätt mycke knästöd. jag ska försöka fixa en bild framifrån så ser man hur stora dom är. jag tycker den är superskön att rida i och priset på dom är ju inte så farligt heller. hade inte kunnat va mer nöjd!:bump:

Det är möjligt. Inget jag tänkte på när jag hade hemma båda samtidigt dock. Spaldingen är 100 gånger skönare i vilket fall som helst. ;)

Jag har en griffin haflinger cob x-vid till kallblodet, den ær næstan før vid før honom, måste ha en tjock fårskinns pad under. En vanlig vid var før smal.

Den andra hæsten har en Zaldi med djup sits & stora knæstød. Vet ej modell.
Jag har svårt att rida i den utan att få ont i høfterna, den låser mig alldeles før mycket..
Den ska læmnas tillbaka till hæstens ægare då jag inte klarar av sadeln. Væntar på min bomløsa espaniola så jag kan børja rida ordentligt igen på den hæsten. Tills vidare jobbas han från marken eller rids kortare stunder med sin sadel. (dvs så længe mina høfter orkar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 520
Senast: ginnies
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden