En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt ett gäng nya ÄL-stickor. Har tre kvar, får bara bli en om dagen idag, imorgon och söndag tills de här kommer på måndag.
Samtidigt känner jag ångest över det hela? Vill jag ha barn? Jo, det vill jag. Men hur kommer jag att ta ett ev nytt MA eller MF?

För mig rinner det alltid ut en del, oavsett om vi har sex vid ÄL eller ej. Vid ÄL lägger jag en handduk under mig och duschar inte förrän morgonen efter (förutsatt att det är sex vid läggdags då). Vet inte om det hjälper, men jag inbillar mig att jag i alla fall kan säga att då har jag inte spolat bort de små simmarna :p Även om jag antar att en del tar sig dit de ska ändå.

Alltså nej. Man behöver inte ligga kvar eller hålla för med handen. En vanlig utlösnkng hos en fertil man har i snitt 40 miljoner motila spermier. Min man hade väl 186 miljoner. Så om det rinner ut lite spelar det absolut ingen roll. det handlar liksom om miljontals spermier i en droppe.

Ska ha mens typ mitten av nästa vecka.
Svagt streck idag på ÄL test, kan det vara en hint kanske om att det tagit sig? :o
Vad tror ni som använt ÄL test som grav test?

Hej alla.. tittar väl förbi. Ätit provera sen oktober. Ingen ägglossning än, mensen inte ens blivit mer regelbunden. Ingen förändring och väntar återbesökstid jag borde haft i mars..

För mig rinner det alltid ut en del, oavsett om vi har sex vid ÄL eller ej. Vid ÄL lägger jag en handduk under mig och duschar inte förrän morgonen efter (förutsatt att det är sex vid läggdags då). Vet inte om det hjälper, men jag inbillar mig att jag i alla fall kan säga att då har jag inte spolat bort de små simmarna :p Även om jag antar att en del tar sig dit de ska ändå.
Smyger in.
En vacker dag kanske jag är med här igen...
Men jag går alltid på toa efter. Och har blivit gravid ändå! Under tillverkningshetsen väntade jag max 5 min...

Alltså nej. Man behöver inte ligga kvar eller hålla för med handen. En vanlig utlösnkng hos en fertil man har i snitt 40 miljoner motila spermier. Min man hade väl 186 miljoner. Så om det rinner ut lite spelar det absolut ingen roll. det handlar liksom om miljontals spermier i en droppe.
Men om han har svaga simmare vill iaf jag att det ska vara så många som möjligt som har så lång tid på sig som möjligt att ta sig dit de ska.. :o

Smyger in.
En vacker dag kanske jag är med här igen...
Men jag går alltid på toa efter. Och har blivit gravid ändå! Under tillverkningshetsen väntade jag max 5 min...
Håller verkligen tummar och tår för att du snart kommer hit och blir kortvarig innan du får hoppa till en roligare tråd :)

:bow::bow::bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 031
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka