@Halali
Roligt att kunna använda mina nya kunskaper och att vara till hjälp, det är inget jag pratar om särskilt mycket annars. Jag ligger inte i ridkzonen för ös annat än att jag har pco. Jag är också 32 och varken liten eller smal. Äggreserven vet jag inte om men den brukar vara god vid pco tror jag. Hur som helst känns det otroligt mycket bättre idag. Jag har sovit gott och inte vaknat av varje rörelse.
Är extrauterin samma som utomkveds?
Igår på kliniken fick jag träffa en ny supertrevlig äldre läkare. Han var mäkta imponerad över att vi fått så många embryon av bra kvalitett i frysen, sju stycken enligt honom, vi har fått höra sex innan. Det är tydligen ovanligt. Jag vet inte om jag ska tro på det eller om han läste fel i datorn. Vi är nöjda med bara sex stycken i frysen.
Roligt att kunna använda mina nya kunskaper och att vara till hjälp, det är inget jag pratar om särskilt mycket annars. Jag ligger inte i ridkzonen för ös annat än att jag har pco. Jag är också 32 och varken liten eller smal. Äggreserven vet jag inte om men den brukar vara god vid pco tror jag. Hur som helst känns det otroligt mycket bättre idag. Jag har sovit gott och inte vaknat av varje rörelse.
Är extrauterin samma som utomkveds?
Det där tror jag att många i den här tråden kan skriva under på. Jag kommer ihåg när jag ringde det där samtalet som om det var igår. För de flesta ordnar det sig med mer eller mindre inblandning från läkarvetenskapen, men det tar lite (mycket) tid....får jag smita in i eran tråd?
Jag trodde att det här med barntillverkning var enkelt, men nää.. 13 försök senare och utan att det hänt ett jäkla skit börjar jag inse att vi har ett problem!
Idag tog jag mig i kragen å ringde det där första samtalet!
-Hej! Jag och min man får inga barn...
Det där låter precis som min första stimulering. Istället för äp dag 12 som verkar vara standard blev det ytterligare en veckas stimulering och äp dag 19. Istället för de två ultraljuden som var planerae under stimuleringen gjorde jag fem. Jag tog menopur och orgalutran och vid äp fick jag någon sorts "räddningspaket" som gjorde att de trots risk för överstimulering vågade sätta tillbaka ett embryo, annars hade de fryst allt. Nu gick det försöket inget vidare, men jag fick samma räddningspaket den här gången och nu verkar det faktiskt ha gått vägen. Jag funderade också på vad jag skulle säga på jobbet i början. Men sedan insåg jag att mina kollegor inte har med saken att göra. Så jag säger bara att jag inte är på plats vid den tiden. Kanske att det beror lite på vilken typ av arbetstid man har hur man kan lösa det. I mitt fall har jag kunnat lägga om passen på väl att det fungerat utan större problem.Uppdaterar mig efter en lång frånvaro från tråden .
Jag och maken är nu mitt i vårt första IVF-försök och försöker hantera alla tankar och stressmoment som det innebär. Ligger i riskzonen för överstimulering (bra äggreserv) så de vill inte ge mig för hög dos vilket också medfört att äggblåsorna inte växt som man hoppats. Så istället för planerat ÄL i mitten på veckan blir det ytterligare ett VUL och ännu fler dagar missade från jobbet eftersom tiderna är så dumma . (Har, till skillnad från maken, valt att inte berätta för någon på min arbetsplats så det är jobbigt att försöka komma på anledningar att jag är borta...)
Vet dock inte vad som händer på onsdag om äggblåsorna fortfarande inte är redo för ÄL... Hur länge kan man egentligen ta Gonal-F och Orgalutran?
Igår på kliniken fick jag träffa en ny supertrevlig äldre läkare. Han var mäkta imponerad över att vi fått så många embryon av bra kvalitett i frysen, sju stycken enligt honom, vi har fått höra sex innan. Det är tydligen ovanligt. Jag vet inte om jag ska tro på det eller om han läste fel i datorn. Vi är nöjda med bara sex stycken i frysen.