Ingen huvudvärk?Ah jag blir bara irriterad. Så jag känner att jag är irriterad Och hungrig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen huvudvärk?Ah jag blir bara irriterad. Så jag känner att jag är irriterad Och hungrig
Ingen huvudvärk?
Ha så mycket sex ni bara kanFunderar på det där med glad gubbe eller ja positivt äl test, enligt CB ska man ha sex inom 48 h från det att man fått glad gubbe, fick ju det imorse! Vi hade sex vid lunch, funderar på om vi ska ha sex nu ikväll igen, alternativt imorrn natt (jag jobbar dag och sambon kväll så han är hemma halv ett). Ha sex imorrn natt känns lite jobbigt eftersom min klocka ringer fem tisdag morgon, men funderar på om det blir för dålig spridning på sexet om vi väljer två gånger idag istället? Fy jag håller på att få huvudvärk av allt funderande efter nån månad, kan inte ens föreställa mig hur det känns för er som hållt på några år...
Haha då får det nog bli ikväll o så får vi hur vi orkar imorrn nattHa så mycket sex ni bara kan
Alltså så himla mycket måste man inte pippa om man inte vill. Typ varannan, var tredje dag borde gå bra.Haha då får det nog bli ikväll o så får vi hur vi orkar imorrn natt
Okey, vi hade sex i fredags o idag! åh, får diskutera med sambon när han kommer in vad som blir bäst haha!Alltså så himla mycket måste man inte pippa om man inte vill. Typ varannan, var tredje dag borde gå bra.
Okey, vi hade sex i fredags o idag! åh, får diskutera med sambon när han kommer in vad som blir bäst haha!
Då har vi ungefär samma bim då! Tror min är ca 25-26/6! Tror ja skrev 26/6 i denna tråd! Spännande! Hoppas vi ses i vårtrådenÄgglossning natten till idag. Nu är det bara väntan kvar...13 långa dagar. Hoppas mensen uteblir, samtidigt som jag är livrädd för nytt ma/mf också.
Idag fick jag höra av mamma att jag "vill ha barn för mycket" och jag ska bara slappna aaaaaav så kommer det gå. Hon hade minsann nån faster som adopterade och blev gravid i samband med det.
Jag försökte förklara det här med ägglossning och att det är en myt att folk inte får barn för att de tänker för mycket på det. Inte säker på att det gick in....
Nu är jag här och gnäller av mig igen... Hur skulle ni resonera/tänka?
Den 30/5 var jag på gyn och kollade upp cystan. Då sa läkaren till mig att den blivit mindre men inte försvunnit. Han såg även graviditeten, om än en väldigt tidig...
I fredags så fick jag åka in till akuten efter råd ifrån 1177. Jag hade så ont i magen att jag inte ens kunde andas. Först så hade jag som vanlig magknipp, speciellt när jag böjde mig ner och sen högg till, höll i sig cirka 20 minuter och sen gick det över till "vanligt miagknipp" igen.. Efter det så fick jag en blödning (som fortfarande är igång)...
På gynakuten så sa dom att dom kunde se fostret och det såg bra ut, (så mycket som man kan se så här tidigt), och han pratade om någon gulsäck (kan han ha sagt det??) som fäst - det var iallfall positivt.
Då när jag var på akuten så sa läkaren att man då den 30 skrivit i mina journaler att cystan var borta?? Och att han nu inte kunde se någon? Och om det nu är som jag sa att cystan fanns sist man kollade så gissade han på att det var så att cystan brustit och att det var därför jag hade haft ont.
Men hur länge blöder man efter att en cysta brister? Blöder inte speciellt mycket, men jag blöder, och har inte ont längre. Jag känner inte igen "mönstret" ifrån förra missfallet, men skulle det kunna vara det endå? Enligt 1177 så är det bara att avvakta och så får tiden utvisa vad det är.. Men jag vet inte..
Tack för svar!Blöda kan man göra till och från som gravid. En del blöder mycket, andra ingenting.
Såg det bra ut i fredags och inget nytt hänt skulle jag försöka sluta oroa mig för missfall ett tag. Och boka nytt ultraljud om ett par veckor.
Vad alla verkar få ultraljud hela tiden, här får man sälja sin själ för ett och om man får blödningar etc tidigt i grav får man inget då heller eftersom de "inte kan göra nåt åt tidiga missfall". Vilket ju iofs är sant men mentalt är det ju oerhört påfrestande för många.. Sen kan man kanske få senare om man vill veta att allt är ute men det är inte helt lätt och blir ju inte i snabbaste laget direkt. Skillnad på långt framskridna graviditeter förstås (fast de försöker mota även gravida som känner minskade fosterrörelser fast de har fått pisk ovanifrån efter att foster dött )
Men nåja, nog gnällt om kvinnokliniken här. Själv undrar jag hur alla lyckas låta bli att ta gravtest varje vecka. Tycker det är extremt påfrestande att inte veta. Ska sluta med Lutinus nu i dagarna och först tyckte jag att det kändes extremt efterlängtat, kunna få känna efter vad som är min kropp och inte bara biverkningar.. Men sen läser jag om tjejer som tar Lutinus hur länge som helst, 12 veckan, 14e veckan osv.. Hur länge har ni andra tagit??