En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

em-pirre - planerar FET2
lil-sis - IVF 1, äggplock 19/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

:(:(:(

Tar (enligt klinikens regler) nytt test Sö morgon, och avslutar då medicinering. Börjar Zumenon igen cd 1 och tid för vul cd 10. Sen FET typ cd 15 igen.

Så jag slipper progesteronet under några dagar i alla fall. Ska passa på att ha sex då man äntligen slipper kladdet.

Sen har jag blivit erbjuden en superfin whippet då fodervärden hamnat i rullstol. Får se vad min man säger om det... klinikens order för idag var DRICKA VIN!

Tar (enligt klinikens regler) nytt test Sö morgon, och avslutar då medicinering. Börjar Zumenon igen cd 1 och tid för vul cd 10. Sen FET typ cd 15 igen.

Så jag slipper progesteronet under några dagar i alla fall. Ska passa på att ha sex då man äntligen slipper kladdet.

Sen har jag blivit erbjuden en superfin whippet då fodervärden hamnat i rullstol. Får se vad min man säger om det... klinikens order för idag var DRICKA VIN!
Skit, skit och åter skit .

Men en whippet pch vin låter som ypperlig medicinering tycker jag !

Vin och whippet låter ju toppen! :)

Sounds like a plan liksom!

Hej allihopa!

Jag har följt tråden ett bra tag nu och nu verkar det som att det är dags att ansluta sig. Att bli med barn ser ut att bli ytterligare en sak som tänker dra ut på tiden för oss.

Sammanfattningsvis slutade jag med piller efter många år i maj typ. Våra försök blev lite uppskjutna av att man fann cellförändringar hos mig och jag fick genomgå en konisering i somras. Det kombinerat med husbygge och mycket på jobbet innebar en del stress.

Nu är vi inne på seriöst försök nr 3 som inte velat ta sig. Första månaderna hade jag inbillade symtom efter ägglossning men denna gång inget varför jag var hyfsat säker på att det inte blivit något. Testade med tidigt test i torsdags som var negativt och idag kom mensen. Och jag som så gärna ville bli mamma innan 30... men det blir jag i april så det är kört! Börjar redan fundera på hur det skulle vara att gå igenom IVF, tack alla i tråden som delar med sig av sina erfarenheter! När tror ni vi kan börja söka hjälp? I maj när det är ett år sedan vi slutade skydda oss eller i augusti när vi seriöst började försöka efter att ha läkt ihop efter operationen?

Tack igen för en bra tråd! Kul med allt fint stöd ni visar för varandra. Kram!

Ni kan söka genast. Om ni varit utan preventivmedel så länge så borde ni få hjälp genast. Jag vet precis hur det känns, det där med att inte få bli mamma före man fyllt 30 (nu har jag kommit över det. Både det och trettiostrecket alltså)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar