En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag som vanligt ligger fel i veckorna. Tror jag hade ägglossning på midsommar och då borde jag rimligen få mens i helgen. Jag har ju ingen koll alltså. Tycker jag har lite 'symtom', så det verkar som att den är på gång. Jag har ju förvisso 511 gravtest så jag skulle ju kunna testa bara för att liksom.
Har du ingen app? Jag har varit appoman, men har nu övergått till bara ena. Stämmer faktiskt oftast!

Nu är det snart fem veckor sedan jag tog cytotec. Jag harchaft blödning hela tidenn men olika mycket. Een senaste veckan har det minskat till nästan ingenting och jag trodde det var slut. Men idag kom det rött blod igen med lite snå klumpar och trådar. Hur länge ska jag vänta innan jag ringer kliniken? De har sommarstängt från fredag så jag måste ringa imorgon om det ska vara lönt.

Nu är det snart fem veckor sedan jag tog cytotec. Jag harchaft blödning hela tidenn men olika mycket. Een senaste veckan har det minskat till nästan ingenting och jag trodde det var slut. Men idag kom det rött blod igen med lite snå klumpar och trådar. Hur länge ska jag vänta innan jag ringer kliniken? De har sommarstängt från fredag så jag måste ringa imorgon om det ska vara lönt.

Jag skulle ringa imorgon.

Jag hade ringt!

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Första försöket ÄL 30/6, BIM 14/7(enligt app), 32 år, 1 barn.

lil-sis - Fjärde återföringen. Testdag 22/7.

hemlig - ÄL ca 12/7, BIM ca 25/7. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jag var väldigt förvånad när jag fick papper om IVF igår! Trodde inte jag skulle höra från dem innan semestern och sedan att de skulle ha väntetid men icke, ibland blir man positivt överraskad av skjukvåren. :)

Känner av min ägglossning nått grymt den här gången, har inte märkt av den sen typ i höstas men nu känns det som ihållande mensvärk. Det är ju i alla fall något som är annorlunda mot vad det brukar, men är det positivt eller negativt tro? :eek:

Har ett gäng ägglossningstest från testlagret som jag kan skicka om någon är intresserad. Skicka pm i så fall :)

Hoppas det är okej att jag hoppar in här...

Snabb tillbakablick från start: slutade med p-piller november 2014, då 18 år. Det gick 1 månad, ingen mens. 6 månader, ingen mens. Gick ytterligare 6 månader och ingen mens då heller. Sökte hjälp, dom hittade inga fel alls, allt såg normalt ut. Satte in kopparspiral för och se om mensen kom igång av det. Blödde 3 veckor i samband med insättning, sen inget mer. Tog ut den en månad senare, för redan 2014 ville vi ha barn. Trodde jag va gravid i stort sett varje månad - riktigt jobbigt att ta tester som bara visar negativt och för "rädd" för att söka hjälp. Fick 1 mens på 1.5år, chockad men glad. Trodde det började funka - men icke. Nu i mars började vi med provera och pergotime, enkel dos och sen dubbeldos - ingen ägglossning ändå. Nu provade vi letrozol, dubbeldos direkt och äntligen en ägglossning :D fick dock mens igår, så ingen bebis en. Så bara försöka med det igen och hoppas det tar dig denna gång :D Tur jag faktiskt är så ung som jag är. Så funkar det inte så har jag ju tid på mig att testa annat - om det skulle behövas.
Läskigt dock att jag sen barnsben alltid haft en känsla av att bli gravid är säkert inte nåt som kommer va riktigt så enkelt för mig.

Blev inte en så kort beskrivning iaf :P

Hoppas det är okej att jag hoppar in här...

Snabb tillbakablick från start: slutade med p-piller november 2014, då 18 år. Det gick 1 månad, ingen mens. 6 månader, ingen mens. Gick ytterligare 6 månader och ingen mens då heller. Sökte hjälp, dom hittade inga fel alls, allt såg normalt ut. Satte in kopparspiral för och se om mensen kom igång av det. Blödde 3 veckor i samband med insättning, sen inget mer. Tog ut den en månad senare, för redan 2014 ville vi ha barn. Trodde jag va gravid i stort sett varje månad - riktigt jobbigt att ta tester som bara visar negativt och för "rädd" för att söka hjälp. Fick 1 mens på 1.5år, chockad men glad. Trodde det började funka - men icke. Nu i mars började vi med provera och pergotime, enkel dos och sen dubbeldos - ingen ägglossning ändå. Nu provade vi letrozol, dubbeldos direkt och äntligen en ägglossning :D fick dock mens igår, så ingen bebis en. Så bara försöka med det igen och hoppas det tar dig denna gång :D Tur jag faktiskt är så ung som jag är. Så funkar det inte så har jag ju tid på mig att testa annat - om det skulle behövas.
Läskigt dock att jag sen barnsben alltid haft en känsla av att bli gravid är säkert inte nåt som kommer va riktigt så enkelt för mig.

Blev inte en så kort beskrivning iaf :P
Välkommen :)

Här vände magen ut och in på sig i morse igen. :yuck:

Matförgiftning känns uteslutet för förra gången var ju i förrgår och sedan dess har jag mått bra. Mår bra nu igen dessutom. :confused:

Kan det vara ngt virus? Eller är det min kropp spm behagar skämta med mig?

Vet du när du hade ÄL? Tänker eftersom du (ev) känner av hormonerna redan nu.
Inte helt (tror dessutom att jag missade den) men vi har bara haft sex 2 gånger sedan senaste mens (med en dags mellanrum) så det finns liksom inte hur mycket spelrum som helst. Jag kan ju knappast blivit gravid utan sex. O_o

Jungfrufödsel? :p

Inte helt (tror dessutom att jag missade den) men vi har bara haft sex 2 gånger sedan senaste mens (med en dags mellanrum) så det finns liksom inte hur mycket spelrum som helst. Jag kan ju knappast blivit gravid utan sex. O_o

Jungfrufödsel? :p

Jag trodde mig veta när jag hade ÄL då jag alltid e lite extra pilsk ca 12-14 dar efter mens. Tji fick jag när vi skulle tillverka barn nr 2 o jag tyckte vi prickade rätt utan art det hände nåt. Köpte äl test o det visade sig att ÄL va ca 8 dar efter mens!

Så nog kan du va gravid :angel::up: med symptom o allt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 620
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka