En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Där sa kollegan att hon faktiskt blev gravid den månaden hon bara slappnade aaaav och inte tog ÄL-test. Att jag blivit gravid när vi prickat ÄL gick liksom inte in. När jag pratade med henne för några månader sen och de hade försökt i ett halvår var hon uppgiven men nu när hon lyckats känns hon inte förstående längre :(
Blir riktigt ledsen men försöker inte bry mig :cry: :banghead:
Det brukar bli så när folk lyckas. De glömmer. Som tur är har jag hittat en ny helt underbar vän som är i samma situation. Han har det dock ännu värre, eftersom hans sambo inte orkar försöka längre medan han skulle vara villig att gå vidare med adoption o.dyl. mitt hjärta blöder verkligen för honom.

Vi har gråtit många gånger tillsammans nu.

Jaha. Där sa kollegan att hon faktiskt blev gravid den månaden hon bara slappnade aaaav och inte tog ÄL-test. Att jag blivit gravid när vi prickat ÄL gick liksom inte in. När jag pratade med henne för några månader sen och de hade försökt i ett halvår var hon uppgiven men nu när hon lyckats känns hon inte förstående längre :(
Och troligen var det en ren skär slump som gjorde att det tog sig och inte för att hon slappnade aaaav...

Idag kom mina ÄL-stickor äntligen. Näääästan positivt idag på eftermiddagen, så ägget bör släppa i natt eller imorgon, med tanke på hur det varit tidigare. Såklart ska jag iväg ikväll och kommer hem först onsdag kväll. Vi har dock gjort en påfyllning idag :o så hoppas vi det räcker. Gjorde igår med. Mer kan vi inte göra.

Suck, så tröttsamt... första vändan vi försökte bli gravida var jag hur avspänd som helst första året, och nada de nada hände. Sedan började jag oroa mig, testa med stickor och en fertilitetsutredning inleddes. Då tog det sig! Jag vet att du vet att din kollega snackar tunt, men vill ändå uppmuntra till att man kan noja ihjäl sig och ändå bli gravid.

Till sådana människor brukar jag säga att flest barn föds det under krig. Vem är avslappnad då?

Till sådana människor brukar jag säga att flest barn föds det under krig. Vem är avslappnad då?
Kom att tänka på en engelsk dokumentär som handlade om IVF, doktorn där menade på att man skulle ha sex vid stress, för mååånga år sedan var det under stress man hade sex, man var tvungen att akta sig för fiender eller rovdjur! Tyckte det va lite kul för han sa "passa på att ta en snabbis hos svärmor när ni är där och fikar, utan att hon märker nåt"! Just för att kroppen både hos man och kvinna är just stressade!

Kom att tänka på en engelsk dokumentär som handlade om IVF, doktorn där menade på att man skulle ha sex vid stress, för mååånga år sedan var det under stress man hade sex, man var tvungen att akta sig för fiender eller rovdjur! Tyckte det va lite kul för han sa "passa på att ta en snabbis hos svärmor när ni är där och fikar, utan att hon märker nåt"! Just för att kroppen både hos man och kvinna är just stressade!

Den har jag också sett.

Jag har själv varit en "sån" som hade åsikten : slappna av så blir det barn. ( skäms över att jag ens skrivit/sagt så till någon) Men det va långt innan jag själv hade en aning om vad det innebar att försöka bli gravid. Det är inte så jävla enkelt.

Usch vad jobbig den här väntan är.
Jag skulle vilja ha facit direkt :crazy:

IOM att jag pluggar på distans så går även dagarna snigelsakta :( Ur den synpunkten hade ett äckligt tufft sommarschema på gamla jobbet varit bättre.

Usch vad jobbig den här väntan är.
Jag skulle vilja ha facit direkt :crazy:

IOM att jag pluggar på distans så går även dagarna snigelsakta :( Ur den synpunkten hade ett äckligt tufft sommarschema på gamla jobbet varit bättre.
BIM idag och som regel vaknar jag av mensen tidigt prick på dagen.

Den har inte kommit än och ingen menskänsla har jag heller (pmsmonstret och chokladtanten dyker alltid upp dagen innan). Så nu har hoppet tänts hos mig vilket jag hade hoppats slippa denna gång. Besvikelsen blir så stor då.

BIM idag och som regel vaknar jag av mensen tidigt prick på dagen.

Den har inte kommit än och ingen menskänsla har jag heller (pmsmonstret och chokladtanten dyker alltid upp dagen innan). Så nu har hoppet tänts hos mig vilket jag hade hoppats slippa denna gång. Besvikelsen blir så stor då.
Jag hade tagit ett test för länge sen med dina symtom. Beundrar dig som har tålamodet att avvakta

Fy farao. Vet inte om jag brukar ha såhär ont eller om det är värre än vanligt men denna mensvärk är inte att leka med! Tagit två panodil men de hjälpte inget. Kramper som strålar ut i benen och en känsla av att hela innanmätet ska trilla ut genom fiffin :yuck: tur att det är sista dagen på jobbet innan semestern.

Nu går vi in på "sista försöket" innan vi försökt ett år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 578
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka