En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att man får diskutera sånt :p har googlat lite men står inte sådär jättemkt, har hittat att man ska ligga kvar, gärna runt 20-30 minuter minst och att killen ska vara kvar i så länge som möjligt, det är väl hyffsat specifikt i och för sig men bara hittat på nåt ställe. Står så mycket om allt annat som är bra att veta! Vi hade sex igår kväll, så har i alla fall legat kvar i fem timmar. Höll för lite med handen en stund för att allt inte skulle rinna ut på en gång, men sen torkade jag bara bort det som var utanför. Hej detaljer, tur att jag har anonymt nick för stunden haha!

Nu denna gången när de tog sig så körde vi bakifrån och sambon drog sig ur nästan omgående. Jag gick direkt och kissade så jag trodde aldrig att det skulle ta sig. Speciellt inte när vi hade sex 4 dagar efter mens och 6-7 dagar kvar till beräknad ägglossning. :p

Det är spermierna som avgör om det blir kvinna eller man. Det är X eller Y och ägget X. Två X blir kvinna och en av varje blir man.

(Och så ibland blir det knas).

En del män har bara X eller bara Y.

Precis, har även för mig att jag sett på en dokumentär för längesedan att man kan ha defekta x eller y och att de då slutar i missfall. Exempel va en kvinna som fått massa pojkar men ville ha flicka, där visade de sig att mannens x spermier va skadade.

Ändrar mina datum och tog mig friheten att ta bort dig från listan @*Gotlandsrusset* , hoppas det var ok :)

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel heller. BIM ca 15/5.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - Kör IVF1, långt protokoll. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - preliminärt äggplock v 34, IVF2, långt protokoll.

hemlig - ÄL 15/5, BIM ca 28/5. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

MEJ84 - IVF 1. ÄP 29/4, ET 2/5, BIM 16/5. 32 år, inga barn

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Jag har småblödit i 3 veckor nu, mina cykler blir bara konstigare och konstigare. Tyvärr har vi insett att det inte bara är jag som har bekymmer, så just nu har jag uppehåll i behandlingen medan min sambo får medicinering som man hoppas ska normalisera spermieproduktionen.

blir lite "stressad" av min app, womenslog. Har ifån och vet inte riktigt vad jag ska ha istället, ovuview verkar inte finnas till ifån. Men ÄL går ju inte att ändra på womenslog, det är väl nåt "snitt" antar jag?! Står att jag ska äl idag, men ingen glad gubbe än. Vet ju att alla inte stämmer överens med snittet och när jag testade förra månaden för skojs skull så fick jag glad gubbe dagen efter vad appen sa, men ändå blir jag lite småstressad för att det inte blir glad gubbe! Förstår inte varför!!

malumbub - PCOS. Cykelstart 13/4, ingen Pergotime och inget blodprov denna cykel heller. BIM ca 15/5.

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - preliminärt äggplock v 34, IVF2, långt protokoll.

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.

Är det möjligt att ha äggviteflytningar på CD 12/13 och sedan ÄL på CD 19?

Sket i stickor denna månad. Har nästan varje cykel haft tydliga flytningar med vattniga 2-3 dagar innan ÄL och äggvita 1 dag innan ÄL. Bekräftat det med stickor under 7 cykler.

Min mens borde kommit igår om jag hade ÄL på CD 13/14 men tänker att allt är möjligt. Testar negativt (så inte massa uppmaningar om gravtest. Tar inte nästa förrän tidigast CD 36. Är på CD 30 nu).

Är det möjligt att ha äggviteflytningar på CD 12/13 och sedan ÄL på CD 19?

Sket i stickor denna månad. Har nästan varje cykel haft tydliga flytningar med vattniga 2-3 dagar innan ÄL och äggvita 1 dag innan ÄL. Bekräftat det med stickor under 7 cykler.

Min mens borde kommit igår om jag hade ÄL på CD 13/14 men tänker att allt är möjligt. Testar negativt (så inte massa uppmaningar om gravtest. Tar inte nästa förrän tidigast CD 36. Är på CD 30 nu).
Ja. Fullt möjligt.

Ok, då var det första skvätten nu på morgonen. Det kommer gå över i brun spotting och kanske först på onsdag ordentlig mensblödning. Då borde det bli lagom att ta proverna på fredag om det ska vara dag 3-5. Nu minns jag inte riktigt om det var bäst att ta dem på morgonen eller om det inte spelar någon roll. Kommer ändå bli att jag hänger på låset när provtagningscentralen öppnar.

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

Blöder finfint nu, så välartat av kroppen! Insåg att jag inte har något behandlingsschema hemma så jag ska be om ett per brev. Gör ju inte samma som förra gången så det är lite rörigt i huvudet.

@lil-sis hur fungerar det med menopur dosen? jag ser att du ska ta nästan fyra gånger högre dos än jag gjorde. Beror det på något speciellt eller reagerar kroppar olika bara?

Härligt att du hinner med före semestern!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 662
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 030
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka