En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis hur fungerar det med menopur dosen? jag ser att du ska ta nästan fyra gånger högre dos än jag gjorde. Beror det på något speciellt eller reagerar kroppar olika bara?

Härligt att du hinner med före semestern!

Jag har låg äggreserv och behöver pga det mer hormoner för att det ska bli något. Sist had jag stor spruta Elonva och 300 menopur.

Risken för överstimulering är typ 0.7% eller så, så det finns ingen anledning till att snåla.

Hur vet du den siffran om ös @lil-sis ? Har de räknat ut den för dig eller så? Jag ör ju som antagligen redan framgått en del nervös för ös :o tror de nämnde en högre siffra i snitt men vet inte on det gällde just mig , tror det var generellt under ivf..

Här sprutas det på, gonalf gör mig inget, den känns ju betydligt mindre ön fragminet. Underligt nog, och helt oväntat, drog endometriosen igång redan ett dygn efter första sprutan. Det hade jag absolut inte trott efter så lång nedreglering. Igår körde jag bil 30 mil och trots bara två sprutor tagna var smärtan redan uppe i typ 6/10 som värst. Känns ju oroväckande som sjutton men idag var det bättre vilket ör himla skönt. Annars hade jag snart varit sängliggande :(

Hur vet du den siffran om ös @lil-sis ? Har de räknat ut den för dig eller så? Jag ör ju som antagligen redan framgått en del nervös för ös :o tror de nämnde en högre siffra i snitt men vet inte on det gällde just mig , tror det var generellt under ivf..

Här sprutas det på, gonalf gör mig inget, den känns ju betydligt mindre ön fragminet. Underligt nog, och helt oväntat, drog endometriosen igång redan ett dygn efter första sprutan. Det hade jag absolut inte trott efter så lång nedreglering. Igår körde jag bil 30 mil och trots bara två sprutor tagna var smärtan redan uppe i typ 6/10 som värst. Känns ju oroväckande som sjutton men idag var det bättre vilket ör himla skönt. Annars hade jag snart varit sängliggande :(

Det är kopplat till äggreserven. Men överstimulering är inte så vanligt.

Det kan bli totalfrys ändå för mig då äggplock är planerat till sista veckan innan de går på semester.

Det spelar mindre roll för mig, mina klarar uppenbarligen frysen.

Tror mensen kommer imorn. Ont i tuttarna, uppblåst och gasig, illamående och trött idag. PMS-grinigheten nästan över också. (Det har varit en jobbig vecka.)

Blä verkar inte bli någon äl denna gång, bara för att vi bestämt att vi ska börja denna månad! Ska testa imorrn och torsdag också men sen är det nog bara att inse att äl hoppade över denna gång! Suck! Mina cykler är i snitt 29 dagar men har haft nån på 32 dagar så får väl hoppas på en sån cykel o att äl dyker upp nån dag "försent"!

Fick upp hoppet ett tag att det ska ta sig denna gång, eftersom vi prickade ÄL utan problem. Men nu har jag fått uvi :wtf: så nu känner jag att om det ens tar sig så lär det bli missfall.....

Fick upp hoppet ett tag att det ska ta sig denna gång, eftersom vi prickade ÄL utan problem. Men nu har jag fått uvi :wtf: så nu känner jag att om det ens tar sig så lär det bli missfall.....

Tycker egentligen att såna här historier brukar bli så klämkäcka, lite som klapp på huvudet. Men jag kan ändå inte låta bli att kanske få inbringa lite hopp.
När jag blev gravid fick jag uvi bara någon dag efter äl och fick antibiotika som skulle vara helt okej om man var gravid. Nu var jag tydligen gravid och det gick sedan bra.
Jag hoppas och håller tummarna att det blir detsamma för dig!

Tycker egentligen att såna här historier brukar bli så klämkäcka, lite som klapp på huvudet. Men jag kan ändå inte låta bli att kanske få inbringa lite hopp.
När jag blev gravid fick jag uvi bara någon dag efter äl och fick antibiotika som skulle vara helt okej om man var gravid. Nu var jag tydligen gravid och det gick sedan bra.
Jag hoppas och håller tummarna att det blir detsamma för dig!
Har inte såna besvär (än?) att jag tänker söka vård, men går det inte över på ett par dagar lär jag kontakta min vc.

Har inte såna besvär (än?) att jag tänker söka vård, men går det inte över på ett par dagar lär jag kontakta min vc.
Nej jag försökte slippa vård (jo jag kan alltid neka) men den rara sköterskan på 1177 tyckte att jag verkligen behövde gå till jour-vc (en lördag förstås) så jag hade svårt att säga nej till henne :o
(Kanske iofs var bra att jag lyssnade på henne eftersom jag fick blod i urinen mot kvällen)

Blä. Första UL kändes inte särskilt upplyftande. :( 5 blåsor på äggstocken som ligger så illa till att det är oklart om de kommer nå den alls (sitter fast på baksidan av livmodern mm) och bara 2 på den "bra" sidan. Plus en stor cysta som envist stannar kvar :( och enligt Gunnar-hyrläkare var blåsorna små (runt 10 mm, en ensam på 15).

Så läser man om hur många blåsor folk haft, hur få ägg de fått ut av det o hur ännu färre som blivit nåt att återföra.. Har ju sett många som haft över 20 blåsor o sen ändå bara fått ett par ägg som blivit befruktade. Känns ju sådär när man har troligtvis två blåsor! O enligt Gunnar blir det inte fler denna omgång för det "är de som har svarat".

Nu är jag ledsen. Och lite arg, för jag minns när jag fick svaret på amh att jag tyckte det lät lågt och dåvarande Gunnar sa att nädå det är normalt. Då hade de väl inte dragit igång med högre dos stimulering än standard o då borde jag väl fått bättre svar? O värsta är att jag vet att den enda Info jag kommer få från Linköping blir en sköterska som ringer o rabblar doser o inte kan svara på nånting.
Vill verkligen bara gå o gräva ner mig nånstans.

Blä. Första UL kändes inte särskilt upplyftande. :( 5 blåsor på äggstocken som ligger så illa till att det är oklart om de kommer nå den alls (sitter fast på baksidan av livmodern mm) och bara 2 på den "bra" sidan. Plus en stor cysta som envist stannar kvar :( och enligt Gunnar-hyrläkare var blåsorna små (runt 10 mm, en ensam på 15).

Så läser man om hur många blåsor folk haft, hur få ägg de fått ut av det o hur ännu färre som blivit nåt att återföra.. Har ju sett många som haft över 20 blåsor o sen ändå bara fått ett par ägg som blivit befruktade. Känns ju sådär när man har troligtvis två blåsor! O enligt Gunnar blir det inte fler denna omgång för det "är de som har svarat".

Nu är jag ledsen. Och lite arg, för jag minns när jag fick svaret på amh att jag tyckte det lät lågt och dåvarande Gunnar sa att nädå det är normalt. Då hade de väl inte dragit igång med högre dos stimulering än standard o då borde jag väl fått bättre svar? O värsta är att jag vet att den enda Info jag kommer få från Linköping blir en sköterska som ringer o rabblar doser o inte kan svara på nånting.

Hos mig fick de ut 8 ägg, varav ett var omoget och inte gick att använda. De befruktade alla 7 kvarvarande genom microinjektion, men bara 3 utvecklades. Så ett stoppades tillbaka och två i frysen. Nu hade jag tur och det första tog sig, men jag var också nervös efter att ha hört historier om över 20 ägg. Men det kan ju räcka med ett enda...
Hoppas verkligen att det går bra för er!

Tror att mensen tagit sig nu så att planen med provtagning på fredag blir bra. Också första dagen med menskopp. Har tänkt på det länge men inte kommit till skott, jag skulle ju inte ha mens igen, jag skulle ju bli med barn! Förhoppningsvis slipper också sambo jobba över ikväll igen så vi kommer iväg till läkaren med honom också.

@Halali Jag tror att mitt resultat på första VUL i IVF1 var ännu klenare. Istället för äp som alltid är preliminärt dag 12 på min klinik fick vi fortsätta stimuleringen ytterligare en vecka. Äp dag 19 istället. Då hade jag 24 eller 28 blåsor, som gav 14 ägg men det blev ändå bara två embryon.

Nu i IVF2 gick det mycket bättre. Äp dag 16, jag vet inte hur många blåsor men 15 ägg som gav sju embryon i frysen och ett som bor i mig än så länge.

Kom ihåg att det kan bli bättre även om det ser mörkt ut i början. Din kropp kanske bara är trögstartad precis som min!

Där kom mensen.. Suck..
Precis på dagen hela tiden så punktlig är den men även om jag bara vart utan p-piller 2.5 månad snart 3 månader tycker jag det är frustrerande att det inte blir nåt när man ändå träffar ÄL.. :(

@Halali Jag tror att mitt resultat på första VUL i IVF1 var ännu klenare. Istället för äp som alltid är preliminärt dag 12 på min klinik fick vi fortsätta stimuleringen ytterligare en vecka. Äp dag 19 istället. Då hade jag 24 eller 28 blåsor, som gav 14 ägg men det blev ändå bara två embryon.

Nu i IVF2 gick det mycket bättre. Äp dag 16, jag vet inte hur många blåsor men 15 ägg som gav sju embryon i frysen och ett som bor i mig än så länge.

Kom ihåg att det kan bli bättre även om det ser mörkt ut i början. Din kropp kanske bara är trögstartad precis som min!

Kruxet är att gynekologen här sa att det här försöket får jag inte fler blåsor oavsett dos/tid.. :( hade det gått att få fler genom att höja dosen hade det ju ändå funnits lite hopp.. Nu funderar jag på om jag ska be om att få avbryta. Känns ju helt värdelöst att slösa ett äp på två blåsor. Snyft..

Kruxet är att gynekologen här sa att det här försöket får jag inte fler blåsor oavsett dos/tid.. :( hade det gått att få fler genom att höja dosen hade det ju ändå funnits lite hopp.. Nu funderar jag på om jag ska be om att få avbryta. Känns ju helt värdelöst att slösa ett äp på två blåsor. Snyft..

Svårt det där, man har ju inte facit precis.

Hur man svarar beror så vitt jag vet inte bara på AMH utan det är ju även individuellt. Det är synd att det verkar vara svårt att kommunicera med din klinik.

(Min svarar ju iaf även om det inte alltid är bra svar.)

Svårt det där, man har ju inte facit precis.

Nej precis. Visst att "ett guldägg räcker" som det tjatas om överallt men det måste ju ända vara bättre odds med 20 blåsor än med två liksom. Läste nånstans att någons klinik hade tre som gräns för äp o det låter ju vettigt men vete 17 hur de räknar med min dolda äggstock då. Vet inte hur bra Linköping har koll på hur illa den ligger heller.

Hur man svarar beror så vitt jag vet inte bara på AMH utan det är ju även individuellt. Det är synd att det verkar vara svårt att kommunicera med din klinik.

(Min svarar ju iaf även om det inte alltid är bra svar.)

Ja det är jäkligt frustrerande att bara få prata med sköterskor hela tiden. Ska be om telefontid med läkare så får vi se vad de säger. Förstår att det inte behövs när allt rullar på men jag har inte haft läkarkontakt sedan januari och det tycker jag är långt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 660
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 018
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka