Så otroligt nonchalantMailade Prun 1/5 om misstänkt ÄL. Trodde och hoppades på blodprov en vecka senare, för att bekräfta ÄL. Inget svar.
Är det så att hon är sjuk eller har semester så får man ju ha backup för patienter som dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så otroligt nonchalantMailade Prun 1/5 om misstänkt ÄL. Trodde och hoppades på blodprov en vecka senare, för att bekräfta ÄL. Inget svar.
Jag tycker smärtan har ändrats en del. Torsdag-fredag förra veckan gjorde det riktigt ont. Sedan har et mer och mer gått över till att mest kännas otroligt spänt och därmed tryck och smärta i magen. Enorma smärtvågor har kommit och gått, mer sällan nu.svårt att förklara men jag känner en tydlig skillnad.Jag kunde vara som smärtfri, men det räckte med att jag gick för mycket eså fick jag jättejätteont igen. Jag var sjukskriven ica 2 veckor men hade alltså ont längre än så. Jag fick fasa in motion lite försiktigt. Under den värsta tiden var jag helt sängliggande i några dagar.
Väntar på min tid på reproduktionscentrum och har som vanligt en massa tvivel.
Vill jag verkligen det här?
Vill jag ändra så mycket på livet? För hur som helst så är det ju skillnad med en tredje person i huset som kräver lika mycket uppmärksamhet som alla andra tillsammans...
Suck.
Provera och sedan långt protokoll Och vi kanske(!) hinner före de tar semester i juli.
Väntar på barnmorskan.
Jag tycker smärtan har ändrats en del. Torsdag-fredag förra veckan gjorde det riktigt ont. Sedan har et mer och mer gått över till att mest kännas otroligt spänt och därmed tryck och smärta i magen. Enorma smärtvågor har kommit och gått, mer sällan nu.svårt att förklara men jag känner en tydlig skillnad.
Hemma igen nu efter att kliniken ville ha in mig på kontroll. Äggstockarna var inte så farligt svullna, men de hittade en del vätska i magen. Tappade ut en o en halv liter och lämnade blodprov. På onsdag ska jag tillbaka för ny kontroll.
Läkaren nämnde att 4 liter är mycket,så ddet var inte så farligt för mig. Tappningen gjorde inte så ont förrän i slutet när lokalbedövningen började släppa. Annars var det mestbobekvämt att ligga hopknylad i gynstolen för att de skulle få ut så mycket vätska som möjligt. Totalt sett gjorde tappningen mer ont än under själva äggplocket. Men vid äp var jag så hög på morfin att jag inte kände nånting förrän efteråt :-) nu ville de inte ge mig starkare medicin egtersom jag skyulle köra bil hem efter.1,5 liter! Hua! Gjorde det ont att tappas? Jag är rätt nervös över ös, litar inte alls på majoriteten av gynekologerna här då jag ju jobbar här och VET att många är kassa och att de bra dragit på annat håll..
Tar de emot frågor via mail om medicinska frågor? I sådana fall är det ju riktigt dåligt att inte svara.Mailade Prun 1/5 om misstänkt ÄL. Trodde och hoppades på blodprov en vecka senare, för att bekräfta ÄL. Inget svar.
Välkommen i tråden, hoppas ni snart får hjälp. Har ni fått tid för utredning?...får jag smita in i eran tråd?
Jag trodde att det här med barntillverkning var enkelt, men nää.. 13 försök senare och utan att det hänt ett jäkla skit börjar jag inse att vi har ett problem!
Idag tog jag mig i kragen å ringde det där första samtalet!
-Hej! Jag och min man får inga barn...
Det var hemskt att höra sigsjälv säga dom orden, men nu är det gjort...
Jag känner mig som en sämre människa när jag inte verkar kunna fortplanta mig
Jag är 34år & inga barn..
Tack så jätte mycket!Välkommen i tråden, hoppas ni snart får hjälp. Har ni fått tid för utredning?
Tack så jätte mycket!
Vi har inte fått någon tid ännu, den snälla kvinnan i andra änden av luren skulle skicka hem lite papper. Gissar att det är hälsodeklarationen.
Hon pratade om flaskhalsar och att man var tvungen att ligga på och ringa dom titt som tätt så det lät inte alltför lovande!
Men bollen är i rullning!
Jag bor i en väldigt avlägsen del av Sverige, här finns inte så mycket att välja mellan tyvärr.. Inga privata alternativ, prun eller Gunnars så långt ögat når.. blodprover och sånt kunde göras på orten, blir det ivf så tror jag närmsta sjukhuset är 30mil bort..Vart bor du? Om du bor i Sthlm-området kan jag varmt rekommendera Sophia-hemmet
Tar de emot frågor via mail om medicinska frågor? I sådana fall är det ju riktigt dåligt att inte svara.
Jag jobbar på en vårdcentral och vi får inte ha mailkontakt med patienter om medicinska frågor, av sekretesskäl. Det gäller även om patienten själv tar initiativ till det.
Dessutom finns det inget system för att mailen alltid kollas. Går jag på semester kollar ingen min mail, till skillnad från mina provsvar till exempel, de kollar en kollega om jag är borta längre tid.
Till oss kan man skicka meddelanden via Mina Vårdkontakter, men det kan ta några dagar att få svar så är det akut bör man ringa och berätta.
Vi får hoppas att mensen kommer när den borde, det kan ju vara en liten indikator på om du hade ägglossning!
Vad tråkigt att de inte svarar då, hela den här processen är ju jobbig som det är, utan att saker runt omkring ska krångla ocksåFrån början är det sagt att jag ska ringa när jag får mens, men eftersom de bara har öppet på halvtid och jag jobbar (jobbat) så himla mycket och knäppa tider, föreslog de att vi istället skulle maila. Det gäller enbart blodprov, om jag ska äta Provera eller om Prun anser att jag behöver boka en ny tid. Övrigt får jag ringa om. För mig är det väldigt bra att ha hennes svar på mailen, eftersom jag ibland tvivlar på mig själv och mitt minne.
Ja. Fick svar igår. "Del låter bra."Vad tråkigt att de inte svarar då, hela den här processen är ju jobbig som det är, utan att saker runt omkring ska krångla också