En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkar inte leta efter listan men återföring 29/3 som väntat.

Om huvudvärken fortsätter så kan jag få citodon, det var snällt. Svårt att köra med bara :p
Jag körde bil i 3 månader på 6 Citodon om dagen. I och för sig är jag inte yrkesförare så det kanske är lite skillnad. Jag har bara blivit påverkad av Citodon en gång och det var när jag hade öroninflammation.

Hoppas huvudvärken ger med sig!

Mvh Miks

Jag körde bil i 3 månader på 6 Citodon om dagen. I och för sig är jag inte yrkesförare så det kanske är lite skillnad. Jag har bara blivit påverkad av Citodon en gång och det var när jag hade öroninflammation.

Hoppas huvudvärken ger med sig!

Mvh Miks

Jag blir inte hög och körde på citodon (en) efter att jag skadat benet i hästolycka men jag vet inte hur jag reagerar med nya magen och smärtan efter olyckan var på en helt annan nivå än huvudvärken :eek:

Japp, att efterlysa mensen i tråden gav samma effekt som vanligt. Efter ett par timmar kom mensen. 26 dagars cykel blev det alltså även denna månad, med eller utan ägglossning. Tänka positivt och se fram mot nästa fertilitet är nästa steg för mig.

Nu på morgonen kom första dropparna. Det såg färskt ut men får se om det ändå blir spotting ett par dagar innan det kommer igång ordentligt. Jag hade väl inte väntat mig något annat egentligen. Nästa steg är väl att experimentera med spermatest hemma, invänta nästa ägglossning och sen ringa vårdcentralen. I april ett år sedan sista pillermens.

Nu är mensen precis slut för den här månaden också... Jag förstår mig inte riktigt på min kropp, detta var 5.e mensen sen jag slutade med p-piller. Första mensen märkte jag och kände jag absolut ingenting inför/under, andra hade jag konstant värk "där nere" i 2-3 veckor till mensen kom (1 vecka "för sent"). Trejde kände jag absolut ingenting igen. Fjärde kände jag jättemycket, hade hugg i äggstockarna m.m. i flera veckor innan mensen sen kom. Denna femte gång har jag känt absolut ingenting igen. Det ska bli mycket spännande nästa månad om jag känner något då med, så som jag har gjort varannan månad hitills... Ska nog börja med ägglossningstester nu snart också, kanske redan denna månaden. Blir spännande :)

Nu på morgonen kom första dropparna. Det såg färskt ut men får se om det ändå blir spotting ett par dagar innan det kommer igång ordentligt. Jag hade väl inte väntat mig något annat egentligen. Nästa steg är väl att experimentera med spermatest hemma, invänta nästa ägglossning och sen ringa vårdcentralen. I april ett år sedan sista pillermens.
Typiskt! Jag funderar på att ringa en privat gynekolog idag och be att få komma och ta blodprover för att kolla hormonerna, tror man kan göra det utan att påbörja någon utredning. Jag har 1½ år tills jag får någon utredning här, nya regler här med längre väntetid.

Typiskt! Jag funderar på att ringa en privat gynekolog idag och be att få komma och ta blodprover för att kolla hormonerna, tror man kan göra det utan att påbörja någon utredning. Jag har 1½ år tills jag får någon utredning här, nya regler här med längre väntetid.
Hrm, kanske ska kolla upp hur det är här.. om det blir nej på vårdcentralen får jag vända mig privat.

Jag avinstallerade appen då den sa äl imorgon och det gick inte att föra in eget själv. Så nu blir det vanlig almanacka istället.

Vilken app hade du?
Det problemet fick jag med womanlog. Provade flera olika när den började krångla och fann Ovia bäst och tillförlitlig. :)

Nu är mensen precis slut för den här månaden också... Jag förstår mig inte riktigt på min kropp, detta var 5.e mensen sen jag slutade med p-piller. Första mensen märkte jag och kände jag absolut ingenting inför/under, andra hade jag konstant värk "där nere" i 2-3 veckor till mensen kom (1 vecka "för sent"). Trejde kände jag absolut ingenting igen. Fjärde kände jag jättemycket, hade hugg i äggstockarna m.m. i flera veckor innan mensen sen kom. Denna femte gång har jag känt absolut ingenting igen. Det ska bli mycket spännande nästa månad om jag känner något då med, så som jag har gjort varannan månad hitills... Ska nog börja med ägglossningstester nu snart också, kanske redan denna månaden. Blir spännande :)

Kan skillnaden vara att du ena cykeln släpper på höger och andra vänster?

Vilken app hade du?
Det problemet fick jag med womanlog. Provade flera olika när den började krångla och fann Ovia bäst och tillförlitlig. :)
Minns inte namnet. Har telefon med Windows. Hittar inte hälften av apparna jag läst om i tråden, tror inte alla går med det systemet.

Jag blir inte hög och körde på citodon (en) efter att jag skadat benet i hästolycka men jag vet inte hur jag reagerar med nya magen och smärtan efter olyckan var på en helt annan nivå än huvudvärken :eek:
Ja du får nog testa dig fram! Du kan ju börja med en halv?

En läkare sa till mig att ju mer ont man har desto mindre påverkar Citodon allmänntillståndet.

Mvh Miks

Värsta flytningarna här. Fattar ingenting.
:rofl: :o
Startade gamla mobilen och gick in i appen. Den skrek ägglossning på mig (pucko!!!).
Tror att jag eventuellt har en sticka liggandes nånstans. Värt att använda den om 10 timmar? Appen trodde på ÄL i tisdags. (Då hade jag jätteballonger till tuttar som inte tyckte om min bästa bh.)

Men samtidigt inte konstigt om hjärnan är lite kokt - ligger och skakar av feber, har svårt att andas avslappnat och ont överallt. (Jag som hade influensa i månadsskiftet...)

Och igår kom mensen. :( Jag skulle i alla fall få fortsätta med några omgångar pergotime till men den här cykeln blir det inget då vi åker på semester de två första veckorna i april och det sammanfaller ju såklart med förväntad äl.

Och jag väntar mens på torsdag. Har haft illamående nån morgon och känningar i livmodern, men både ÄL-test och grav-test är totalnegativa :(
Fram till sommaren orkar jag inte fortsätta med ÄL-stickor. Sambon kommer ändå bara vara hemma de helger jag redan vet, så att veta om ÄL när han inte är hemma är bara jobbigt. Påbörjar igen i slutet på maj då han är ledig från början på juni till mitten augusti sen.
Har det inte tagit sig över sommaren ringer jag gyn (eller vart jag nu ska vända mig) i augusti för hjälp :(

Och igår kom mensen. :( Jag skulle i alla fall få fortsätta med några omgångar pergotime till men den här cykeln blir det inget då vi åker på semester de två första veckorna i april och det sammanfaller ju såklart med förväntad äl.
Jag gillar att du får fortsätta med Pergo...men ogillar att du är kvar här.

Det här blir en kul vecka...
PMSen började idag. Beräknad mens om exakt en vecka.
Framför allt har jag varit skitgrinig idag. Och snäst mot både man och mamma. Men sen har jag även ömma tuttar och uppblåst mage. Och lite mer ont i lederna än vanligt.
Kul. Inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 255
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 161
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix