Svägerskan har frågat mig om jag inte ska köpa progesteronkräm, för att hjälpa kroppen lite.
Jag tvekar. Jag är lite anti allt sånt där, speciellt som läkare inte är inblandade i, eftersom mormor hade stora blodproppsproblem och jag verkligen inte får använda p-piller eller sånt. Har fått tabletter utskriva för kraftiga mensblödningar, men efter att ha läst på om dem vågade jag inte ens öppna paketet...och så har jag inte behövt dem sen jag fick dem, magiskt nog... P-stav funkar fint, men det var nära att jag inte fick sätta in den från början. Nej, den sitter inte kvar längre. Den åkte ut för flera år sen. Ack, vilka härliga år utan mens jag hade då...
Nåja, tillbaka till krämen. Bu eller bä, bra eller anus, någon som har en åsikt?
Jag har använt den i två syften - mot min endometrios som blev mycket bättre, jag fick tydligare äl o mindre ont vid mens. Sen hade jag den efter insättningen vid IVF:en eftersom du tre gånger dagligen ska stoppa upp vagitorer med progesteron o sen ligga ner i minst 20 min, när jag var på jobbet gick i te det så då smorde jag istället. Fick godkänt av Gun för det ☺