En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, tablett. Jag har PCOS.

Eftersom man kan ha alla möjliga problem i samma skede i cykeln så tänker jag att progesteronbrist kan ge olika symtom eller besvär beroende på vem man är. Du kanske inte bygger tillräckligt med slemhinna för att dina ägg ska ha nåt att fästa i, t ex. Jag har inte alls lika bra koll på hormonerna som vissa andra i den här tråden och bäst har nog gunnarna. ;) Om det är nåt du inte förstår av det din Gun gör, ring tillbaka och fråga. De får betalt för det.
Jag ringde häromdagen för att kolla hormonproverna, de hade inte kommit än. Blev hänvisad av sköterskan att jag ju har en telefontid i augusti... Det är ju hundra år dig! De ringer nog om det är något katastrofalt fel, men är det någon liten avvikelse vet jag inte om de hör av sig.

Jag ringde häromdagen för att kolla hormonproverna, de hade inte kommit än. Blev hänvisad av sköterskan att jag ju har en telefontid i augusti... Det är ju hundra år dig! De ringer nog om det är något katastrofalt fel, men är det någon liten avvikelse vet jag inte om de hör av sig.

Du kan inte läsa provsvaren själv på 1177?

Inget samtal än bör väl betyda att iaf ett ägg tagit sig. Jag avskyr att de inte säger något under tiden och inte uppdaterar journalen heller utan skriver en epikris efter ET istället :mad:

Inget samtal än bör väl betyda att iaf ett ägg tagit sig. Jag avskyr att de inte säger något under tiden och inte uppdaterar journalen heller utan skriver en epikris efter ET istället :mad:
Ja -väntan är olidlig! Jag hoppade högt varje gång det ringde i telefonen överhuvud taget...
Jag håller tummar och tår för dina ägg!!

Plockar bort mig från listan nu efter att varit på VUL tidigare i veckan och fått bekräftat att det är en liten där inne med pickande hjärta :heart. Känner mig otroligt tacksam att IVF:en fungerade på första försöket eftersom det var MÅNGA turer fram och tillbaka när jag inte svarade som väntat på sprutorna.
Har 4 ägg kvar i frysen ifall detta inte vill sig hela vägen men jag hoppas att de bara kommer till användning vid ev. syskonplanering :).

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Väntar på att remiss till IVF ska skickas, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Första försöket ÄL 30/6, BIM 14/7(enligt app), 32 år, 1 barn.

lil-sis - ET 4/7, blastocyst med andra ord.

hemlig - ÄL ca 12/7, BIM ca 25/7. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Tror tyvärr vi missade äl denna gången. :(
Med sonen kände jag direkt att Ja där satt den! Men denna gång känner jag absolut inget alls...

Dessutom var jag äl-kåt dagen innan vårt försök (men då vaknade ju mini)

Ägglossning nu. Tror ju inte att bara ett par veckor med Levaxin har någon effekt, men man kan ju hoppas. Vi försöker iaf, det är ju alltid trevligt

Tyst telefon idag med. Alltså bör väl ett ägg fortfarande ha party...

Red imorse, gick bra, lite öm. Nu galna kramper i tarmarna :crazy: De gillar nog inte Lutinus.

(Eller möjligen inte min ej laktosfria glassdiet.)

Min mormor dog idag. Om ett av äggen är en tjej så kan jag sätta en tia på att mormor har något med det att göra.

Hon har varit svårt svårt sjuk i cancer i flera år, typ ett steg över grönsak, så det är inte alls lika tufft som när farmor dog tidigare i år.

Min mormor dog idag. Om ett av äggen är en tjej så kan jag sätta en tia på att mormor har något med det att göra.

Hon har varit svårt svårt sjuk i cancer i flera år, typ ett steg över grönsak, så det är inte alls lika tufft som när farmor dog tidigare i år.
Beklagar sorgen

Alltså jag fattar inte riktigt hur kroppen är funtad. Så fort man börjar försöka så hittar den verkligen på allt möjligt skit. :confused:

Jag är ganska säker på att jag hade äl i tisdags , idag (dvs så tidigt att det absolut inte skulle kunna ha ngt med en ev. graviditet att göra) har jag ont i ländryggen, molande värk i livmodern och är arg på hela världen. PMS deluxe alltså. :yuck:

Är det meningen att det ska kännas så här hela vägen fram till mens nu? Jag brukar tycka det är jobbigt med två dagar av detta elände men fjorton... :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 867
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 727
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur