En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hade ju varit roligt om du, vid samtal om sex och äl, sett oförstående ut och frågat "men vadå sex?" eller nåt sånt :D
Ja precis! Grejen är ju att ingen nånsin pratat om det... Vi nästan väntade på chansen att få säga nåt sånt dumt! (Vi har båda dålig humor och är experter på att skämma ut oss i såna situationer)

Snälla allvetande Buke, hjälp mig att tolka de här. Bild finns här. Den hamnade på sidan tyvärr, oklart varför. Teststrecken har blekts lite, men det bör gå att se hyfsat ändå...

Vad händer? Visst ser det ut som att äl-testen är positiva sen den 9/8? Men jag tycker att det första testet, det från den 3/8 också ser typ nästan-positivt ut. :confused: Jag är jätterädd för att min PCO-S ska ha hunnit ikapp mig och att jag kanske inte kommer släppa något ägg alls. :(

http://www.ladda-upp.se/bilder/qzswylaizrupmh/

Snälla allvetande Buke, hjälp mig att tolka de här. Bild finns här. Den hamnade på sidan tyvärr, oklart varför. Teststrecken har blekts lite, men det bör gå att se hyfsat ändå...

Vad händer? Visst ser det ut som att äl-testen är positiva sen den 9/8? Men jag tycker att det första testet, det från den 3/8 också ser typ nästan-positivt ut. :confused: Jag är jätterädd för att min PCO-S ska ha hunnit ikapp mig och att jag kanske inte kommer släppa något ägg alls. :(
Aha! Du hade PCOS. Det kan ju tyvärr ställa till det lite med ältesterna.

Ja, alltså PCO-S kan ju ge falska positiva test. Jag (det är ju jag det...) hade velat kolla med VUL vad som är på gång. Du kan ju prova med digitalt test också.

Aha! Du hade PCOS. Det kan ju tyvärr ställa till det lite med ältesterna.

Ja, alltså PCO-S kan ju ge falska positiva test. Jag (det är ju jag det...) hade velat kolla med VUL vad som är på gång. Du kan ju prova med digitalt test också.

Yes, men jag har inte fått falska positiva hittills. Och jag har haft en sån där lydig och snäll PCOS och har alltid haft mens varje månad. Men den kanske har hunnit ikapp mig till slut. :(

Tror inte jag kan få någon tid hos Gunnar för VUL med kort varsel, även om det hade varit skönt att få veta vad som händer. Kan testa att ringa imorgon.

Yes, men jag har inte fått falska positiva hittills. Och jag har haft en sån där lydig och snäll PCOS och har alltid haft mens varje månad. Men den kanske har hunnit ikapp mig till slut. :(

Tror inte jag kan få någon tid hos Gunnar för VUL med kort varsel, även om det hade varit skönt att få veta vad som händer. Kan testa att ringa imorgon.
Är det här första äl efter missfallet?

Kollat med ett gravtest?

Nix. Borde få ett paket med gravtest med posten imorgon, kan kolla då. Men det verkar väldigt konstig om jag skulle vara gravid igen knappt 20 dagar efter missfall. Eller?
Jag blev gravid direkt igen. Äl 14 dagar efter MF (ungefär) och det tog sig direkt där. Fick veta någon dag senare att vi borde vänta en mens och hade inte sex efter det men det räckte tydligen :p

Jag blev gravid direkt igen. Äl 14 dagar efter MF (ungefär) och det tog sig direkt där. Fick veta någon dag senare att vi borde vänta en mens och hade inte sex efter det men det räckte tydligen :p
Min klinik sa faktiskt idag att det ofta kan vara väldigt bra att försöka genast efter missfall, eftersom slemhinnan enligt dem är bättre på att ta emot.

Jo, vi hade hoppats på att det skulle ta sig igen direkt. Men jag tror tyvärr inte det är därför testen visar knasigt nu...då skulle jag haft ägglossning typ nio-tio dagar efter missfallet och det känns lite väl tidigt.

Hittills har den kommit på dag 20. Har en hyfsat stabil 34-dagars cykel. Jag fattar ju att kroppen kan gå lite bananas efter ett missfall men hade hoppats på att allt bara skulle rulla på som vanligt...
Ja då låter det ju lite konstigt om äl hade kommit så mycket tidigare än vanligt.

Fortsätt testa...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 471
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka