En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 9/7 BIM 23/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Flutterdash ÄL 15/7 BIM 29/7, 27 år, 10:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn

BIM idag! Väntar på att mensen ska dyka upp...
Hmm. Jag trooor att jag har tagit fel på min bim dag. den kan vara imorgon också..

Tror jag har 28 eller 29 dagars menscykel. Förra månaden fick jag mens den 18e. Månaden innan det tror jag att jag fick den den 21a eller den 22a ( har för mig den 21a) i april vet jag att hag fick mensen den 22a eftersom jag gjorde gjorde en Konisering dagen efter . Nu när jag skrev in mensen från de andra månaderna ( lite osäker på maj månad men skrev den 21a) i appen periodtracker, så ändrade sig datumet så att min mens är beräknad till imorgon. Ja vi får se helt enkelt.

Hur snabbt efter ett tidigt missfall kan kroppen komma igång igen? Jag hade äggviteflytningar för ngn vecka sedan, bara några dagar efter att jag slutat blöda. Och i början på denna vecka har jag haft mkt sega och slemmiga genomskinliga flytningar. Så vid ngt av tillfällena borde jag haft äl tänker jag. Kan det stämma? Jag var iof bara i vecka sex när jag började blöda (5+2 typ) så det kanske inte skiljer sig så mkt då från en vanlig mens? Dock har jag haft lätt morgonillamående Även under förra veckan, vilket väl borde tyda på att gravidhormonerna inte gått ur kroppen. Vad tror ni andra?

Hur snabbt efter ett tidigt missfall kan kroppen komma igång igen? Jag hade äggviteflytningar för ngn vecka sedan, bara några dagar efter att jag slutat blöda. Och i början på denna vecka har jag haft mkt sega och slemmiga genomskinliga flytningar. Så vid ngt av tillfällena borde jag haft äl tänker jag. Kan det stämma? Jag var iof bara i vecka sex när jag började blöda (5+2 typ) så det kanske inte skiljer sig så mkt då från en vanlig mens? Dock har jag haft lätt morgonillamående Även under förra veckan, vilket väl borde tyda på att gravidhormonerna inte gått ur kroppen. Vad tror ni andra?

Har du testat negativt?

Hmm. Jag trooor att jag har tagit fel på min bim dag. den kan vara imorgon också..

Tror jag har 28 eller 29 dagars menscykel. Förra månaden fick jag mens den 18e. Månaden innan det tror jag att jag fick den den 21a eller den 22a ( har för mig den 21a) i april vet jag att hag fick mensen den 22a eftersom jag gjorde gjorde en Konisering dagen efter . Nu när jag skrev in mensen från de andra månaderna ( lite osäker på maj månad men skrev den 21a) i appen periodtracker, så ändrade sig datumet så att min mens är beräknad till imorgon. Ja vi får se helt enkelt.
Håller tummarna att den uteblir av rätt anledning :)

Jag räknade missfallet som vanlig mens och då blev hela cykeln någon vecka mer än vanligt - alltså borde äl vara lite senares än en vanlig mens oxå. Men jag kollade inget förrän efter den första mensen. Tog inte jättelång tid att komma igång!

Ja
Har du testat negativt?

Jag var på gynakuten pga min rädsla för utomkveds, det var innan jag slutade blöda. Där visade urinprovet ingen graviditet (2,5 h okissad) och blodprover 4 (ngnting) där 5 var gravid. Så inga tecken på graviditet på test och inget syntes på VUL förutom en 16mm tjock slemhinna som jag skulle blöda ut. Men jag har inte testat själv med ngt morgonurin då läkaren konstaterar ingen kvarvarande graviditet.

Ja

Jag var på gynakuten pga min rädsla för utomkveds, det var innan jag slutade blöda. Där visade urinprovet ingen graviditet (2,5 h okissad) och blodprover 4 (ngnting) där 5 var gravid. Så inga tecken på graviditet på test och inget syntes på VUL förutom en 16mm tjock slemhinna som jag skulle blöda ut. Men jag har inte testat själv med ngt morgonurin då läkaren konstaterar ingen kvarvarande graviditet.

Hur snabbt man kommer igång efter är nog högst individuellt men eftersom du varit fri från hCG så är det fullt tänkbart att du ägglossat.

:):):):):)
Kanske köper ett test imorgon om inte mensen kommer. Men känner mig så säker på att jag inte är gravid, men ändå, visst hoppas man:)
Jag var säker på att min mens skulle komma. Kändes precis så. Testade bara för att och så var det positivt :D Möjligen hade jag lite mindre pms än jag brukar.

Fortfarande ingen stegring, ser precis likadant ut som igår kväll :banghead: trots att man absolut inte borde än så kan jag inte låta bli att bli orolig.

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 9/7 BIM 23/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Flutterdash ÄL 15/7 BIM 29/7, 27 år, 10:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn

Alltså. Det är något fel i huvudet på mig den här månaden. Jag har ända sen ägglossningen varit etthundra procent, totalt stensäker på att jag blivit gravid. Heeelt sjukt! Jag vet ju att jag kommer bli både ledsen, förvånad och besviken när mensen dyker upp och att jag borde sluta tro att jag är gravid, men det går inte att sluta. O_o Är rädd att jag kommer göra mig själv skengravid om jag fortsätter så här. :crazy:

Inte för att jag är så road av mens en vecka efter den föregående tog slut. Men EN sak är bra. Jag köpte en Lunette så nu kan jag testa den :p

Hade en DivaCup förut men vet inte var den tagit vägen.

Alltså. Det är något fel i huvudet på mig den här månaden. Jag har ända sen ägglossningen varit etthundra procent, totalt stensäker på att jag blivit gravid. Heeelt sjukt! Jag vet ju att jag kommer bli både ledsen, förvånad och besviken när mensen dyker upp och att jag borde sluta tro att jag är gravid, men det går inte att sluta. O_o Är rädd att jag kommer göra mig själv skengravid om jag fortsätter så här. :crazy:

När jag blev oplanerat gravid som 17-åring så kände jag befruktningen. Folk påstår att det är omöjligt men jag hade rätt... Plussade hos gyn och trots väntetid till abort gjordes den i v 7 tror jag.

Du kan ha rätt :p

När jag blev oplanerat gravid som 17-åring så kände jag befruktningen. Folk påstår att det är omöjligt men jag hade rätt... Plussade hos gyn och trots väntetid till abort gjordes den i v 7 tror jag.

Du kan ha rätt :p

Jag kan ju också ha blivit totalt koko och inbilla mig alltihop ;), men tack för peppen. :) Testar på torsdag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar