Grattis!!Jag fick ett plus igår. Och den känslan som du beskriver har jag känt i princip hela förra veckan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!!Jag fick ett plus igår. Och den känslan som du beskriver har jag känt i princip hela förra veckan.
Aha, kanske därför han ville kolla äggstockarna då också, för att se var i cykeln jag är eftersom jag själv inte har den blekaste om vad som tänker hända i kroppen nu. Ska dit nästa onsdag.
Stort grattis
Min tumme fungerade
GRATTIS!
Grattis!!
Det kan vara helt normalt med blödning 1-2 dagar efter ÄL. Är det inte ÄL-blödning så kan det vara problem med progesteron/gulkroppshormon.Här är vi på dag 11 och två dagar före beräknad äl (har inte kissat på ngn sticka så jag har inte koll). Dock hade jag glad gubbe på dag 9 förra perioden (och mens på dag 26), så det kan ju vara äl-tid.
Men jag blöder. Men bara liiite hittills. Har "aldrig" (läs som jag kan minnas de senaste åren sedan jag slutade med minipiller) haft mellanblödningar tidigare. Det känns lite sådär att det helt plötsligt dyker upp nu. Vad händer? Har inte haft sex eller ngt det senaste dygnet och lite till, så det kan inte bero på ngt sådant. Känns bara skumt.
Jag har ju aldrig haft blödning vid ÄL tidigare, vad jag vet (strulig mens vid minipiller men det är ju rätt vanligt). Och jag kan nog ha haft äl även om det inte blir ngt vid BIM, eftersom jag ju inte vet om ngt tar sig igenom äggledarna. Men man kan ju ha sex ändå, som tur är. Och har man ännu mer tur så blir det ngt trots allt.
Om du vet att din lutealfas är typ 15 dagar, så borde ju mensen komma ungefär tretton dagar efter blödningen. Kommer mensen senare, typ sjutton dagar efter blödningen, så var den antagligen ingen ägglossningsblödning, utan progesteron/gulkroppshormonknas.
Förstår du hur jag menar? det var så jag tänkte med min tidigare kommentar om BIM.
Gör precis som du tycker. Är det alltså en stor blödning? En äl-blödning ska bara vara skvätt. Så tyvärr gissar jag på hormonknasAh! Ok :-) . Nu fattar jag - tack för förtydligandet. Då genomlider jag denna extra mensen (ungefär som den mens jag hade när jag gick på piller).
Kan jag använda tampong, eller finns ngn risk med det? Är inte van att använda binda på dagen så det känns obekvämt.
Så länge ni inte kommer med "goda" råd om att slappna av och skaffa hund så är ni hjärtligt välkomnaSamma här, jag smygläser dock. Till nu
Nej, inte stor men mer än en skvätt tycker jag. Blöder lite hela tiden men klarar mig på de minsta skydden, typ gul tampong och tunn binda. När jag för upp fingrarna blir de blodtäckta, fräscht blod och inga klumpar. Dock lite segt/slemmigt. Varit så sedan lunch igår, ev tilltagit lite idag. Kan det finnas ngt samband med spolundersökningen i torsdags?Gör precis som du tycker. Är det alltså en stor blödning? En äl-blödning ska bara vara skvätt. Så tyvärr gissar jag på hormonknas