En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kruxet är att gynekologen här sa att det här försöket får jaler blåsor oavsett dos/tid.. :( hade det gått att få fler genom att höja dosen hade det ju ändå funnits lite hopp.. Nu funderar jag på om jag ska be om att få avbryta. Känns ju helt värdelöst att slösa ett äp på två blåsor. Snyft..
Jag missade den biten. Då förstår jag mer hur du tänker. undrar hur läkaren kan vara så säker på det. Jag har fått uppfattningen att det är lite som ett lotteri. men jag hoppas din klinik har bättre koll än jag :p

Hoppas du kan få resonera med en vettig läkare om situationen. Det är jobbigt att känna sig helt utan kontroll i det läget.

Kruxet är att gynekologen här sa att det här försöket får jag inte fler blåsor oavsett dos/tid.. :( hade det gått att få fler genom att höja dosen hade det ju ändå funnits lite hopp.. Nu funderar jag på om jag ska be om att få avbryta. Känns ju helt värdelöst att slösa ett äp på två blåsor. Snyft..
Vissa menar att ju fler blåsor desto sämre kvalitet. Jag fick ju ut 3 varav ett omoget
Båda befruktade och ok.

Nu har sambo fått sin remiss också. Han har accepterat att han måste göra undersökning han med men har så oerhört svårt för sjukvården verkar det som.

Fast mensen kommer ändå inte riktigt igång tydligen, då får det väl bli provtagning på måndag då. Kallelse till ultraljud hade kommit iaf så jag ska ringa dem imorgon. Har jag tur blir det gjort redan denna menscykel.

Där kom mensen.. Suck..
Precis på dagen hela tiden så punktlig är den men även om jag bara vart utan p-piller 2.5 månad snart 3 månader tycker jag det är frustrerande att det inte blir nåt när man ändå träffar ÄL.. :(

Vi kan ju sitta i samma soffa. I augusti är det ett år. Med regelbunden äl och mens och sex. Jag är skitless faktiskt men man får väl försöka ha huvudet över ytan och tänka att man är en gång närmre att det tar sig...

Kram!

:(
Då kommer ni försöka tills augusti och om inte det tagit sig söka hjälp?
Håller tummarna för er!
Har ni (eller om nån annan läser detta o gjort det) gjort spermatest hemma?
Jag/vi har pratat om o köpa hem o testa.. Kan ju likaväl vara mig det är fel på om det nu skulle vara någon men då har man iaf testat det känner jag...
Känns ju surt o försöka ett år för o sen komma fram till att spermiekvaliteen tex är dålig... :(

Vi kan ju sitta i samma soffa. I augusti är det ett år. Med regelbunden äl och mens och sex. Jag är skitless faktiskt men man får väl försöka ha huvudet över ytan och tänka att man är en gång närmre att det tar sig...

Kram!

Håller tummarna för er!
Jag/vi har pratat om o köpa hem o testa.. Kan ju likaväl vara mig det är fel på om det nu skulle vara någon men då har man iaf testat det känner jag...
Känns ju surt o försöka ett år för o sen komma fram till att spermiekvaliteen tex är dålig... :(

Nej eftersom jag blev gravid inom ett åar månader. Annars hade vi nog gjort det. Nu blev det ju ganska uppenbart att felet ligger hos mig rätt tidigt.

Jag har testat för äl sen förra onsdagen, min mens slutade 3/5. I snitt har jag 29 dagars cykler men som längst har jag haft 32 dagar. Har ju bara testat för äl en gång innan, då var lutealfasen 12 dagar. Mina stickor är slut nu, är det värt att köpa fler för att testa imorrn också eller tror ni det är kört denna gång?

Håller tummarna för er!

Kommer kontakta prun i augusti ja. Får se om sambon redan då kan tänka sig att testa sig i samma veva. Han har en son född 2011 så simmarna har ju fungerat iallafall ;) sen kan väl det ändra sig. Är dåligt insatt i spermieproduktion.

Testa, går din man med på att göra ett hemma har man väl inget att förlora på det. Men än så länge är ni i normalspannet. De allra flesta blir gravida inom 6 månader och under det så ge inte upp :)

Jag tycker att de som är mest frustrerande är att det finns inga uppenbara fel på mig och min gubbe. Hade vart lättare om man visste att jag inte hade ägglossning eller han brist på simmare. Men men. Två månader kvar och förhoppningsvis tar det sig under den tiden :angel:

Ja min sambo tyckte det var synd jag inte köpt ett spermatest förra gången jag beställde fler stickor, han tycker bara det är kul o testa.. :angel:
Men visst är det nervöst också att faktiskt testa o få ett svar om nu det inte är svaret man inte vill ha...
Men ja är väl ännu värre när man som du beskriver inte har nåt fel (som ni vet iaf) men ändå inte blir nåt..

Jag har ju vart gravid för många år sen, var ung då och gjorde abort så har ju "ändå" vart gravid men det kanske också kan ändras med tiden..
Jag håller tummarna för er! :love:
Och för alla andra i tråden, jag är riktigt imponerad av er som försökt så länge, trodde aldrig det skulle kännas så påfrestande att försöka bli gravid :p
O då har vi ändå bara försökt knappt 3 månader..
Det är just det där att inte veta, inte kunna planera när det ska bli nåt som är jobbigt :p

Kommer kontakta prun i augusti ja. Får se om sambon redan då kan tänka sig att testa sig i samma veva. Han har en son född 2011 så simmarna har ju fungerat iallafall ;) sen kan väl det ändra sig. Är dåligt insatt i spermieproduktion.

Testa, går din man med på att göra ett hemma har man väl inget att förlora på det. Men än så länge är ni i normalspannet. De allra flesta blir gravida inom 6 månader och under det så ge inte upp :)

Jag tycker att de som är mest frustrerande är att det finns inga uppenbara fel på mig och min gubbe. Hade vart lättare om man visste att jag inte hade ägglossning eller han brist på simmare. Men men. Två månader kvar och förhoppningsvis tar det sig under den tiden :angel:

Ja min sambo tyckte det var synd jag inte köpt ett spermatest förra gången jag beställde fler stickor, han tycker bara det är kul o testa.. :angel:
Men visst är det nervöst också att faktiskt testa o få ett svar om nu det inte är svaret man inte vill ha...
Men ja är väl ännu värre när man som du beskriver inte har nåt fel (som ni vet iaf) men ändå inte blir nåt..

Jag har ju vart gravid för många år sen, var ung då och gjorde abort så har ju "ändå" vart gravid men det kanske också kan ändras med tiden..
Jag håller tummarna för er! :love:
Och för alla andra i tråden, jag är riktigt imponerad av er som försökt så länge, trodde aldrig det skulle kännas så påfrestande att försöka bli gravid :p
O då har vi ändå bara försökt knappt 3 månader..
Det är just det där att inte veta, inte kunna planera när det ska bli nåt som är jobbigt :p

Klokt resonemang av din sambo kan jag tycka. Sen visar väl bara hemma testet om de rör på sig och hur många och inte kvalitén mer ingående (rätta mig gärna om jag har fel) men det ger en fingervisning.

Jag förstår egentligen inte varför man som man inte skulle vilja kolla upp det. Är väl inte mindre jobbigt att undersöka sig som kvinna :)

Önskar er lycka till också, hoppas ni är bland de normala 6 månader :bump: skönt att ha vart gravid en gång iallafall, då finns det hopp :up:

Har följt tråden i tysthet men hoppar in nu. Jag och min sambo har kört oskyddat i ca 1,5 år utan att det blivit något. Var tvärsäker på att jag hade pcos då de flesta symtom stämmer, men har dragit mig för att söka vård. Var hos gyn igår i alla fall och hon såg inga cystor. Har oregelbunden mens och väldigt svag. Skulle fått mens i lördags men kom ingen. När gyn undersökte sa hon att jag hade 2 blåsor och slemhinnan var tunn, 4mm så hon sa att det verkade ej vara varken äl eller mens på gång. Idag fick jag dock svag blödning, blir inte klok på det. Ska ta blodprover i nästa vecka. Känner mig så okunnig men försöker lära mig så mycket som möjligt härifrån :)

Ja det stämmer säkert det du skriver ang spermatest :)
Ganska häftigt att det finns tester som iaf kan kolla en del om hur sperman är :D

Klokt resonemang av din sambo kan jag tycka. Sen visar väl bara hemma testet om de rör på sig och hur många och inte kvalitén mer ingående (rätta mig gärna om jag har fel) men det ger en fingervisning.

Jag förstår egentligen inte varför man som man inte skulle vilja kolla upp det. Är väl inte mindre jobbigt att undersöka sig som kvinna :)

Önskar er lycka till också, hoppas ni är bland de normala 6 månader :bump: skönt att ha vart gravid en gång iallafall, då finns det hopp :up:

Hälsodeklarationerna ivägskickade och försök nr14 inlett! Jag har slutat titta efter supergulliga bebiskläder och beibis tillbehör..Det känns lite hopplöst:meh: Men, så länge man inte vet vad som är galet är det väl bara att fortsätta!

Alla mina kvinnliga kollegor är i olika stadier av graviditet, dom struttar runt med sina magar, klappar och gullar med dom..ger lägesrapporter när beibisen gör si eller så..-oj, nu har någon fått hicka! -Åh, nu har någon disco i magen!:yuck:
Jag försöker le och ställa frågor, vara allmänt trevlig...men innerst inne spyr jag lite och räknar ner dagarna tills dom lämnar jobbet för föräldraledighet!
Jag står snart inte ut med allt pluttinutti snack!
Hoff, nu öste jag lite galla...förlåt!:(

Sista kompisen i gamla flickgänget är gravid. Hon var den som jag tänkte att inte skulle ha barn eftersom hon är en riktig strulpelle. Ingen utbildning, jobbar svart, alkoholproblem. Pojkvän verkar hon ha skaffat.

:banghead:

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - Kör IVF1, långt protokoll. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 13/4, BM 27/4.(enligt app)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL 15/5, BIM ca 28/5. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Tar bort mig på listan. Har lite svårt att fatta det, men test igår kväll och imorse har innehållit två streck.

tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Monkie - ÄL 12/2 (?) BIM 27/2, 34 år, två barn, försök nr 5

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Planerar IVF2. Snart 32 år, inga barn

Safir - IVF1, 29 år, inga barn

Halali - Kör IVF1, långt protokoll. 32, aldrig varit gravid. Endometrios.

Thalbaz - Fjärde omgången pergotime from 3/5, trippel dos, ett MF, 27 år, inga barn.

TeamLundVer - Håller på att hitta mensen igen. 32 år, 1 barn. ÄL 1/6 eller 3/6, BM 15/6 eller 17/6.(enligt appar)

lil-sis - Synarela från 2/6, menopur 412.5 från 16/6 och VUL 23/6.

hemlig - ÄL 15/5, BIM ca 28/5. Snart 33 år, inga barn. Ett MA och ett MF

Bella02- äl troligen 15/5 vilket då kommer bli vårat första försök! 26 år inga barn

Hera_- ÄL 3-5/5 ca, slutade med p-piller slutet på feb. 30 år, inga barn
Vart gravid för 12 år sen, abort.

Michaelsdotter - Missfall med tvillingar runt v. 6. En tidigare graviditet, abort.
Inga bio barn, dock en bonusdotter ÄL 4/5

Alltså nu måste vi ju få till en ritning på hur tillbyggnaden ska se ut snart. Annars blir det stört omöjligt att ha koll på när vi kan börja försöka med en tvåa. :crazy:
Problemet är att orken tryter och vi r nog mer än lovligt livrädda för att välja en planlösning vi inte blir nöjda med. :(

Nej, nu avlägger jag ett löfte till er här. På måndag ska skisser vara inskickade till en nisse som kan skriva bygglovshandlingar. Hör ni det? Vi kan ju inte stå här och stampa i all evighet O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 660
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 018
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka