En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurra!

Så... Tora, så såg stickan ut som starkast.
Vid vilken tid på dygnet testade du med den?

Den ser klar så gott som positiv ut men kanske inte riktigt.

Om det är så nu att det visar klart och tydligt svagare streck så hade jag nog tänkt på det som att ägglossningen varit. Hur lång cykel har du haft denna gången i så fall? Räkna att mensen första dag är om 14 dagar från den dagen stickan var så gott som positiv.

Vid vilken tid på dygnet testade du med den?

Den ser klar så gott som positiv ut men kanske inte riktigt.

Om det är så nu att det visar klart och tydligt svagare streck så hade jag nog tänkt på det som att ägglossningen varit. Hur lång cykel har du haft denna gången i så fall? Räkna att mensen första dag är om 14 dagar från den dagen stickan var så gott som positiv.

Jag har för mig att det där är ett förmiddagstest, men jag kan.komma ihåg fel. Kommer inte åt tidsstämpeln på bilden just nu.
Stickorna dagen innan var inte alls så tydliga som den på bilden.

Enligt beräkningarna så skulle jag ha ägglossning först till månadsskiftet. Nu kom den då istället på dag 19, vilket gör att mensen är beräknad till dag 33.

Jag har för mig att det där är ett förmiddagstest, men jag kan.komma ihåg fel. Kommer inte åt tidsstämpeln på bilden just nu.
Stickorna dagen innan var inte alls så tydliga som den på bilden.

Enligt beräkningarna så skulle jag ha ägglossning först till månadsskiftet. Nu kom den då istället på dag 19, vilket gör att mensen är beräknad till dag 33.
Jag har korta fönster från positivt till ägget släppt. Dvs jag har inte 24-36 timmar. Min första ägglossning efter mitt MA så hade jag precis som du nu. Dvs nästan positivt på eftermiddagen och sedan negativt på morgonen.
Min gissning är att det är hormonerna (som vanligt :p) som ställer till det.

Samtidigt är det ju jättebra om du får i alla fall en kort cykel. Det tyder ju på att ägglossningen fungerar.

Har en bekant som också har långa cykler. De ligger på 60-90 dagar. Hon skaffade Pergo utomlands och skall nu prova själv. Jag har sagt till henne att det inte är så bra idé. Men tror inte hon lyssnar på det örat. Hon är så trött på att inte få någon hjälp här. "Det är noooormalt att det tar ett år att bli gravid".
Kan ju vara svårt om man inte ägglossar.......

Jag har korta fönster från positivt till ägget släppt. Dvs jag har inte 24-36 timmar. Min första ägglossning efter mitt MA så hade jag precis som du nu. Dvs nästan positivt på eftermiddagen och sedan negativt på morgonen.
Min gissning är att det är hormonerna (som vanligt :p) som ställer till det.

Samtidigt är det ju jättebra om du får i alla fall en kort cykel. Det tyder ju på att ägglossningen fungerar.

Har en bekant som också har långa cykler. De ligger på 60-90 dagar. Hon skaffade Pergo utomlands och skall nu prova själv. Jag har sagt till henne att det inte är så bra idé. Men tror inte hon lyssnar på det örat. Hon är så trött på att inte få någon hjälp här. "Det är noooormalt att det tar ett år att bli gravid".
Men om man inte ägglossar får man ju hjälp utan att ha väntat ett år?

Men om man inte ägglossar får man ju hjälp utan att ha väntat ett år?
Jo man kan ju tycka det. Har för mig att jag skrivit om min vän innan. Hon har en sådan där Gun som tycker att är det så enligt reglerna att man skall försöka ett år så är det så. Punkt! Oavsett orsak. Saken är ju den att det är totalt bortkastat år.

Jag tror dessutom att hon inte ägglossar alls då när hon väl än får mens så är den mycket riklig och varar i 10 dagar.

Hon bytte Gun men där har hon inte fått tid förrän i oktober (populär Gun och semesterstängt halva augusti).

Saken är den att hon är ung. Bara 22 år. Vet inte om det spelar roll i bedömningen.

Hon är trött på att vänta och få höra "Du är så ung. Det är ingen brådska".

Jo man kan ju tycka det. Har för mig att jag skrivit om min vän innan. Hon har en sådan där Gun som tycker att är det så enligt reglerna att man skall försöka ett år så är det så. Punkt! Oavsett orsak. Saken är ju den att det är totalt bortkastat år.

Jag tror dessutom att hon inte ägglossar alls då när hon väl än får mens så är den mycket riklig och varar i 10 dagar.

Hon bytte Gun men där har hon inte fått tid förrän i oktober (populär Gun och semesterstängt halva augusti).

Saken är den att hon är ung. Bara 22 år. Vet inte om det spelar roll i bedömningen.

Hon är trött på att vänta och få höra "Du är så ung. Det är ingen brådska".
Spelar garanterat roll att hon är ung. Alltså den idiotGun som pratat strunt åt min unga kompis med PCOS (som jag skrivit om tidigare) är världens snällaste mot mig. Hon fixar och ordnar, tar mig på allvar, lyssnar, tipsar och är saklig, artig och glad. Jävla skillnad. Kompisen var typ 20, jag är 30.

Spelar garanterat roll att hon är ung. Alltså den idiotGun som pratat strunt åt min unga kompis med PCOS (som jag skrivit om tidigare) är världens snällaste mot mig. Hon fixar och ordnar, tar mig på allvar, lyssnar, tipsar och är saklig, artig och glad. Jävla skillnad. Kompisen var typ 20, jag är 30.
Det är ju synd att det är så. Det är ju lika jobbigt för en 20åring att inte bli gravid som för en 30åring.

Men det verkar som att om man är ung så har man sååå gott om tid att bli gravid och då behöver man ju inte få någon hjälp :banghead:

min mens är idag tretton dagar sen... Så irriterad! Blir dock kul att se om den kommer på det datumet nästa mens i nästa cykel skulle kommit på. Så var det ju i januari.... Vad är det för oordning i min kropp?! Svårt att göra barn utan mens... Någon som vill ge sig på en okvalificerad gissning? Har iaf bokat tid hos Gun 27/7.

min mens är idag tretton dagar sen... Så irriterad! Blir dock kul att se om den kommer på det datumet nästa mens i nästa cykel skulle kommit på. Så var det ju i januari.... Vad är det för oordning i min kropp?! Svårt att göra barn utan mens... Någon som vill ge sig på en okvalificerad gissning? Har iaf bokat tid hos Gun 27/7.
Har du testat med älstickor för att se om du har ägglossning?

Har du testat med älstickor för att se om du har ägglossning?

Tänkte att jag skullen göra det när mensen kommit! Har testat lite sporadiskt den här cykeln när mensen varit sen bara för att det är kul typ... Första dagen jag testade hade jag ganska starka test, sedan har det blivit mer och mer otydliga streck. Gissar att jag hade ägglossning ett par dagar innan jag testade. Nu idag var strecket väääldigt svagt.

Tänkte att jag skullen göra det när mensen kommit! Har testat lite sporadiskt den här cykeln när mensen varit sen bara för att det är kul typ... Första dagen jag testade hade jag ganska starka test, sedan har det blivit mer och mer otydliga streck. Gissar att jag hade ägglossning ett par dagar innan jag testade. Nu idag var strecket väääldigt svagt.
Hur många dagar sedan är det sedan du hade starkt test?

Brukar du ha oregelbunden mens?

Ja, jag är glad om jag slipper de långa cyklerna (men gladast om jag slipper dem helt).

Tråkigt med din bekant. Får ju stor lust att ringa berörd Gun och peka med stora handen och skrika "Titta vad det här leder till!".

Ingen nämnvärd stegring idag, dock ÄL-flytningar så det räcker och blir över. Kollade hur stickorna såg ut förra gången jag testade och då började stegringen två dagar innan ÄL, följer jag det bör jag se en ökning imorgon. Så det är bara att väääänta, gör man annat när det gäller allt som har med barntillverkning att göra? :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 921
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈