En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej. Men är det rutin att man kollar med ultraljud om läget är komplikationsfritt/normalt/ingen oro osv?

Nej, då är ju första ul:et runt vecka 18, RutinUL :)

Vi som gjort utredningar har ju gjort VUL i stort sett varje gång vid kontakt med gyn.
(det gör inte ont alls att göra VUL (tycker jag) och det går i regel ganska fort också)

Nej, då är ju första ul:et runt vecka 18, RutinUL :)

Vi som gjort utredningar har ju gjort VUL i stort sett varje gång vid kontakt med gyn.
(det gör inte ont alls att göra VUL (tycker jag) och det går i regel ganska fort också)
Precis. Jag kan inte ens räkna antalet VUL längre. Har gjort under mens, under medicinsk tömning, under ägglossning, you name it.

Precis. Jag kan inte ens räkna antalet VUL längre. Har gjort under mens, under medicinsk tömning, under ägglossning, you name it.

Inte jag heller, åkte tom på ett förr-förra veckan när läkaren skulle kolla vart moderkakan låg, då behövdes ett på magen och sen vul. Trodde jag skulle slippa fram till förlossning, men tji fick jag! En positiv sak, min man får numera vara med på vul:en (tog ett par stycken innan jag var bekväm, haha!) Även om han får sitta framme vid mitt huvve :p

I morgon är det dags :eek: har idag inhandlat Embla kräm/plåster till mina armveck för att inte vara helt panikslagen vid blodprovet i morgon :nailbiting: pinsamt ju hur löjlig man är :o

PMS-ig som jag är tror jag inte det tagit sig denna gång heller :(
Tänk om de där två missfallen var de enda gångerna jag får vara gravid. Blir till att försöka hitta nån att ringa om utredning och hjälp i augusti, så vi har ett försök till på oss här hemma. Nu har jag varit utan p-medel sen januari 2015, visserligen har vi inte prickat exakt alla ÄL, men många nog för att det ska räknas som att vi försökt i ett år.

Min mens kom aldrig, 11 dagar sen idag. Hade sex precis innan vantad mens 3 kvallar pa raken. Kanner mig sjukt sur och retlig. Kan jag vara gravid?

Nu vet jag ju inte vart du befinner dig men gravtest finns att köpa i nästan hela världen, kanske inte långt ut i någon djungel men är det någelunda civiliserat borde det inte vara några problem att hitta :)

Jag fick hem gravtest idag, köpte två CB men inte med veckoindikator utan den med bara plus! Tänkte att det är bra att ha hemma :)

Min mens kom aldrig, 11 dagar sen idag. Hade sex precis innan vantad mens 3 kvallar pa raken. Kanner mig sjukt sur och retlig. Kan jag vara gravid?

Hade du sex kring ägglossning? Att du hade sex precis innan mensen var beräknad säger egentligen inte så mycket i o m att ägget fäster i livmodern ungefär en vecka innan mens :) om du inte ha världens oregelbundna cykler och kan ha haft ägglossning då. Men som tidigare talare sagt, enda säkra svaret är att ta ett test

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 583
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka