En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
:heart:heart
Nu läggs försöken på is. Jag fixar inte missfallen rent mentalt:cry:. Skit jobbigt enligt mig att "bada i sitt eget blod" ("måste" ligga i badkaret med varmt vatten för att få någon typ utav smärtlindring).
Känner mig totalt jävla värdelös som inte fixar något som kvinnor i miljoner år gjort... :(
Hear ya sister - värdelöshetstankarna känner jag så väl igen.

Fick igår veta att jag har gbs i urinen, har läst på en hel del om detta och det finns en risk att dessa stafilyckocker kan leda till missfall, fosterdöd osv.

Jag vet inte om det va därför jag fick missfall men kanske värt att kolla vid fler graviditeter.

Hear ya sister - värdelöshetstankarna känner jag så väl igen.
Ja...
Känns skönt iaf att sambon är mer än väl förstående med att jag vill vänta lite nu...
Samtidigt känner man sig ännu mer värdelös när man ser vad ni andra krigar igenom! Ni är sjukt starka!

På tisdag ska vi in på första besöket. Börjar bli jättenervös eftersom jag inte alls vet vad som väntar mer än blodprov och urinprov för honom som dom sa i telefonen. Varför gör dom inte spermatest utan bara urinprov?
jag har ju hela tiden haft jätte regelbunden mens och har ägglossning enligt stickorna. Så då antar jag att man inte får någon typ av hormonbehandling eftersom den delen redan verkar fungera?

På tisdag ska vi in på första besöket. Börjar bli jättenervös eftersom jag inte alls vet vad som väntar mer än blodprov och urinprov för honom som dom sa i telefonen. Varför gör dom inte spermatest utan bara urinprov?
jag har ju hela tiden haft jätte regelbunden mens och har ägglossning enligt stickorna. Så då antar jag att man inte får någon typ av hormonbehandling eftersom den delen redan verkar fungera?
Ibland vill dom prova hormoner i alla fall. Har dom kollat dina hormonvärden?

Uppdatera gärna vad de kollar, kommer ringa i augusti. Har också ägglossning, regelbundna cykler och allt tycks vara som det ska. Mannen har visserligen ett barn sedan innan men det är ju ett tag sedan.

Nej dom kommer ta blodprov på tisdag. Man kan alltså få prova hormonbehandling även fast man har regelbunden mens/äl?
Vissa Gun tror inte på att man har äl utan att kolla progesteron och prolaktin...

Man kan få testa hormon som stödjer lutealfasen i alla fall. Alltså sk "ägglossningsspruta"

Vissa Gun tror inte på att man har äl utan att kolla progesteron och prolaktin...

Man kan få testa hormon som stödjer lutealfasen i alla fall. Alltså sk "ägglossningsspruta"

Är det de gun:narna som tycker att ägglossningsstickor är ett påhitt? :meh: Visst jag gissar att de finns de som inte ägglossar trots utslag på sticka men hur vanligt är det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 601
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka