En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Thalbaz - Väntar på att remiss till IVF ska skickas, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - ET 4/7, blastocyst med andra ord.

hemlig - ÄL ca 12/7, BIM ca 25/7. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

****** sex ocyter den här gången minsann!

Själva plocket gjorde mindre ont den här gången (mer lugnande och smärtstillande tror jag). Men när han dubbelkollade att alla blåsor var tömda så var det inte roligt alls :crazy:

Nu har mannen och jag pratat ihop oss och nu kör vi skarpt :D

Försökte igår kväll då lusten föll på men hann inte mer än tänka tanken innan:
"Mamma, namnam!"
Dömt att misslyckas med att få mini att somna om sedan.:down:

Småbarn är nog ett av de bästa preventivmedlem som finns på marknaden alltså :rofl:

För övrigt har jag pratat med byggare idag och från det att de börjar så tar bygget drygt 6 månader så med lite bygglovshandläggning på det så hinner vi nog ändå bli klara :p

Hittade nu ett ställe i vårt landsting/region som gör ivf, dit man kan skicka en egen-remiss för utredning :) Det är längre dit än andra ställen som erbjuder utredning, men det är bara det stället som ligger längre bort som gör behandlingar/ivf sedan... så kanske man sparar lite tid med att gå till rätt ställe direkt, det får vara värt de extra milen dit :)
fast först måste vi vänta till oktober för det är då vi har försökt i 1 år :)
Ni kan skicka redan nu! För det blir ändå uppehåll under sommaren. Sen har de lite att komma ikapp med efter semestern. Så med lite tur kan det vara att ni kommer till i oktober. Väntar ni till oktober med att skicka in kommer ni säkert inte till förräns början på nästa år.

aha, så smart... du tror inte de avslår remissen eftersom vi inte nu uppfyller kraven de har på att man måste ha försökt i 1 år? det är först i oktober det är 1 år...
fast när jag tänker efter så gör det ju inget om de avslår remissen nu, är bara att skicka en ny senare i så fall :)
får höra med sambon vad han tycker om det här, han vill ju lika gärna som jag ha barn men han är däremot lite skraj för utredningar m.m. och vill ju hellre att det fungerar "naturligt" men det verkar det ju inte göra ;)

Ni kan skicka redan nu! För det blir ändå uppehåll under sommaren. Sen har de lite att komma ikapp med efter semestern. Så med lite tur kan det vara att ni kommer till i oktober. Väntar ni till oktober med att skicka in kommer ni säkert inte till förräns början på nästa år.

aha, så smart... du tror inte de avslår remissen eftersom vi inte nu uppfyller kraven de har på att man måste ha försökt i 1 år? det är först i oktober det är 1 år...
fast när jag tänker efter så gör det ju inget om de avslår remissen nu, är bara att skicka en ny senare i så fall :)
får höra med sambon vad han tycker om det här, han vill ju lika gärna som jag ha barn men han är däremot lite skraj för utredningar m.m. och vill ju hellre att det fungerar "naturligt" men det verkar det ju inte göra ;)

De vet väl inte när ni började försöka?

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Thalbaz - Väntar på att remiss till IVF ska skickas, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Första försöket ÄL 30/6, BIM 14/7(enligt app), 32 år, 1 barn.

lil-sis - ET 4/7, blastocyst med andra ord.

hemlig - ÄL ca 12/7, BIM ca 25/7. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Då har vi officiellt inlett syskonförsöken :bump:
Mao kommer jag joina er andra i att fundera över symptom nu :D

Förresten tog jag 3 melarest/kväll de två första veckorna med Synarela och sedan 4/kväll. Finns studier som pekar på bättre äggkvalitet hos en del kvinnor som genomgår ivf om de tar melatonin under behandlingen.

Förresten tog jag 3 melarest/kväll de två första veckorna med Synarela och sedan 4/kväll. Finns studier som pekar på bättre äggkvalitet hos en del kvinnor som genomgår ivf om de tar melatonin under behandlingen.
Jag har läst om det! Har tänkt tanken då jag har recept på den starkare versionen (mot migrän)

Har @_Zacke_ oregelbunden mens eller varför Provera?
För mig var det KRAV med spolning innan Provera-behandling, för att slippa behandla nåt som ändå är igentäppt...

Jag har spolats två gånger och har då verkligen inte blivit bedövad. Vad är det som de bedövar? Tappen? För det dom gjorde ont på mig var trycket på äggledarna få de krampade.
Samma här. Det obehagliga var när saltlösningen skulle in i äggstockarna. Och det gick över ganska fort. Och det var helt klart värt det.

Jag tror inte du ska fundera så mycket på det. Jag tänker att gyn kanske vill få igång en ordentlig mens åt dig först, för att sen kunna få ägglossning i nästa cykel. Men jag vet inte. Jag har ingen erfarenhet av Provera annat än i syfte att få igång mens. Jag åt en kur efter utebliven ägglossning för att snabbare få mens.

Exakt så har det för mig. Jag behandlades med Provera för att få igång mer regelbundna och kortare cykler. Mina varierade mellan 27 och 53 dagar. Under alla de månader jag testade hade jag ägglossning en gång...Så man kan säga att min ägglossning antagligen var obefintlig innan behandling. Prun såg mina äggstockar som vilande och min kropp som mycket stressad, mkt p g a detta.

Jag mådde SKIT från september till januari. Tillbaka till tonåren, men sååå mycket värre. Och totaldeppig. Prun var beredd att avbryta behandlingen, men jag vägrade, eftersom jag mådde sämre mellan tabletterna än med dem... Men kom ihåg att så här är det verkligen inte för alla. Min kropp behövde chockas. Och det blev den - trots att Prun försökte vara försiktig. Men jag är mycket tacksam för allt, även min helveteshöst. Det var helt klart värt det. :heart

Exakt så har det för mig. Jag behandlades med Provera för att få igång mer regelbundna och kortare cykler. Mina varierade mellan 27 och 53 dagar. Under alla de månader jag testade hade jag ägglossning en gång...Så man kan säga att min ägglossning antagligen var obefintlig innan behandling. Prun såg mina äggstockar som vilande och min kropp som mycket stressad, mkt p g a detta.

Jag mådde SKIT från september till januari. Tillbaka till tonåren, men sååå mycket värre. Och totaldeppig. Prun var beredd att avbryta behandlingen, men jag vägrade, eftersom jag mådde sämre mellan tabletterna än med dem... Men kom ihåg att så här är det verkligen inte för alla. Min kropp behövde chockas. Och det blev den - trots att Prun försökte vara försiktig. Men jag är mycket tacksam för allt, även min helveteshöst. Det var helt klart värt det. :heart
Var det tablett Provera du åt? Jag har ju regelbunden mens och ägglossningstickorna visar positivt. Var inget snack alls om spolning för min del. Jag har symtom som progesteronbrist, vet ej om det för min del har att göra med ägglossning men det tror jag inte.

Var det tablett Provera du åt? Jag har ju regelbunden mens och ägglossningstickorna visar positivt. Var inget snack alls om spolning för min del. Jag har symtom som progesteronbrist, vet ej om det för min del har att göra med ägglossning men det tror jag inte.

Ja, tablett. Jag har PCOS.

Eftersom man kan ha alla möjliga problem i samma skede i cykeln så tänker jag att progesteronbrist kan ge olika symtom eller besvär beroende på vem man är. Du kanske inte bygger tillräckligt med slemhinna för att dina ägg ska ha nåt att fästa i, t ex. Jag har inte alls lika bra koll på hormonerna som vissa andra i den här tråden och bäst har nog gunnarna. ;) Om det är nåt du inte förstår av det din Gun gör, ring tillbaka och fråga. De får betalt för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 180
Senast: Tantan
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 808
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka