Ni som försöker bli gravida, dricker ni? Jag har varit väldigt restriktiv i nio månader nu. Inte för att jag dricker särskilt mycket annars, en halv flaska vin nån helg i månaden, typ.
Jag förväntar mig att få mens idag, men har ännu inga känningar. Å andra sidan kan det komma på en timme när det väl sätter igång. Ikväll är jag verkligen sugen på något glas rosé, men kommer välja att avstå IFALL. Kommer mensen lär jag ändra mitt beslut. Blev nyfiken på hur ni andra tänker kring alkohol?
Jag drack ett litet glas skumpa för att "fira" lite när vi fixat äp och återföring. Så tidigt kan inte embryot känna av det ändå, har ju inte fäst. Därefter, nada. Jag dömer ingen men för mig så tänker jag på det jag vet om hur känsligt det kan vara just första tiden (är ju faktiskt mindre känsligt i slutet av grav) så jag avstår. Det är ingen stor uppoffring för mig och iom IVF vet jag ju precis bär jag ska lägga av.
Koffein har jag dragit ner på massor, är i vanliga fall storkonsument och dricker dessutom red bull eller liknande när jag jobbar tunga nattpass. De avstår jag helt, och ska jag unna mig ngt blir det max en burk cola per dag vilket ska motsvara typ en halv kaffekopp.