Era dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era dressyrsadlar!

Är din bild tagen under lättridning? För om du tittar noga på din bild så sitter du inte på "trekanten" (sittben + pubisben) ordentligt och du ser "bakåtskjuten" ut. Men det kan ju också vara så att du precis är på väg att resa dig eller sätta dig?

Sen är det ju också så att man får välja sadel utifrån hästen och sedan får man som ryttare anpassa sig till stora delar utifrån det. Så det är absolut ingen kritik utan bara ett allmänt konstaterande och lite nyfiket undrande.

Är din bild tagen under lättridning? För om du tittar noga på din bild så sitter du inte på "trekanten" (sittben + pubisben) ordentligt och du ser "bakåtskjuten" ut. Men det kan ju också vara så att du precis är på väg att resa dig eller sätta dig?

Sen är det ju också så att man får välja sadel utifrån hästen och sedan får man som ryttare anpassa sig till stora delar utifrån det. Så det är absolut ingen kritik utan bara ett allmänt konstaterande och lite nyfiket undrande.

Jag sitter inte djupt i sadeln i det momentet på bilden. På väg upp eller ner. Men det var väl inte vad den här tråden handlade om? Så buke-typiskt så fort man gör ett inlägg någonstans här. Meningen var att man skulle lägga in en bild på sin sadel eller?

Jag har en Bates Maestro som jag trivs bra med. Men det är en storlek 17,5" och jag kräver egentligen en 18" så när jag byter sadel ska det bli en storlek större. Trivs bra med denna, den är väldigt mjuk och skön att rida i dock så suktar jag efter en Crown Jessica med flairstoppning.

Har ingen bild på min egen Bates där man ser så mycket av den men här är en produktbild i alla fall http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.batesaustralia.com.au/theBatesSaddleRange/dressageSaddlesRange/batesMaestro.jpg&imgrefurl=http://www.batesaustralia.com.au/theBatesSaddleRange/dressageSaddlesRange/maestro.html&h=292&w=188&sz=6&hl=sv&start=3&um=1&tbnid=2QTRpOP4I-TJvM:&tbnh=115&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3D%2522bates%2Bmaestro%2522%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Som jag skrev tidigare så var det ingen kritik utan jag var bara allmänt nyfiken.

Så farligt var det väl ändå inte?

Har ingen för tillfället sålde min Amerigo cc för typ 2v sedan och vad köpte jag ist.:angel:
Jo då jag köpte mig ett fbl. sto:o:D men fick ju pengar över så det blir nog snart en sadel med:D

Jag hamnade inte helt rätt i den:( skulle behövt ha kortare kåpor på den:crazy:
Annars så var den helt :love: men att köpa en ny och få den måttad samt väntetiden nää inte nu iaf.
Fick ju bra ber. iaf.:D

Jag kan hålla med dig om att man inte riktigt får sitta i sadlen eller vad man säger, det är väl det jag upplever mest med den.

Sen var Miranda jätteglad för den i början, nu är hon mer glad för Jensen sadeln igen....*suck*

*kl*
Har en Prestige Lucky Dressage som jag är mycket förtjust i!! :d Här helt ny.
sensommar038.jpg

Och min "soffa"(är helt supermjuk i sätet o knästöden!) Klimke Miller :love: Syns lite här ialf..
SpriteSM033.jpg

Har även en Stübben Juventus som nu ska säljas. Gillar egentligen inte Stübbensadlar, men denna är faktiskt bra måste jag medge :p, har dock ingen att ha den på och behöver en ny till andra storhästen.
Vr07037.jpg

Vinter06-07206.jpg

Jag har en Bates dressyr sadel och en Ken Taur. Båda är helt enormt sköna! Jag gillar sadlar dom är lite djupare.
Bates sadeln har ganska många år på nacken men fungerar fortfarande utmärkt!

Till en rund rygg (superskön barbacka) ligger nu Wintec Isabelle werth med cair. Den känns mycket bra!!!
Är det någon som rider i Dominus?

Har en Jacson Merlin och trivs jätte bra i den. Den ser inte så
skön ut men det är den faktiskt. :D Dock är jag lite besviken på
kvalitén eftersom den har redan fått ganska mycket "slitningsmärken". :(

Vilken härlig färg!:d:love:

*knapplån*
Här kommer klickbara bilder på mina dressyrsadlar. Tyvärr är ingen av dem perfekt vare sig till mig eller hästen trots att det är trevliga sadlar annars.

Lemetex Galant (svartare IRL)

Kentaur Artemis

*KL*

Har numera en brun Stübben Tristan DL, 17" med bomvidd 33,5, till mina runda ponnyer med obefintliga mankar. Letade länge och väl efter en dressyrsadel till dem, och det här var det första som passade både dem och mig! :D Enda klagomålet jag har på den är att den kanske är aningen hal i sitsen, men det är inte värre än att det fixas till av ett par helskodda ridbyxor.

Så här ser den ut (den är snyggast utan de svarta stigläderna jag har på den för tillfället... :angel:):

ReadMessageLight.aspx

Jepp, den är VID, men trots det är midjan i sitsen väldigt SMAL (vilket jag absolut måste ha):

ReadMessageLight.aspx

Har också en äldre County som jag haft i många år, svart med mörkbrun sits. En fullkomligt underbar sadel :love: som jag haft och använt flitigt under många herrans år. Det är en sådan sadel som passar 99% av hästarna man lägger den på (dvs. en sådan sadel som inte verkar finnas längre...). Numera har den dock blivit lite trött och sliten och används mest till unghästarna. Det är en gammal trotjänare som, sin ålder till trots, är väldigt modern i sin design. Hittar inget foto där sadeln syns särskilt tydligt, men ska leta vidare. :)

Kommer att bli tvungen att hitta en annan sadel till det 2-åriga halvblodet när det blir dags för det (vilket jag dock hoppas inte ska ställa till samma problem) och, när det blir dags att börja tävla lite mer seriöst igen, blir det nog en Amerigo eller en Cobra skulle jag tro...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 551
Senast: Hedwig
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 521
Senast: ginnies
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka