Sv: Er nästa hund...
Jag äger en Mittelspitz men har efter delad vårdnad i ett par år nu fått "ge upp" om henne då hon är och kommer förbli min mors hund. Jag duger som "tränings-kompis" och promenad-kärring, men matte är min mor. Hon är långtifrån en enmanshund, men det märks väl vem som betyder mest....
Ska dock paras med en papillon (ja, no need att hoppa på mej över blandrasaveln, det är inte mitt val) och förhoppningsvis tar vi en av valparna. De papillon jag träffat på agility-kurserna har varit mycket sympatiska hundar som varit rätt lika vår lilla Mittelspits - men med lite mer mod.
Skulle dock gärna haft en Mittelspitz igen, har nästan bara positivt att säga om våran lilla - det enda negativa är att hon är lite "vek" och det har gjort att hon är lite väl "hästrädd". I övrigt är hon lagom stor, otroligt "behändig" - är med överallt & "aldrig några problem", hon är lättlärd och en otroligt pigg & glad hund.
Men allra helst vill jag ha en whippet. Gillar alla vinthundar, just whippeten är alldeles lagom i storlek. Och otroligt vackra!
Men sambon är inte förtjust alls i vinthundarna, så jag tror att jag måste ta hänsyn till det. Hunden ska ju trots allt bo i samma hem