En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du ser inga problem med att fattiga säljer sina kroppar för att överleva. Så länge de inte blir "kidnappade". Så ja, jag antar att du tycker att det är moraliskt riktigt att utnyttja fattiga människor.

Förstår du alls mekanismer kring fattigdom och överlevnad? Vad människor väljer att göra för att de inte har nåt annat val alls i livet? Att det står mellan att sälja sin kropp och att dö? Hur kan du anse det vara att ett fritt val - när alternativet är total misär eller död?

Ja jag förstår allt du skriver om. Du tror dock en massa om mig och det jag tycker och tänker genom några enstaka meningar och jag anser att det är fel gjort.

Ja jag förstår allt du skriver om. Du tror dock en massa om mig och det jag tycker och tänker genom några enstaka meningar och jag anser att det är fel gjort.
Istället för att klaga över att du blir missförstådd kan du ju förklara hur du egentligen menar.

Istället för att klaga över att du blir missförstådd kan du ju förklara hur du egentligen menar.

Gör jag mer än gärna men det tar någon dag innan jag hinner med att sätta mig ner med det och jag hoppas att det är ok?

Har tagit sömntablett nyss och börjar känna av den och när man är lite snurrig av sånt så blir det aldrig bra och förklarande inlägg, dom blir bar snurriga och oförstående :o

Jag vill inte avbryta den intressanta diskussionen om surrogatmödraskap och jag ska inte heller lägga i mig den. jag har följt tråden på håll ett tag och inte skrivit på länge eftersom jag inte haft nog med energi och fullt upp med mitt eget mående. Jag gläds och gråter med er.

Vi har precis gått igenom IVF2. Vi har sex fina embryon i frysen och ett somväxer i mig. OOtroligt skönt att få ett kvitto på att mitt mående är värt något. Överstimulering är inget vidare. Tio dagar efter ÄP kändes kroppen nästan normal och när det nu i veckan blev värre igen var det bara att försöka se det positiva i det. Jag ökar i vikt ungefär ett kilo om dagen (bara vatten) och magen är som en sprickfärdig ballong. det blir strikt vila i helgen och mängder med saft så får jag se vad kliniken säger på måndsg.

Mensen slut för denna gång. Nu hoppas jag ÄL blir senast på cykeldag 15, för på den dagen åker sambon iväg igen.

Jag vill inte avbryta den intressanta diskussionen om surrogatmödraskap och jag ska inte heller lägga i mig den. jag har följt tråden på håll ett tag och inte skrivit på länge eftersom jag inte haft nog med energi och fullt upp med mitt eget mående. Jag gläds och gråter med er.

Vi har precis gått igenom IVF2. Vi har sex fina embryon i frysen och ett somväxer i mig. OOtroligt skönt att få ett kvitto på att mitt mående är värt något. Överstimulering är inget vidare. Tio dagar efter ÄP kändes kroppen nästan normal och när det nu i veckan blev värre igen var det bara att försöka se det positiva i det. Jag ökar i vikt ungefär ett kilo om dagen (bara vatten) och magen är som en sprickfärdig ballong. det blir strikt vila i helgen och mängder med saft så får jag se vad kliniken säger på måndsg.

Grattis till både återföring och "reserven" i frysen! Lycka till nu, hoppas du mår bättre snart!

Ruvardag 6.. Det går så långsamt! Inga symtom alls, tvärt om - känns som att jag skulle kunna springa ett marathon...
Jag är dock irriterad på att bara gå och tänka på magen... Jag blir ju galen om jag ska titta på klockan en vecka till och räkna ner!

@Halali Tack!

Trots positivt test (jag vågar knappt skriva drt :nailbiting: för uag tror inte på det) och övestimuleringen som bara ökar har jag svårt tro p att embryot valt att bo kvar i mig. Jag har svårt att vvara riktigt glad ii och med att jag mår helkasst just nu och jag vågar inte tro att det kan gå hela vägen. Men tänk om... Tanken är ssvindlande.

@Halali Tack!

Trots positivt test (jag vågar knappt skriva drt :nailbiting: för uag tror inte på det) och övestimuleringen som bara ökar har jag svårt tro p att embryot valt att bo kvar i mig. Jag har svårt att vvara riktigt glad ii och med att jag mår helkasst just nu och jag vågar inte tro att det kan gå hela vägen. Men tänk om... Tanken är ssvindlande.

En dag i taget, du kommer bli bättre! Måste vara en sån känsla med positivt test :heart

Halalipost: 17529375 skrev:
En dag i taget, dur bli bättre! Måste vara en sån känsla med positivt test :heart
Jag har inte riktigt förstått det än. Men det blir säkert häftigt när det väl gått in.

Någon som har koll på hur länege jag bör räkna med att ös varar? såklart jag får sse imorgon när jag pratat med kliniken. Jag har googlat mig till att ös skulle vara allt mellan en vecka och tre månader. en vecka kan jag leva med men mer är jag inte intresserad av... det blir inget jobb i morron åtminstone.

Jag har inte riktigt förstått det än. Men det blir säkert häftigt när det väl gått in.

Någon som har koll på hur länege jag bör räkna med att ös varar? såklart jag får sse imorgon när jag pratat med kliniken. Jag har googlat mig till att ös skulle vara allt mellan en vecka och tre månader. en vecka kan jag leva med men mer är jag inte intresserad av... det blir inget jobb i morron åtminstone.
Viktigaste är att VILA. Jag fick inte ens gå från bilen in till sjukhuset. Drick massor och ligg stilla. Det går över ganska fort bara man inte gör nåt annat än att vila.

Sen tog det några veckor med mindre smärtor, men det värsta gick nog över på ett par veckor tror jag.

Viktigaste är att VILA. Jag fick inte ens gå från bilen in till sjukhuset. Drick massor och ligg stilla. Det går över ganska fort bara man inte gör nåt annat än att vila.

Sen tog det några veckor med mindre smärtor, men det värsta gick nog över på ett par veckor tror jag.
Tack. Det låter ohyggligt tråkigt. Men om det gör livet lättare är det så det får bli. Jag har i stort sett tagit det lugnt senaste dagsrna. Men det får bli mer strikt vila följande dagar.

Tack. Det låter ohyggligt tråkigt. Men om det gör livet lättare är det så det får bli. Jag har i stort sett tagit det lugnt senaste dagsrna. Men det får bli mer strikt vila följande dagar.
Jag kunde vara så gott som smärtfri, men det räckte med att jag gick för mycket eså fick jag jättejätteont igen. Jag var sjukskriven ica 2 veckor men hade alltså ont längre än så. Jag fick fasa in motion lite försiktigt. Under den värsta tiden var jag helt sängliggande i några dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 702
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 095
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka