Äh dom hyresgästernas åsikter om dig ger jag inte så mycket förMen en av mina hyresgäster påstår det med stor övertygelse.
Så det måste ju vara sant.
Jag vet ju att du inte är galen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh dom hyresgästernas åsikter om dig ger jag inte så mycket förMen en av mina hyresgäster påstår det med stor övertygelse.
Så det måste ju vara sant.
... och om en fortfarande är den som aldrig blir inbjuden på lunchen efter, aldrig får höra om möten utanför föreningen eller liknande? Jag förstår att det ruttnar efter ett tag.
Sedan tycker jag också att man kanske bör se över sitt eget bemötande om det blivit ett mönster, men man ska ju inte behöva begå våld mot sig själv för att passa in heller. Det är en Jättesvår fråga!
Världen skulle nog inte bli så bra om alla fungerade som jag.Även så vore det mycket bättre om alla fungerade precis som man själv.
Hur skall det gå till då?Var i allsin dar har du läst att någon påstår att det ska gå till på det viset?
Men så gör man ju inte.men ändå inser att alla försvunnit iväg på gemensam lunch eller bokat träff utan en.
Det tar man ju reda på.Det finns ju några kullerbyttor i ditt resonemang: om man bor i en storstad, hur ska man kunna veta vilka som är föreningsmedlemmar? Föreningar har sällan några medlemslistor på nätet.
Och även om man skulle få reda vem som är medlem, vad säger några okända namn en? Läser jag en lista med namn som jag aldrig hört, så betyder det absolut ingenting för mig.
Men så gör man ju inte.
Det är ju seriöst oförskämt.
Så skulle jag aldrig göra eller tillåta.
Kanske förstår jag inte de ohyfsade människorna.
Min uppfostran innehåller inte ett sådant beteende.
Det är nog något som jag har väldigt svårt att förstå.Du kanske inte gör så, men det är inte till stor nytta när det finns andra som beter sig på det viset.
Detta blir nästan lite komiskt tycker jag.Det sociala arvet spelar alltså in.
Men det stämmer inte helt.
Där måste finnas något mera.
Jag har fått en typisk överklassuppfostran och naturligtvis finns det många fördelar att dra av det.
Särskilt i det sociala livet och samspelet.
Men min mamma som har givit mig den största delen av den är mycket ensam.
Hon saknar den empati och inlevelseförmåga samt intresse för andra som behövs for att ha nytta av de kunskaperna.
Hon kan allt på ett mekaniskt plan.
Men det lyfter inte för henne.
Mest för att hon tycker att andra människor är konstiga och knasiga.
Så är det - och även åt andra hållet. Jag förstår helt och hållet de som bjuder in mig gång på gång och jag alltid tackar nej, efter tio gånger tröttnar de och slutar bjuda. För mig är det helt okej, jag tackar ju nej för att jag inte vill. Men andra kan behöva övertalning på något sätt, och då måste de också ha självinsikt och inse att folk tar nej för nej och kommer inte att envisas.Det kan nog också vara värt att poängtera att det knappast handlade om att de andra på det där jobbet tyckte direkt illa om mig eller var elaka annars. Men de var kompisar innan jag dök upp, umgicks mycket på fritiden och tyckte förmodligen helt enkelt att det var roligare att luncha eller ta en AW om inte jag var med.
Och det är lite problemet. De(jag inkluderad) som har ett socialt kapital kanske får göra lite uppoffringar så att andra slipper vara så ensamma. Inte alltid och inga krav på samma umgänge som med en nära vän. Men inte heller bara välja det roligaste och enklaste jämt.
Så är det - och även åt andra hållet. Jag förstår helt och hållet de som bjuder in mig gång på gång och jag alltid tackar nej, efter tio gånger tröttnar de och slutar bjuda. För mig är det helt okej, jag tackar ju nej för att jag inte vill. Men andra kan behöva övertalning på något sätt, och då måste de också ha självinsikt och inse att folk tar nej för nej och kommer inte att envisas.
Socialt umgänge är skitsvårt. Den som tror att det går över när man blir vuxen är inte riktigt redig.
Precis, jag brukar tycka det är skönt när jag kommer över den tröskeln på en ny arbetsplats till exempel - de vet att jag inte kommer. Inbjudan står öppen men det är ingen som "men det är klaaart att du ska kooommaa! ". Det blev mycket lättare sedan jag blev ärlig med att jag inte tycker om folksamlingar som är större än typ fyra personer, men att jag är tacksam för inbjudan.Som vuxen är det väl svårare än någonsin!
Men du har helt rätt i att det är viktigt att också se sin egen del. Till vissa saker bjuder man förstås in alla i en grupp oavsett, men i många fall måste man visa att man är intresserad. I synnerhet när man tackat nej många gånger. Där är det faktiskt skönt att inte ha så stort behov av umgänge, det räcker att bli inbjuden någon gång och veta att folk faktiskt vet att man existerar. Om man sedan tackar nej och inte blir bjuden igen är det inget man ens reflekterar över.
Detta blir nästan lite komiskt tycker jag.
Äpplet kanske inte faller så långt från päronträdet.
Jag tycker det verkar som om din empati och inlevelseförmåga gentemot andra brister rejält i den här tråden.
Du verkar också tycka att de som inte enkelt bara skaffar vänner är rätt konstiga och knasiga.