En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som försöker bli gravida, dricker ni? Jag har varit väldigt restriktiv i nio månader nu. Inte för att jag dricker särskilt mycket annars, en halv flaska vin nån helg i månaden, typ.

Jag förväntar mig att få mens idag, men har ännu inga känningar. Å andra sidan kan det komma på en timme när det väl sätter igång. Ikväll är jag verkligen sugen på något glas rosé, men kommer välja att avstå IFALL. Kommer mensen lär jag ändra mitt beslut. Blev nyfiken på hur ni andra tänker kring alkohol?

Jag drack ett litet glas skumpa för att "fira" lite när vi fixat äp och återföring. Så tidigt kan inte embryot känna av det ändå, har ju inte fäst. Därefter, nada. Jag dömer ingen men för mig så tänker jag på det jag vet om hur känsligt det kan vara just första tiden (är ju faktiskt mindre känsligt i slutet av grav) så jag avstår. Det är ingen stor uppoffring för mig och iom IVF vet jag ju precis bär jag ska lägga av.

Koffein har jag dragit ner på massor, är i vanliga fall storkonsument och dricker dessutom red bull eller liknande när jag jobbar tunga nattpass. De avstår jag helt, och ska jag unna mig ngt blir det max en burk cola per dag vilket ska motsvara typ en halv kaffekopp.

Tjuvtestade i helgen. Suuupersvagt i fredags 10 dagar efter ÄP och 8 efter återföring, och dagen efter, dvs 11 dagar efter ÄP, tydligt plus. Kollade digitala CB också och det står gravid 1-2.

Helt overkligt och jag/vi tar inte ut nånting alls i förskott, särskilt med tanke på mina grundsjukdomar, men bara att ha fått plussa är enormt stort för mig. Att veta att den biten funkar. Nån som vet om klinikerna brukar vilja att man ändå väntar till deras testdag eller ska man ringa dem på tisdag och berätta tro? Ska ju ha tidigt VUL för att se så det inte sitter fel.

Försiktigt hoppfull och lycklig och stolt över min kropp som trots alla om och men lyckats åstadkomma detta :heart

Tjuvtestade i helgen. Suuupersvagt i fredags 10 dagar efter ÄP och 8 efter återföring, och dagen efter, dvs 11 dagar efter ÄP, tydligt plus. Kollade digitala CB också och det står gravid 1-2.

Helt overkligt och jag/vi tar inte ut nånting alls i förskott, särskilt med tanke på mina grundsjukdomar, men bara att ha fått plussa är enormt stort för mig. Att veta att den biten funkar. Nån som vet om klinikerna brukar vilja att man ändå väntar till deras testdag eller ska man ringa dem på tisdag och berätta tro? Ska ju ha tidigt VUL för att se så det inte sitter fel.

Försiktigt hoppfull och lycklig och stolt över min kropp som trots alla om och men lyckats åstadkomma detta :heart

Vänta till din riktiga testdag.

:)

Typ första året gjorde jag så. Jag slutade med så gott som all migränmedicin och drack enbartvin mellan mens och äl, och då alltså ett par glas kanske.

Efter snart tre år orkar jag inte riktigt engagera mig så mycket utan lever som vanligt. Nu har jag hyfsat hälsosamma levnadsvanor, och jag tänker att d5rt får räcka.
Jo, sist vi höll på och väntade på att bli gravida orkade jag inte leva som en asket till slut utan levde på som vanligt. Den här gången känner jag dock att vi försökt så kort tid att det absolut är värt att avstå de där glasen vin.

Jag överanalyserar lite igen haha! Men är det någon här som testat med clearblue digital äl test? Har ni kollat efter stegring på stickorna? Står ju att man inte ska avläsa svar från stickorna men en kompis hade googlat lite och flera verkar ju haft koll på stegring via stickorna?!

Jag överanalyserar lite igen haha! Men är det någon här som testat med clearblue digital äl test? Har ni kollat efter stegring på stickorna? Står ju att man inte ska avläsa svar från stickorna men en kompis hade googlat lite och flera verkar ju haft koll på stegring via stickorna?!

Använder billigare stickor... ;)

Jag fick aldrig pos på det digitala. Även när det på ultraljud såg väldigt mycket ut som ÄL -dags o jag testade vid den tiden :meh:

Mycket enklare med billiga stickor.

Okey, fick ju positivt i april, i maj fick jag aldrig positivt, men ja, kan ju vara så att ja inte hade äl då! Men får kanske köpa billiga till nästa gång, om det inte blir nån glad gubbe denna gång! Men har nyss börjat :)

Okey, fick ju positivt i april, i maj fick jag aldrig positivt, men ja, kan ju vara så att ja inte hade äl då! Men får kanske köpa billiga till nästa gång, om det inte blir nån glad gubbe denna gång! Men har nyss börjat :)
Hade du normal längd på cykeln ändå? Mer troligt är väl att du bara missade att testa just då.

Härligt!! Grattis :bump:

Håller tummarna!

Idag tog jag ett test, på bim +1. Jag har varit rätt så övertygad om att jag blivit gravid, och testet small till med ett plus direkt. Nu håller vi tummarna för att det går vägen... tredje gången gillt.
Grattis :banana:
Håller tummarna för fullt :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 629
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka