En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Synd :/ men när har du bim? Kanske är tidigt? :)
BIM igår eller idag enligt periodtracker appen:) Jag testade med ett test som ska kunna göras dagarna innan BIM också.. Så är rätt säker på att jag inte är gravid nu. Men varför kommer inte mensen?:/ detta var ju mitt första försök, så det är inte så konstigt att jag inte har så mycket koll, men de senaste tre månaderna har mensen kommit med lika många dagars mellanrum 28-29 dagar idag är det 29e dagen, och dagen är ju i och för sig inte slut än

BIM igår eller idag enligt periodtracker appen:) Jag testade med ett test som ska kunna göras dagarna innan BIM också.. Så är rätt säker på att jag inte är gravid nu. Men varför kommer inte mensen?:/ detta var ju mitt första försök, så det är inte så konstigt att jag inte har så mycket koll, men de senaste tre månaderna har mensen kommit med lika många dagars mellanrum 28-29 dagar idag är det 29e dagen, och dagen är ju i och för sig inte slut än
Man kan aldrig lita på kroppen verkar det som...
Jag är fyra dagar sen nu- har inte kommit iväg och köpt test än. Känner mig noll gravid. De två tillfällen jag har varit gravid har jag varit säker innan testet så jag tror kroppen luras med mig.

Man kan aldrig lita på kroppen verkar det som...
Jag är fyra dagar sen nu- har inte kommit iväg och köpt test än. Känner mig noll gravid. De två tillfällen jag har varit gravid har jag varit säker innan testet så jag tror kroppen luras med mig.
Ja det är väldigt frustrerande :/ hoppas i alla fall att du har turen på din sida och att mensen är sen av en anledning :)Alla graviditeter är ju olika. En del är ju till och med symtomfria väldigt länge, eller så kommer symtomen senare :)

• Gilla
Reactions: Ray
Alltså jag har haft mensvärk hela dagen, men den kommer inte:confused: får ALLTID bara mensvärk samtidigt som mensen kommer och sedan försvinner värken direkt. Har aldrig varit med om detta!

Tänk om jag är gravid...
Vaknade i natt och tänkte tänk om... Och just då kom jag på hundra svåra problem med ett barn till- med att vara gravid ( är ju sååååå segt tycker jag ) och med bäbisar. Hur ska jag ha råd att låta någon annan tävla hästen? Hur ska jag orka kuska runt för att få hästen hopptränad OCH tävlad? Hur ska vi ha råd att resa med två barn? Hur ska vi rymma allt i bilen?
Tänk om vi får ett barn med särskilda behov? Pallar jag det?
Tänk om nästa förlossning blir ännu värre?
Tänk om ....
Och nu vaken igen- tänk om jag får missfall igen. Eller mensen bara kommer sent...
Suck!

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 9/7 BIM 23/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Flutterdash ÄL 15/7 BIM 29/7, 27 år, 10:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn
Humla - Tredje försöket, 30 år, inga barn. Oklart om ägglossning, oregelbunden cykel.

Uppdaterade listan. Senaste cykeln blev 52 dagar, så skriver inget datum för ägglossning nu då jag känner mig tveksam till att jag har någon ägglossning. Ska försöka med stickor igen.

Alltså jag har haft mensvärk hela dagen, men den kommer inte:confused: får ALLTID bara mensvärk samtidigt som mensen kommer och sedan försvinner värken direkt. Har aldrig varit med om detta!
När det kommer till att försöka bli gravid så finns det två sanningar:
1: Aldrig känner man sig så mycket gravid som när man försöker bli gravid.
2: Aldrig hittar kroppen på så många nya saker som när man försöker bli gravid.

:cool::D

När det kommer till att försöka bli gravid så finns det två sanningar:
1: Aldrig känner man sig så mycket gravid som när man försöker bli gravid.
2: Aldrig hittar kroppen på så många nya saker som när man försöker bli gravid.

:cool::D
Hehe, det har du rätt i :) min mens verkar i alla fall inte vilja komma ännu....

Nu börjar det närma sig mitt besök hos Gun, eller det är iofs ca 2 veckor kvar men i alla fall:D Har ju fått diagnosen PCOS och den 3aug ska jag tillbaka till Gun för att påbörja en kur med pergotime. Vet att flera av er har gjort detta så tänkte höra vad man ska tänka på att fråga Gun? Tycker alltid att när man är där så kommer man inte på ngt men när man kommer hem så har man tusen frågor som man hade velat ställa:rofl:

Nu börjar det närma sig mitt besök hos Gun, eller det är iofs ca 2 veckor kvar men i alla fall:D Har ju fått diagnosen PCOS och den 3aug ska jag tillbaka till Gun för att påbörja en kur med pergotime. Vet att flera av er har gjort detta så tänkte höra vad man ska tänka på att fråga Gun? Tycker alltid att när man är där så kommer man inte på ngt men när man kommer hem så har man tusen frågor som man hade velat ställa:rofl:

Är det bara två veckor kvar?
Attans. Det är första dagen jag kan ringa till reproduktionscentrum och få tid för spolning.
Men å andra sidan verkar jag ju ha mens varannan vecka så det löser sig nog...

Vad kan ha hänt? Jag brukar ha en regelbunden cykel på 26 dagar. Idag har jag fått en blödning, på dag 22. Jag brukar ha extremt riklig mens de första dagarna, nu är det bara några droppar.
Jag testade för första gången äl-sticka denna gång och det visade äl flera dagar tidigare än vad jag trodde, så kanske inte konstigt med tidigare mens, men varför ändrar det sig helt plötsligt?
Kroppen är bra konstig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka