En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde mig veta när jag hade ÄL då jag alltid e lite extra pilsk ca 12-14 dar efter mens. Tji fick jag när vi skulle tillverka barn nr 2 o jag tyckte vi prickade rätt utan art det hände nåt. Köpte äl test o det visade sig att ÄL va ca 8 dar efter mens!

Så nog kan du va gravid :angel::up: med symptom o allt :)
Fast även om äl skulle ha varit samma dag som vi hade sex första gången (har inte haft sex innan under denna perioden) så blir det den 29/6 så eventuella symptom skulle då vara aptidiga :confused:

Fast även om äl skulle ha varit samma dag som vi hade sex första gången (har inte haft sex innan under denna perioden) så blir det den 29/6 så eventuella symptom skulle då vara aptidiga :confused:
Jag har de senaste tre graviditeterna plussat på dag 12 efter ÄL, då har jag ändå vetat ett par dagar pga tidiga symptom som järnsmak i munnen och lite molvärk, och den känslan bara. Så visst kan man känna, skulle du vara gravid så har ju ägget fäst vid det här laget och kroppen börjat producera lite härliga hormoner :p

Måste vara rekord i hur tidigt mina bröst började ömma denna månad :meh: 9 dagar innan. Den tackar vi för. Får "hoppas" att det innebär att jag tog fel på när jag hade ÄL och får mensen tidigare. Brukar börja ömma mellan dag 7 och 5 innan mens.
Kommer vara skönt att åka karuseller på Liseberg när det gör ont av att bara gå i trappor. Har fått ett intressant pms symptom. Mitt urin börjar lukta ganska mycket (tillräckligt för att jag ska reagera) en vecka innan mens. Likadant förra cykeln.

Jaha, då har det börjat igen. Liten blödning, vet inte om jag verkligen kan kalla det spotting eftersom det börjar med lite färskt blod och då väl ska kallas mens. Däremot kom det också lite slemhinna vilket det inte brukar göra förrän dag tre eller så när det kommit igång ordentligt. Ovanligt och lite förbryllande. Kroppen får sluta hitta på nya saker hela tiden!

Då skulle vi vara på exakt samma dag.

(Inga symtom.)
Ja jag kan inte riktigt greppa att så skulle vara fallet. Känns mer som ett väldigt märkligt virus eller min kropp som väljer att skämta med mig. O_o

Har konstaterat nu att om jag inte stoppar i mig något snabbt när jag blir hungrig så spyr jag i stort sett utan förvarning :arghh:

Beställde ÄL-stickor i onsdags kväll och räknade med att få dem i fredags, det brukar gå så fort. Men de kom inte och mina är slut. Hade inget utslag på stickan i fredags (sista stickan) så ÄL borde skett tidigast natten till idag, om den varit. Har varit borta från sambon hela helgen så vi lär väl sexa ikväll för säkerhets skull. Nu vet jag inte exakt när mensen kommer mao :( Eller ÄL för den delen.

Nope, blir inget förrän tidigast till helgen. Tror faktiskt att det är slöseri med pengar.

Du då? När har du testdag?

22 juli, dvs nästa fredag... De gillar ju ordentligt med tid på kliniken. Och resultat kan inte meddelas innan 8 aug. Får hoppas att de har tid för VUL direkt den veckan då eftersom sen åker vi till Irland. Ja om jag behöver ett VUL då. Idag är BIM om jag hade normal cykel. (Alltid 12 dagar mellan äl och mens).

22 juli, dvs nästa fredag... De gillar ju ordentligt med tid på kliniken. Och resultat kan inte meddelas innan 8 aug. Får hoppas att de har tid för VUL direkt den veckan då eftersom sen åker vi till Irland. Ja om jag behöver ett VUL då. Idag är BIM om jag hade normal cykel. (Alltid 12 dagar mellan äl och mens).
Så du kommer testa dig på kliniken? För annars får man väl svar direkt? :confused:
Håller tummarna allt vad jag kan för dig. Faktiskt hoppas jag mer att du är gravid än jag hoppas att jag själv är det.

Idag kom mina ÄL-stickor äntligen. Näääästan positivt idag på eftermiddagen, så ägget bör släppa i natt eller imorgon, med tanke på hur det varit tidigare. Såklart ska jag iväg ikväll och kommer hem först onsdag kväll. Vi har dock gjort en påfyllning idag :o så hoppas vi det räcker. Gjorde igår med. Mer kan vi inte göra.

@TeamLundVer
Kliniken vill veta om det blev plus eller minus. Blir det plus bokar man VUL för att se så det inte är ett utomkveds, risken är lite större vid ivf än annars.

Och tanken är att rapportera resultatet på testdagen. Är det minus bokar man tid för att planera nästa (sista) försök.

Jag funderar på att ringa VC under tiden om det blir plus. Beror lite på om deras gyn har semester. Eller så väljer jag Studentgyn som har ett annat journalsystem :angel: (två VUL med 14 dagar emellan isf).

Det här med Lutinus är verkligen jobbigt för nerverna. Det "rinner till" lite nu och då och känns _precis_ som när jag har mens :crazy: Tur att jag är hemma och kan kolla läget :angel:

Jaha. Där sa kollegan att hon faktiskt blev gravid den månaden hon bara slappnade aaaav och inte tog ÄL-test. Att jag blivit gravid när vi prickat ÄL gick liksom inte in. När jag pratade med henne för några månader sen och de hade försökt i ett halvår var hon uppgiven men nu när hon lyckats känns hon inte förstående längre :(
Blir riktigt ledsen men försöker inte bry mig :cry: :banghead:

Jaha. Där sa kollegan att hon faktiskt blev gravid den månaden hon bara slappnade aaaav och inte tog ÄL-test. Att jag blivit gravid när vi prickat ÄL gick liksom inte in. När jag pratade med henne för några månader sen och de hade försökt i ett halvår var hon uppgiven men nu när hon lyckats känns hon inte förstående längre :(
Blir riktigt ledsen men försöker inte bry mig :cry: :banghead:

Folk är så korkade! :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 612
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka