En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tjuvtestade och fick för första gången i mitt liv se ordet Gravid i rutan :love:
Jag vet att det är stor risk att det inte blir nåt, men så här långt har jag aldrig kommit!! På söndag är riktiga testdagen så tar inte bort mig från listan riktigt ännu...

Stort grattis!!!! :D

Vi skulle göra vårt första försök i maj, idag tog jag ett test för att se så jag inte va gravid för jag har kissat så mycket det sista...

Gissa om jag nästan sket på mig när jag ser 2 sträck. Hur gick de till? Fattar ingenting. Vi har haft sex 1 gång denna månaden, 1 GÅNG!

Men har snusat massor, druckit alkohol, celsius och äter penicillin... Så jag är inte så övertygad om att bebisen stannar.

Grattis här med!! Så roligt att det gick bara sådär :)

Om en fertilitetsklinik i England på 7:an nu om nån orkar titta.

Kvinnan sövs lätt vid äggplock, tycker jag lät praktiskt.

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel heller. BIM ca 15/5.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - Kör IVF1, långt protokoll. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - preliminärt äggplock v 34, IVF2, långt protokoll.

hemlig - ÄL 19/5, BIM ca 3/6. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

*gotlandsrusset* - ÄL 29/4. 28 år i sommar, en son född -13. Missfall december -15. Första försöket blir i maj.

MEJ84 - IVF 1. ÄP 29/4, ET 2/5, BIM 16/5. 32 år, inga barn

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Nu kör vi igång, börjar med gonal-f imorgon :) Ser inte fram emot att sticka mig med både den och Fragminet (bläh för fragmin :nailbiting: ) men såå skönt få komma igång. Första UL/blodprov efter 5 dygns behandling, ska ta 187,5 enheter gonalf. Hur mycket har ni andra tagit? Känns som en sjukt ojämn random siffra :D Har ni oxå haft koll med sådan intervall?
Fick träningsförbud redan nu, det var oväntat. Får ut o gå men inte "skutta runt" eller köra spinning osv.
125 enheter puregon och vid IVF2 100 enheter gonal-f.

125 var för mycket (normal startdos) och 100 för lite.

Jag hade inga restriktioner förrän kring ÄP och efter transfer. Eller nu vid IVF2 hade jag en onödigt stor blåsa som vi oroade oss för att den skulle spricka i förväg så då tog jag det väldigt lugnt.

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel heller. BIM ca 15/5.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - Kör IVF1, långt protokoll. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - preliminärt äggplock v 34, IVF2, långt protokoll.

hemlig - ÄL 19/5, BIM ca 3/6. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

*gotlandsrusset* - ÄL 29/4. 28 år i sommar, en son född -13. Missfall december -15. Första försöket blir i maj.

MEJ84 - IVF 1. ÄP 29/4, ET 2/5, BIM 16/5. 32 år, inga barn

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Nu kör vi igång, börjar med gonal-f imorgon :) Ser inte fram emot att sticka mig med både den och Fragminet (bläh för fragmin :nailbiting: ) men såå skönt få komma igång. Första UL/blodprov efter 5 dygns behandling, ska ta 187,5 enheter gonalf. Hur mycket har ni andra tagit? Känns som en sjukt ojämn random siffra :D Har ni oxå haft koll med sådan intervall?
Fick träningsförbud redan nu, det var oväntat. Får ut o gå men inte "skutta runt" eller köra spinning osv.

Jag körde 150, för mig var det egentligen för mycket. Nästa steg i sprutan är nog din dos så det är helt rätt. Sprutorna blir du bekant med snabbt :) Vi satt båda och pratade om framtiden och hoppades varje kväll kring sprutdags, så det blev ganska mysigt... :p Lycka till!!

Hur gör ni när ni haft sex? Typ hur länge har karln kvar snoppen, låter ni all sperma bara rinna, ligger ni kvar länge i sängen osv? Haha dagens kanske märkligaste frågor :p
Har inte positivt på äl test än men börjat få äl flytningar! Och igår hade vi sex första gången utan kondom!

125 enheter puregon och vid IVF2 100 enheter gonal-f.

125 var för mycket (normal startdos) och 100 för lite.

Jag hade inga restriktioner förrän kring ÄP och efter transfer. Eller nu vid IVF2 hade jag en onödigt stor blåsa som vi oroade oss för att den skulle spricka i förväg så då tog jag det väldigt lugnt.

Oj, 125 är ju mycket lägre än vad jag har. Undrar hur de tänker där iom att jag får så hög startdos?

Hur gör ni när ni haft sex? Typ hur länge har karln kvar snoppen, låter ni all sperma bara rinna, ligger ni kvar länge i sängen osv? Haha dagens kanske märkligaste frågor :p
Har inte positivt på äl test än men börjat få äl flytningar! Och igår hade vi sex första gången utan kondom!

Haha, sånt här kan väl också vara bra att diskutera :p
Jag upplever att det hela rinner ut lättare om han ligger kvar för länge. Vi försöker, dagarna kring ägglossning i varje fall, att ligga precis innan vi ska sova så att jag sen kan ligga kvar hela natten. Eller åtminstone tills jag vaknar och måste kissa :D förhoppningsvis har de gott om tid att simma då.
Av praktiska skäl använder vi också ställningar som underlättar att det inte bara rinner ut när det är klart, jag kan ju redan då ligga med benen i vädret liksom ;)

Grattis @MEJ84 och @*Gotlandsrusset* Jag hoppas vi får följas åt i vintrrtråden men jag vågar inte krypa in där riktigt än.

@Halali Jag fick 112 menopur första stimuleringen och 150 vid andra. Lätt överstimulering i första och lite mer nu... Fragmin har jag inte fått förrän nu vid överstimulering och vätska i magen. Jag har inte heller fått några restriktioner om rörelse förrän nu vid överstimulering när jag inte får göra annat än sitta still.

Nu är jag på väg till kliniken för koll igen. Blodprov och VUL. Kanske blir det tappning idag igen om det visar sig att jag samlat mer vätska i magen. jag känner att jag är svullen men inte alls lika mycket som innan tappningen i måndags.

Haha, sånt här kan väl också vara bra att diskutera :p
Jag upplever att det hela rinner ut lättare om han ligger kvar för länge. Vi försöker, dagarna kring ägglossning i varje fall, att ligga precis innan vi ska sova så att jag sen kan ligga kvar hela natten. Eller åtminstone tills jag vaknar och måste kissa :D förhoppningsvis har de gott om tid att simma då.
Av praktiska skäl använder vi också ställningar som underlättar att det inte bara rinner ut när det är klart, jag kan ju redan då ligga med benen i vädret liksom ;)

Skönt att man får diskutera sånt :p har googlat lite men står inte sådär jättemkt, har hittat att man ska ligga kvar, gärna runt 20-30 minuter minst och att killen ska vara kvar i så länge som möjligt, det är väl hyffsat specifikt i och för sig men bara hittat på nåt ställe. Står så mycket om allt annat som är bra att veta! Vi hade sex igår kväll, så har i alla fall legat kvar i fem timmar. Höll för lite med handen en stund för att allt inte skulle rinna ut på en gång, men sen torkade jag bara bort det som var utanför. Hej detaljer, tur att jag har anonymt nick för stunden haha!

Apropå det där med att det rinner ut. Kan man se olika skapt ut? Eller det antar jag att man gör men när jag är kring äl åker inget ut om jag ligger kvar. Är jag inte i rätt tid åker det ut när jag går upp eller lägger mig på annat sätt än på rygg.

Apropå det där med att det rinner ut. Kan man se olika skapt ut? Eller det antar jag att man gör men när jag är kring äl åker inget ut om jag ligger kvar. Är jag inte i rätt tid åker det ut när jag går upp eller lägger mig på annat sätt än på rygg.
Livmodertappen ändrar sig väl efter cykeln en del, kanske har med det att göra. Eller vilken slags flytning man har?

Är det någon som vet förresten om män bara bär på manliga spermier så att säga och kvinnors ägg alltid är kvinnor? Vi hade lite intressanta diskussioner här på jobbet och antog att det var så pga x- och y-kromosomer och sånt, men det visste vi ju inte säkert. En kollega hade iaf hört att ett omoget ägg hade samma egenskaper som en spermie och att man i teorin kunde befrukta ett ägg med ett ägg typ. Men då borde ju ett eventuellt barn bara kunna bli en flicka tänkte vi.

Min infertilitet har gett upphov till många spännande samtal :p

Är det någon som vet förresten om män bara bär på manliga spermier så att säga och kvinnors ägg alltid är kvinnor? Vi hade lite intressanta diskussioner här på jobbet och antog att det var så pga x- och y-kromosomer och sånt, men det visste vi ju inte säkert. En kollega hade iaf hört att ett omoget ägg hade samma egenskaper som en spermie och att man i teorin kunde befrukta ett ägg med ett ägg typ. Men då borde ju ett eventuellt barn bara kunna bli en flicka tänkte vi.

Min infertilitet har gett upphov till många spännande samtal :p

Det är spermierna som avgör om det blir kvinna eller man. Det är X eller Y och ägget X. Två X blir kvinna och en av varje blir man.

(Och så ibland blir det knas).

En del män har bara X eller bara Y.

Du kan ju inte jämföra ligga kvar med att gå runt ;)

Skönt att man får diskutera sånt :p har googlat lite men står inte sådär jättemkt, har hittat att man ska ligga kvar, gärna runt 20-30 minuter minst och att killen ska vara kvar i så länge som möjligt, det är väl hyffsat specifikt i och för sig men bara hittat på nåt ställe. Står så mycket om allt annat som är bra att veta! Vi hade sex igår kväll, så har i alla fall legat kvar i fem timmar. Höll för lite med handen en stund för att allt inte skulle rinna ut på en gång, men sen torkade jag bara bort det som var utanför. Hej detaljer, tur att jag har anonymt nick för stunden haha!

Med tanke på att man kan bli gravid efter våldtäkt så är det nog inte så noga...

Men kommer du efter honom så doppas livmodertappen i sperman när livmodern krampar. Himla fiffigt.

Det blev tappning idag med. En liter fick de ut den här gången. Nu säger de att detva två lliter de fick ut i måndags. Det har så att säga ökat sedan det dem sa i måndags. Precis som med embryona i frysen. Först fick vi höra sex sen sju. Jag vet inte om di är långsamma på att sammanställa resultat eller om de inte har koll. nu mår jag lixom gsnsks bra. Det känns konstigt att vara hemma och inte gå till jobnet eller inte få röra mig mrr än nödvändigt. Men det går åt rätt håll!

Du kan ju inte jämföra ligga kvar med att gå runt ;)

haha förklarade nig lite dåligt :rofl: Om jag ställer mig upp direkt efter sex oavsett rätt tid eller inte så åker det ut såklart. Men om jag ligger kvar hela natten tex och går upp på morgonen. Är det kring äl kommer inget, är det fel i tid så kommer allt ut. Det förklaras säkert med att munnen är stäng/öppen. Men det där med att det rinner ut när man ligger i sängen upplever jag typ aldrig om jag inte lägger mig mage typ.

Livmodertappen ändrar sig väl efter cykeln en del, kanske har med det att göra. Eller vilken slags flytning man har?

Jo precis. Antar att inget rinner ut kring äl för att det är öppet. Men upplever inte som Bella02 beskrev att få hålla för annars rinner det ut direkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 675
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 038
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka