En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen nämnvärd stegring idag, dock ÄL-flytningar så det räcker och blir över. Kollade hur stickorna såg ut förra gången jag testade och då började stegringen två dagar innan ÄL, följer jag det bör jag se en ökning imorgon. Så det är bara att väääänta, gör man annat när det gäller allt som har med barntillverkning att göra? :meh:

Nope, väntar på ÄL, vänta på BIM, vänta på ÄL, vänta på BIM. Och så fortsätter det, förhoppningsvis blir det ett plus också, men då är det väntan till UL, och allt annat som hör till och till sist till BF ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Ingen nämnvärd stegring idag, dock ÄL-flytningar så det räcker och blir över. Kollade hur stickorna såg ut förra gången jag testade och då började stegringen två dagar innan ÄL, följer jag det bör jag se en ökning imorgon. Så det är bara att väääänta, gör man annat när det gäller allt som har med barntillverkning att göra? :meh:
Det heter ju VÄNTA barn av en anledning :D

Nope, väntar på ÄL, vänta på BIM, vänta på ÄL, vänta på BIM. Och så fortsätter det, förhoppningsvis blir det ett plus också, men då är det väntan till UL, och allt annat som hör till och till sist till BF ;)
Tro inte att väntan slutar sen. Sen är det väntan på att amningen skall komma igång, väntan på första leendet, väntan på första steget, väntan på att få förskoleplats, väntan på första skoldagen, väntan på barnbarnen.....tja du börjar nog förstå vad jag menar :D

Tro inte att väntan slutar sen. Sen är det väntan på att amningen skall komma igång, väntan på första leendet, väntan på första steget, väntan på att få förskoleplats, väntan på första skoldagen, väntan på barnbarnen.....tja du börjar nog förstå vad jag menar :D

Haha, jag förstår! :) Men jag väntar hellre på det än denna väntan som är nu. Den är för oviss och det är inget jag kan göra åt det, eller göra mer än jag gör. Hade varit så mycket bättre för själen om jag visste att det kommer att funka, att det faktiskt kommer att gå. Men det vet jag ju inte, och det är nog den jobbigaste väntan, iaf för mig!
Men jag kommer inte sluta hoppas!

Haha, jag förstår! :) Men jag väntar hellre på det än denna väntan som är nu. Den är för oviss och det är inget jag kan göra åt det, eller göra mer än jag gör. Hade varit så mycket bättre för själen om jag visste att det kommer att funka, att det faktiskt kommer att gå. Men det vet jag ju inte, och det är nog den jobbigaste väntan, iaf för mig!
Men jag kommer inte sluta hoppas!
Jo det är klart en roligare väntan :D

Men du måste slaaaaapna av och inte tääääänka på det :cool:

Absolut får man det :devil:

Thanks, ska nog börja göra det :p

Skämt åsido, om någon kör det argumentet med mig så biter jag ifrån numera. Folk fattar nog inte alltid vad det är de säger, utan det bara kommer "slappna av". Men så säger jag emot, jag hoppas de får en tankeställare.

Kom inte iväg till stan ( är i bushen nu ) idag. Är nu 15 dagar sen jag hade starkt streck på äl och 14 dagar sen det strecket var helt borta. Är jag på BIM!+1 då eller?
Min app flyttade inte på mensen efter äl test utan tycker jag är på BIM+3. Men det stämmer ju inte med testet.

Kom inte iväg till stan ( är i bushen nu ) idag. Är nu 15 dagar sen jag hade starkt streck på äl och 14 dagar sen det strecket var helt borta. Är jag på BIM!+1 då eller?
Min app flyttade inte på mensen efter äl test utan tycker jag är på BIM+3. Men det stämmer ju inte med testet.
Har du fler ältester där du är nu?

Gå efter ältestet.

Mensvärk. Lite väl tidigt tycker jag. Har kommit lite slemhinna och gammalt blod.

Tror att jag ska reklamera min tjejmage... ( ;) )

Tror att det här var senaste versionen av listan. Uppdaterar mina datum eftersom ägglossningen valde att flytta sig ett par dagar:

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 9/7 BIM 23/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

em-pirre - ET 30/6, Testdag12

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Flutterdash ÄL 25/6 BIM 9/7, 27 år, 9:e försöket, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 9/7 BIM 23/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn

BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn

Edit: såg efter inspektion och efter att senaste stickan torkat att strecket är lite kraftigare idag än i tisdags så hoppet ökade lite :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 922
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar