Idag är jag för första gången riktigt irriterad på kliniken. Har varit på koll, två veckor sedan jag tog cytotec. Allt verkar ha kommit ut som det ska enligt läkaren, men det blöder lite fortfarande.
De senaste två läkarna jag pratat med innan idag har förstått mig helt när jag sagt att jag vill planera för FET direkt efter de öppnar igen i augusti. Läkaren jag träffade idag ville börja exprimentera med olika substanser och verkade inte alls förstå att tid är en ganska väsentlig del i den här processen.
Eftersom jag inte har någon egen cykel har jag alltid tagit Primolut innan, idag ville läkaren plötsligt att jag ska testa Provera. Min kropp har reagerat precis likadant varje gång jag tagit primolut, ett tiotal gånger nu. Men jag vet inte hur jag reagerar på Provera och jag kan inte få mens för tidigt, innan kliniken öppnar i augusti, för då kan alla undersökningar inte göras i tid. Ska jag ta Provera måste jag skjuta på processen i två veckor jämfört med Primolut. Jag fick inte ens någon förklaring till varför jag skulle ta Provera den här gången.
Jag har en paket Primolut liggande sedan tidigare, jag kan välja att ta den istället så vet jag precis vad som händer och när. Vad hade ni gjort? Kan Primolut/Provera ge olika effekt på FET? Är det större chans att det tar sig om man tagit Provera? Eller varför var läkaren så bestämd med att testa Provera den här gången?
Sen ville läkaren att jag inte skulle ta Progynon och Lutinus som vid förra FET. Han ville jag skulle testa med Letrozol istället. Letrozol förklarade han som motsvarande Pergotime, vilket inte fungerat alls på mig. Han hade ingen förklaring till varför han trodde att Letrozol skulle fungera. Jag valde att testa en gång till med Progynon och Lutinus, om det inte tar sig så testar vi Letrozol nästa gång. Om Letrozol inte fungerar har vi bara förlorat en månad, sa han. En månad känns jättelänge för mig när vi redan tappat två månader på grund av semesterstängt. Jag fick intrycket att han bara ville testa för att det skulle vara intressant att se om det fungerar. Och jag kände mig som en försökskanin.