Era dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era dressyrsadlar!

Har en bates caprilli cc som både ja och ponnyn älskar totalt ...
Köpte till extra stora stöd , eftersom ja har så korta ben :angel:

medryttarpållan har en Morris & Nolan, vet dock ej vilken modell. den är iaf ca 10 år gammal, kanske mer.. har inte riktigt koll. :angel: men den är fin tkr jag! och helt ok att sitta i, har inte så mkt annat att jämföra med tyvärr. :cool:

har inte så bra bild, men här ser man den ngt iaf :p
210107001.jpg

Jag har en Olympic Jessica. Den har inte så stora stöd vilket jag tycker är väldigt skönt. Jag får även plats med mina långa ben i den. Sadelmakaren har dock byggt om den lite och flyttat fram ena stroppen, så sadelgjorden ligger bättre på hästen.

Väldigt dålig bild men så här ser den ut:

14546199.jpg

:)

*kl*

Har en Prestige Venus, som jag är jättekär i. En supersadel som känns trygg att sitta i även i skogen och nä pålle går i luften.
Dålig bild:
Sune.ssrf.bukemode.JPG

Btw: är det någon som vet om det är någon skillnad på en "vanlig" Venus och Venus D?

Jag har en Kieffer Ulla Salzgeber,svart,ganska så ny,superskön att sitta i,finns inget bättre:banana:

jag har en kentaur elketra som jag är supernöjd med. jag har inget att klaga på än så länge:bow: ska försöka fixa en bild senare idag

*Kl*

Jag har en ANKY pessoa sadel som jag är jättenöjd med :d
alltmjligtosoterat007.jpg

bilden visar fel på verkligheten om man tänker på hur sadeln ligger på hästen:smirk:

Jag har en Spalding Finesse som jag trivs sjukt bra med. Med tanke på hur hästen ser ut och en fattig students plånbok så tror jag att jag inte hade kunnat hitta bättre. :love:

Spalding-2.jpg

Den här sitter jag o rider i... Isabell Werth.. Underbart skön och hästen trivs super med den!

20071017008.jpg

Ursäkta för stor bild... :crazy:

Magini

Jag har en wintec isabel!
13eoktoberdressyr006.jpg

nöjd med den, hästen gillar den, men börjar sukta efter andra sadlar:angel:

japp det stämmer!
Hon har gått från att ha det här järnet med fårskinnspad till att det tillochmed börjar bli trångt utan pad:p

kul att dom musklar sig bra men jobbigt med sadlar.. :p var glad du har en wintec, så det är enkelt att byta!

Okej! Då vet jag vad D betyder! Men ni som har koll på Prestige, när började dom med röda "knappar" på sadlarna? Har för mig att de lite äldre Prstige har gröna knappar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka