En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med kliniken och först v 27 har jag VUL. En eeeevigheeeet.. jag vet att man väntar tills dess för att se ev hjärtljud men vet ju många IVF:are som fått koll tidigare för att se så det inte är utomkveds eller annat knas. Så hade liksom trott det skulle bli tidigt, de nämnde 3 v efter återföring först nämligen men den personen hade nog inte koll isf.

Vågar inte ta bort mig ur tråden innan VUL. Satsar på ett liv i limbo närmaste tiden :nailbiting:

Pratat med kliniken och först v 27 har jag VUL. En eeeevigheeeet.. jag vet att man väntar tills dess för att se ev hjärtljud men vet ju många IVF:are som fått koll tidigare för att se så det inte är utomkveds eller annat knas. Så hade liksom trott det skulle bli tidigt, de nämnde 3 v efter återföring först nämligen men den personen hade nog inte koll isf.

Vågar inte ta bort mig ur tråden innan VUL. Satsar på ett liv i limbo närmaste tiden :nailbiting:
Men vad pratar dom för strunt? Hjärtljud ser man med doppler redan senast 7+0. Ofta tidigare.

Blir jag gravid igen ville de ha in mig på vul redan v6. För att kolla hjärtljud.

Jag fick med göra ett tidigt VUL, gjorde inte IVF men fick hjälp med ägglossning och allt vad det innebär, och iom att vi gjorde en utredning så erbjöd kliniken tidigt VUL för att se hjärtljud. Tror också det var i vecka 7. Ring igen!

Men i vecka 27 är inte du då i typ vecka 7-8? Man kan titta tidigare vecka 5-6 men det brukar rekommenderas först v7 för det är mer att se och man kommit förbi den mest kritiska tiden som brukar vara just v 5-6.

En till i gänget här! Vi försöker att bli fler i familjen :heart Tog ur spiralen veckan efter mens och vi har försökt att pricka ÄL. Och just nu dör jag lite av att inte veta om jag är på väg att få mens eller inte :nailbiting: jag har pmds och har mycket hormonomslag pga hypotyreos också. Men det är väll så stor längtan att jag tycker brösten växt och att jag mår illa som jag inte brukar göra annars...

Skengravid snart...

Jag vet ju att det är för tidigt för symtom och det vore otroligt om det redan gått.
Men jag längtar :heart

Tack, känns annorlunda denna gången. Fortfarande illamående och ömma bröst. Dock vet man ju aldrig.
Ja alltså att blöda lite, tom rätt mycket, när man är gravid brukar ju klassas som normalt. Så än så länge är det inte kört :up:

Fast å andra sidan verkar allt hamna på normalsidan så länge det inte motbevisas :meh:

"Jag är i vecka 12 och är helt grön".
"Inget att oroa sig för, det är helt noooormaaaalt. Dessutom skulle det vara något fel så kan vi ändå inte göra något åt det. Så du ser lilla vän du har ingen anledning att oroa dig". :cool:

Eftersom jag räknar med totalfrys så ska ponny och jag vara i toppform för hellweek om sex veckor.

Sön-ons dressyrläger (7*30min pass) tor vila, fre lokal dressyr, lördag ridklass och working hunter och så avslutar vi på söndagen med utställning :cool:

Ibland så känner jag att det skulle vara i vägen med ett barn nu :o Det är verkligen svårt det här med det känslomässiga.

Eftersom jag räknar med totalfrys så ska ponny och jag vara i toppform för hellweek om sex veckor.

Sön-ons dressyrläger (7*30min pass) tor vila, fre lokal dressyr, lördag ridklass och working hunter och så avslutar vi på söndagen med utställning :cool:

Ibland så känner jag att det skulle vara i vägen med ett barn nu :o Det är verkligen svårt det här med det känslomässiga.

Jag har aldrig varit gravid och vi har inte ens försökt länge, men efter massa funderande hos mig har jag i alla fall bestämt mig att leva mitt liv tills den dagen jag blir gravid, sen kommer jag fortsätta mitt liv så länge kroppen orkar, men såklart undvika ex alkohol. Jag tror inte man ska fundera allt för mkt på hur man kommer må eller inte, för då kan man ju inte planera nånting! Och mår man skit så får man väl ställa in då... Men nu vet jag ju att du haft en hel del problem så förstår att det är väldigt mycket mera känslor och tankar hos dig än vad det hunnit komma hos mig...

Jag har aldrig varit gravid och vi har inte ens försökt länge, men efter massa funderande hos mig har jag i alla fall bestämt mig att leva mitt liv tills den dagen jag blir gravid, sen kommer jag fortsätta mitt liv så länge kroppen orkar, men såklart undvika ex alkohol. Jag tror inte man ska fundera allt för mkt på hur man kommer må eller inte, för då kan man ju inte planera nånting! Och mår man skit så får man väl ställa in då... Men nu vet jag ju att du haft en hel del problem så förstår att det är väldigt mycket mera känslor och tankar hos dig än vad det hunnit komma hos mig...

Ah det var längesedan jag slutade anpassa livet efter att det kanske blir barn.
Slutade med p-medel februari 2013.

Du och jag, Alfred.:(

Ärligt talat satsar jag allt på hunden just nu. Orka bry sig hela tiden.

Nej det är på nivån jag gör det jag ska för att kunna säga (till mig själv) att jag försökte men mer än så är det inte längre. Blir det så blir det och blir det inte kan jag träna mer seriöst med ponnyn, vill se hur högt upp i klasserna (dressyr) vi dels kan hävda oss och dels vad hon rent fysiskt klarar av. Utan stress då förstås.

Med tur så är det här sista året. Dvs antingen plus vid årsskiftet eller slut på försöken.

Men i vecka 27 är inte du då i typ vecka 7-8? Man kan titta tidigare vecka 5-6 men det brukar rekommenderas först v7 för det är mer att se och man kommit förbi den mest kritiska tiden som brukar vara just v 5-6.

Kommer vara 8+1 när det blir VUL. Hade gärna sett det veckan innan.. men visst det kanske är bättre att vänta o se. Men jag vill ju gärna veta så det inte är ektopiskt. Som jag ser ut på insidan med endometriosen är det ju lite högre risk än för andra vad jag förstår.

Ah det var längesedan jag slutade anpassa livet efter att det kanske blir barn.
Slutade med p-medel februari 2013.

Jag slutade redan 2012 faktiskt. Att det tagit till nu att få komma igång med IVF är ett jäkla helsike. Jag är redan så less på allt gynekologiskt och stressen att jag inte vet hur jag ska orka gå igenom cirkusen gång på gång om det inte fungerar. Det har räckt med tusen cellprov, operationer och endo. Nu skulle jag knappt våga ta nytt cellprov igen eftersom de kan sätta mig på graviditetsförbud igen om det är något och jag pallar inte det psykiskt. Men om det inte tar sig nu är det dags i slutet på sommaren igen :( (Och nej jag anpassar inte heller livet efter ev barn. planerar in saker så gott det går. Däremot är jag kanske erbjuden drömjobbet när som helst men måste tacka nej om jag är gravid, och DET vore ju jäkligt surt om det sen är ett X..)

Kommer vara 8+1 när det blir VUL. Hade gärna sett det veckan innan.. men visst det kanske är bättre att vänta o se. Men jag vill ju gärna veta så det inte är ektopiskt. Som jag ser ut på insidan med endometriosen är det ju lite högre risk än för andra vad jag förstår.

Jag slutade redan 2012 faktiskt. Att det tagit till nu att få komma igång med IVF är ett jäkla helsike. Jag är redan så less på allt gynekologiskt och stressen att jag inte vet hur jag ska orka gå igenom cirkusen gång på gång om det inte fungerar. Det har räckt med tusen cellprov, operationer och endo. Nu skulle jag knappt våga ta nytt cellprov igen eftersom de kan sätta mig på graviditetsförbud igen om det är något och jag pallar inte det psykiskt. Men om det inte tar sig nu är det dags i slutet på sommaren igen :( (Och nej jag anpassar inte heller livet efter ev barn. planerar in saker så gott det går. Däremot är jag kanske erbjuden drömjobbet när som helst men måste tacka nej om jag är gravid, och DET vore ju jäkligt surt om det sen är ett X..)

Du kommer känna innan 8+1 om den sitter i äggledaren, jag lovar :crazy:

Du kommer känna innan 8+1 om den sitter i äggledaren, jag lovar :crazy:

Ja det är det som oroar mig :eek: De är så kassa på gyn här, de hade fått in en tjej med x för ett par månader sedan där kirurgen sa att det var gynekologiska och inte tarmar, de ringde gyn akut som lät tjejen ligga i timmar, hon blödde ut ca 2 liter i buken och höll på att stryka med för att gyn inte orkade titta på henne innan hon höll på att förlora medvetandet. Känns tryggt.. :arghh:

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - IVF1, återföring 2-dagarsembryo 26/5, testdag 14/6. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Väntar på att remiss till IVF ska skickas, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL ca 12/6, BIM ca 25/6. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- 26 år, inga barn. Försök två, beräknad äl ca 12/6, bim 24/6

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

amk- BIM 5/6. 29 år.

Igår var jag och lämnade blod för diverse prover så att Gun kan skicka remiss om IVF. Jag räknar med att Gun hör av sig nästa vecka när provsvaren kommit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 621
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 383
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka