Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I vilket land har de gjort ivf med surrogat? Det är väl inte lagligt?
Inte i Sverige men det finns länder där man kan köpa en fattig kvinnas mage
Hade nog gärna vart gravid i några månader om jag fått några årslöner för det.
Dom får för det mesta ganska bra betalt för att vara surrogat mamma.
Med livet som insats.
Fy fan alltså. Ursäkta mig men vi pratar om fattiga kvinnor som riskerar sina liv för att kunna försörja sig och du pratar om fri vilja? De här kvinnorna har lika fri vilja som fattiga människor som säljer organ för att få in pengar.Dom blir inte tvingade att vara surrogat mammor.
Fy fan alltså. Ursäkta mig men vi pratar om fattiga kvinnor som riskerar sina liv för att kunna försörja sig och du pratar om fri vilja? De här kvinnorna har lika fri vilja som fattiga människor som säljer organ för att få in pengar.
Nähä? Så du tycker alltså att det är moraliskt rätt och riktigt att rika människor köper fattigas organ bara för att de fattiga inte blivit kidnappade? Driver du eller? Hur oempatisk är du egentligen? Har du ingen förmåga att tänka ett steg längre - att se att ett tvång inte behöver vara pistol mot huvudet, kidnappning, utan att vissa tvång är mer svåra att se, att det finns ett strukturellt förtryck som gör att fattiga människor tvingas till saker de egentligen inte vill göra?Det är ingen som kidnappar dom.
Nähä? Så du tycker alltså att det är moraliskt rätt och riktigt att rika människor köper fattigas organ bara för att de fattiga inte blivit kidnappade? Driver du eller? Hur oempatisk är du egentligen? Har du ingen förmåga att tänka ett steg längre - att se att ett tvång inte behöver vara pistol mot huvudet, kidnappning, utan att vissa tvång är mer svåra att se, att det finns ett strukturellt förtryck som gör att fattiga människor tvingas till saker de egentligen inte vill göra?
Att en fattig person säljer sin kropp för överlevnad är inte frivilligt.
Nähä? Så du tycker alltså att det är moraliskt rätt och riktigt att rika människor köper fattigas organ bara för att de fattiga inte blivit kidnappade? Driver du eller? Hur oempatisk är du egentligen? Har du ingen förmåga att tänka ett steg längre - att se att ett tvång inte behöver vara pistol mot huvudet, kidnappning, utan att vissa tvång är mer svåra att se, att det finns ett strukturellt förtryck som gör att fattiga människor tvingas till saker de egentligen inte vill göra?
Att en fattig person säljer sin kropp för överlevnad är inte frivilligt.
Du ser inga problem med att fattiga säljer sina kroppar för att överleva. Så länge de inte blir "kidnappade". Så ja, jag antar att du tycker att det är moraliskt riktigt att utnyttja fattiga människor.Har jag ens påstått att det är moraliskt riktigt att utnyttja folk?
Jag för min del är givetvis HELT för att fattiga människor ska ta farliga jobb där de inte får nåt skydd alls. Gärna jobb där de varje dag riskerar att dödas. Givetvis.Är det bättre att skicka ner någon i en farlig gruva än att betala för en graviditet?
Så fruktansvärt frustrerande för dig och nonchalant av dom
Antagligen en extremt korkad fråga men du kan inte byta klinik eller så?
Det är godtagbart om det är någon som gör det utan egen vinning, tex en nära släkting. Givetvis med kompensation för inkomstbortfall och kostnader, tex läkarbesök.
I vilket land har de gjort ivf med surrogat? Det är väl inte lagligt?
Tack snälla för svar!Genetiskt är det som om mamman burit tvillingarna själv. Är det tvåäggs för att man satte in två ägg så ger inte det större sannolikhet att avkomman får tvillingar i sin tur (men brukar bio-mamman dubbelovulera kan avkomman göra det också).
Att barnen fötts av en surrogat påverkar inte genetiken. Skillnaden mellan en traditionell IVF och surrogat är bara vem som bär barn/en.