Engelsk Bullterrier ? Annan ras ?

Sv: Engelsk Bullterrier ? Annan ras ?

Är filiduttan på rättar humör... :smirk:

Ser inte vanlig klass 1 lydnad som något i bruks även fast det kanske är det ...

nä men lydnad ingår ju i alla bruksmoment nästan ;) det var så jag menade ;)
lydnad är ju grunden för att kunna köra bruks också... :P

Läste lite om mastiffen igår vart så nyfiken. Jisses vilka biffar det är, men dom ser himla trevliga ut. Slutade med att jag surfade runt halva natten på hundsidor gjorda av privatpersoner... flera bullterriers, amstaff, staff, boxer osv. Såg dock att flera av dessa människor med bullterrier att dom haft såna tidigare som dött vid låg ålder. huvva, var alldeles grinig när jag gick och la mig, så sorgligt när ens hund bara dör, oväntat vid låg ålder :(

Satt än en gång och beundrade hur himla underbart läckra frallor är. Dom är ju ultimata soffkompisen.... en sån måste jag ju bara ha i framtiden då nån av mina kilat vidare eller nått *elakt*

Jag har själv en Staffordshire bullterrier och den rasen är soffpotatisar när dom är inne men blir väldigt pigga och glada när man går ut och kan hålla på i evigheter så länge dom tycker det är skoj...
Den enda gången det är riktigt tråkigt att gå ut för dom är när det regnar... Då blir man ju blöt!!!
Dessutom gillar dom att sova länge på morgonen (iallafall dom flesta)

Lycka till i hundvalet :)

maxxxime skrev:
Jag har själv en Staffordshire bullterrier och den rasen är soffpotatisar när dom är inne men blir väldigt pigga och glada när man går ut och kan hålla på i evigheter så länge dom tycker det är skoj...
Den enda gången det är riktigt tråkigt att gå ut för dom är när det regnar... Då blir man ju blöt!!!
Dessutom gillar dom att sova länge på morgonen (iallafall dom flesta)

Lycka till i hundvalet :)

Rasvalet är klart, det bli en Grand Danois..

Nu väntar vi på valpisen :)

En till med staff, vad kul! :)
Varifrån är din?

glee skrev:
En till med staff, vad kul! :)
Varifrån är din?

Den är från Gävle, Kennel mastinos... :love:
Det var deras senaste kull...
Var kommer din ifrån?

Okej. :)

Min kommer från Schodieguns senaste kull. De är inte så kända, har bara haft 4 eller 5 kullar.

Har tyvärr inte hört talas om dom :(
Hur gammal är den och var bor dom?

Selma är 8 månader.

De bor i Bergshamra nu men har bott i Järfälla.

Hej! Jag vet inte vad du kan och vad du vill ha din hund till? Du skriver hästmänniska? Och då måste jag fråga dig om du överhuvudtaget har tid med en bullies eller rottweiler? Två oerhört krävande raser som i fel ägarskap kan bli otroligt otrevliga och ibland farliga! Varför läser du inte rasbeskrivningen om resp hundras??

Grand danoise är en ras som är mycket storvuxen samt mycket sent utvecklad! Kräver en ansvarsfull hand av sin ägare det första året samt resten av sitt liv ! Blir ej så gammal pga förslitningsskador pga den stora storleken! jag tror att en labrador skulle passa dig bäst med tanke på dess fantastiska temprament samt vänlighet mot andra djur som denna individ alltid har haft! Vilket en bullterrier inte innehar med fel uppfostran och med tanke på dess bakgrund! Rottweiler är en tysk skyddshund med gamla vallnings-egenskaper och kräver även den ett totalt angagemang och mycket stora kunskaper för att inte bli otrevlig samt farlig för andra människor och djur! Jag råder dig att läsa rasbeskrivningar om resp hundras samt kontakta resp avelsråd om dessa olika hundraser och genom detta få dig att göra ett lyckat och bra val! Mvh Peter!

Rätt gammal tråd som knappast är aktuell längre...

*kl*
Vore interessant att veta hur folk tänker när de sparkar igång så gamla trådar.. :crazy:

Tror du på allvar att man svarar i en fyra år gammal tråd om man vet att den är så gammal? Och vad spelar det för roll?

Jag trodde faktiskt en stund att Calazirya skulle skaffa en till hund, vart lite chockad :D

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 487
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 331
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 372
Hundavel & Ras Min mamma är nu sugen på att skaffa hund igen, men är osäker på vilken ras hon vill ha och är inte så haj på internet så jag tänkte att...
2
Svar
23
· Visningar
3 065
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Akvarietråden V