En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy farao. Vet inte om jag brukar ha såhär ont eller om det är värre än vanligt men denna mensvärk är inte att leka med! Tagit två panodil men de hjälpte inget. Kramper som strålar ut i benen och en känsla av att hela innanmätet ska trilla ut genom fiffin :yuck: tur att det är sista dagen på jobbet innan semestern.

Nu går vi in på "sista försöket" innan vi försökt ett år.
Usch. Sådär kan jag ha om jag inte tar tabletter i tid. Blir alldeles kallsvettig och illamående då med.
Hoppas mensvärken ger sig snart.

Jaha då har vi börjat att försöka att få nummer två. Vi hade en väldans tur sist och blev gravida på första försöket, vilket gör att en del av mig förväntar att det ska gå lika snabbt som sist. Chansen är väl inte så stor men känner att jag kommer nog att bli mer besviken än om det inte hade gått så lätt första gången. Beräknad BIM 24 juli så nu är det bara att vänta!

Jaha då har vi börjat att försöka att få nummer två. Vi hade en väldans tur sist och blev gravida på första försöket, vilket gör att en del av mig förväntar att det ska gå lika snabbt som sist. Chansen är väl inte så stor men känner att jag kommer nog att bli mer besviken än om det inte hade gått så lätt första gången. Beräknad BIM 24 juli så nu är det bara att vänta!
En kompis blev gravid på första försöket med bägge sina. Håller tummarna för er :)

Usch. Sådär kan jag ha om jag inte tar tabletter i tid. Blir alldeles kallsvettig och illamående då med.
Hoppas mensvärken ger sig snart.

Det suger verkligen. Panodil brukar hjälpa men nu, nä här ska det lidas. Menskramperna är borta iallafall men det gör så satans ont i slidan eller vad man ska säga. Trodde det berodde på tampongen så haft binda resten av dagen och det har blivit lite bättre men inte helt. Blääää

Så roligt :)
Som motvikt till allt strul man läser om här (tyvärr) så kan jag säga att jag blivit gravid på första försöket alla tre gånger, så visst kan det ske.

Det suger verkligen. Panodil brukar hjälpa men nu, nä här ska det lidas. Menskramperna är borta iallafall men det gör så satans ont i slidan eller vad man ska säga. Trodde det berodde på tampongen så haft binda resten av dagen och det har blivit lite bättre men inte helt. Blääää
Har du kombinerat med naproxen? Det brukar vara min räddning.

Idag har jag känt mig lite yrslig och konstig. En kollega sa direkt att 'du är gravid! !', för det är ju enda orsaken :p men det är ju ganska osannolikt såhär typ tre dagar efter mens :grin: sköldkörtelvärdet är bättre iaf. Numera inom referensområdet. Fast något som heter tpo -antikroppar är inte bra. Ska på återbesök imorgon så får vi se vad läkaren säger.

Den här molvärken är nervpåfrestande. Kommer och går. Är på träningsläger men är inte trött nog ännu för att inte fundera...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 600
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka