En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igen har någon klampat på min barnlöshet. Det började med det vanliga "vänta bara tills du fått barn..." varpå jag berättar om vårt läge. Personen slirar in på hal is och börjar berätta om sina egna problem (hon misstänkte att hon hade haft ett väldigt tidigt missfall innan sina första tre barn. Något i stil med försenad mens och sedan riklig blödning.

Sen fortsätter hon med att berätta om det bekanta paret som preciiiis ställt sig i adoptionskö och sedan plötsligt fick egna barn.

Jamen gud så bra! Ska genast ställa mig i adoptionskö och skita i all IVF.

Igen har någon klampat på min barnlöshet. Det började med det vanliga "vänta bara tills du fått barn..." varpå jag berättar om vårt läge. Personen slirar in på hal is och börjar berätta om sina egna problem (hon misstänkte att hon hade haft ett väldigt tidigt missfall innan sina första tre barn. Något i stil med försenad mens och sedan riklig blödning.

Sen fortsätter hon med att berätta om det bekanta paret som preciiiis ställt sig i adoptionskö och sedan plötsligt fick egna barn.

:banghead::banghead::banghead: :rage::rage::rage:
Än är inte sista idioten född!

Förstår inte att det ska vara så svårt för folk att första :arghh:

Stor kram :heart

Jag tjuvtestade och fick för första gången i mitt liv se ordet Gravid i rutan :love:
Jag vet att det är stor risk att det inte blir nåt, men så här långt har jag aldrig kommit!! På söndag är riktiga testdagen så tar inte bort mig från listan riktigt ännu...

Nu börjar jag bli nervös... vad ska jag säga vid första besöket? Ska jag själv komma med teorier? När min styvfar var hos läkare för ett tag sen fick han frågan "vad tror du själv att det är?". Han blev ju lite sur och menade att hade han vetat det hade han väl inte behövt gå till läkare.. :cautious: jag vet iaf att min riktige far har opererats för struma, så jag har väl viss hereditet. Sköldkörteln kan ju ställa till det så jag kanske ska fråga om sådana prover. Jag söker ju aldrig vård! Hjälp :D

Nu börjar jag bli nervös... vad ska jag säga vid första besöket? Ska jag själv komma med teorier? När min styvfar var hos läkare för ett tag sen fick han frågan "vad tror du själv att det är?". Han blev ju lite sur och menade att hade han vetat det hade han väl inte behövt gå till läkare.. :cautious: jag vet iaf att min riktige far har opererats för struma, så jag har väl viss hereditet. Sköldkörteln kan ju ställa till det så jag kanske ska fråga om sådana prover. Jag söker ju aldrig vård! Hjälp :D

Jag berättade som det var, vi har försökt, det går inget bra alls, jag har glest mellan mensen, kanske har ÄL, kanske inte. Sköldkörteln, jag lämnade blod för att testa den med, eller jag lämnade en massa prover, sambo likaså. Jag hade lite högt värde så jag fick levaxin. Jag fick göra ett VUL första gången och läkaren kollade även på sambons könsdelar.

:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Jag tjuvtestade och fick för första gången i mitt liv se ordet Gravid i rutan :love:
Jag vet att det är stor risk att det inte blir nåt, men så här långt har jag aldrig kommit!! På söndag är riktiga testdagen så tar inte bort mig från listan riktigt ännu...
Grattis :bump:

Vi skulle göra vårt första försök i maj, idag tog jag ett test för att se så jag inte va gravid för jag har kissat så mycket det sista...

Gissa om jag nästan sket på mig när jag ser 2 sträck. Hur gick de till? Fattar ingenting. Vi har haft sex 1 gång denna månaden, 1 GÅNG!

Men har snusat massor, druckit alkohol, celsius och äter penicillin... Så jag är inte så övertygad om att bebisen stannar.

Vi skulle göra vårt första försök i maj, idag tog jag ett test för att se så jag inte va gravid för jag har kissat så mycket det sista...

Gissa om jag nästan sket på mig när jag ser 2 sträck. Hur gick de till? Fattar ingenting. Vi har haft sex 1 gång denna månaden, 1 GÅNG!

Men har snusat massor, druckit alkohol, celsius och äter penicillin... Så jag är inte så övertygad om att bebisen stannar.

Vet en hel hög men människor som blivit gravida och den månaden det tog sig levt ganska vilt och det gått utan problem :) Så hoppas att det går bra för dig/er också :bump:

Det är såpass många veckor in i en graviditet som bebis "livnär" sig på samma sak som kvinnan så det är ingen fara alls! :)

Jaha, då var man igång då! Träffade en väldigt trevlig gynekolog, även om svenskan inte var den bästa. Men han var lugn och trevlig och gav ett väldigt bra intryck!

Vi satt ner och pratade en stund och han tog lite anamnes. sen undersökning där allt såg bra ut. På vänster äggstock kunde han se en sprucken blåsa som då tyder på att ägget släppt som det ska. Han skickade remiss för provtagning av hormoner som jag ska ta vid nästa mens och så blir jag kallad för ultraljud med kontrast för att se att det inte är stopp någonstans. Han ville träffa sambo också som inte hann hem från jobbet idag. nästa onsdag har han kvällsmottagning. Sen får han också en remiss.

Det är väl som med triss. Plötsligt så händer det :D

Vet du hur långt gången du är?

Jag önskar att jag vore lika rak som du och vågade säga ifrån. Men det gör jag inte. För oss är det värst med makens familj som tjatar. Senast satt de och pratade om barnbarn som om vi inte var närvarande, trots att vi satt vid samma bord. Alla vet att det är oss dem pikar men ingen pratar direkt till oss. Det gick så långt att svägerskan lovade dem barnbarn om fem år - när hon precis studerat färdigt. Hon har aldrig haft en man i hela sitt liv, men även det kan man lösa nu för tiden....

På något sätt gör det oss mindre villiga att berätta, om då vårat embryo bestämmer sig för att stanna på sin plats. Jag blir tjurig och ledsen av släktens attityd. De har liksom inte förtjänat att få veta något. Men vi får se, jag räknar inte med att vi kommer dit. Tusen saker kan hända på vägen.

Du är stark och vi hejar på dig!

Det är väl som med triss. Plötsligt så händer det :D

Vet du hur långt gången du är?

Typ v 5(4) om appen stämmer. Men med ett tidigt missfall i bagaget (julen -15) så vågar jag inte hoppas att bebis blir äldre än 6(5+4)

OM bebis stannar är jag övertygad om att de är en pojk å fel på sambons kvinnliga spermier :p ( lite besatt av den kinesiska kalendern)

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel heller. BIM ca 15/5.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - Kör IVF1, långt protokoll. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - preliminärt äggplock v 34, IVF2, långt protokoll.

hemlig - ÄL 19/5, BIM ca 3/6. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

*gotlandsrusset* - ÄL 29/4. 28 år i sommar, en son född -13. Missfall december -15. Första försöket blir i maj.

MEJ84 - IVF 1. ÄP 29/4, ET 2/5, BIM 16/5. 32 år, inga barn

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Nu kör vi igång, börjar med gonal-f imorgon :) Ser inte fram emot att sticka mig med både den och Fragminet (bläh för fragmin :nailbiting: ) men såå skönt få komma igång. Första UL/blodprov efter 5 dygns behandling, ska ta 187,5 enheter gonalf. Hur mycket har ni andra tagit? Känns som en sjukt ojämn random siffra :D Har ni oxå haft koll med sådan intervall?
Fick träningsförbud redan nu, det var oväntat. Får ut o gå men inte "skutta runt" eller köra spinning osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 676
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 056
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka