Jag förstår att du inte har något val när det gäller förtidspensionen.Ja kanske är jag låst som anser att vuxna människor ska försörja sig själva och då får det vara så. Det är varken jobbigt eller svårt att tänka så.
Hade jag haft något val så hade jag självklart inte levt på förtidspension men sedan arbetsplatsolyckan så har jag inte så mycket val. Det känns verkligen inte okej på något sätt alls. Jag är långt ifrån bekväm med det faktum att jag inte kan försörja mig själv genom lönearbete men jag har haft fullt upp med att ens överleva och det är därför inget jag sitter och grubblar på precis.
Sånt brukar man inte få särskilt lättvindigt.
Jag tycker inte heller att du ska sitta och grubbla över att du får din inkomst därifrån. Verkligen inte!
Vad jag inte förstår är varför du inte kan ta emot pengar av din sambo, men det behöver du inte förklara för det har du redan svarat på.
Däremot undrar jag om din sambo vill ha det som ni har det, eller om han skulle vilja bidra mer. Var det ett gemensamt beslut eller något som du bestämt själv?