En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Cuervo - ÄL 2/7 BIM 16/7 försök nr1, 24 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 9/7 BIM 23/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Flutterdash ÄL 15/7 BIM 29/7, 27 år, 10:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Monifa - ÄL 25/7 BIM 8/8, 23 år, inga barn
BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn
Humla - Tredje försöket, 30 år, inga barn. Oklart om ägglossning, oregelbunden cykel.

@skerper Hur gamla är ni? Har ni funderat på adoption? :)
tillägg: Tråkigt att det inte blivit barn naturlig väg såklart.

Om jag är rätt informerad går gränsen för adoption vid 40, vilket bara är ett par år över gränsen för landstingsfinansierad IVF. Om man går priva är ofta gränsen högre än 40. Så om det är för sent för IVF är det nog tyvärr för sent för adoption. / En som kollat och fått stryka det alternativet pga makens ålder

Alldeles för gamla Hon 44 och jag 50 men var 8 år yngre då vi började !

Om ni kan se det som ett alternativ så finns det många barn som är i behov av ett familjehem och då kommer eran ålder inte vara er till last.
Jättetråkigt att ni inte lyckats på eget håll men det finns barn i alla åldrar som är i behov av ett par extraföräldrar, om dom så bor på heltid eller deltid.
Kanske något att fundera på :)

Mitt test var jättesvagt på bim.

Håller så tummarna för dig (och er andra) att ni plussar snart.
Jag testade ju mitt på dagen. Jag väntade inte heller länge efter jag senast kissade, kanske någon timme. Har det någon betydelse? Har läst lite om att man bör samla urin ett tag om man testar tidigt. I sånna fall gjorde jag ett misstag. Jag tänkte vänta några dagar till. Om inte mensen dyker upp så ska jag ta ett till test.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag testade ju mitt på dagen. Jag väntade inte heller länge efter jag senast kissade, kanske någon timme. Har det någon betydelse? Har läst lite om att man bör samla urin ett tag om man testar tidigt. I sånna fall gjorde jag ett misstag. Jag tänkte vänta några dagar till. Om inte mensen dyker upp så ska jag ta ett till test.

Ja så tidigt i en graviditet kan det vara skillnad på plus eller inte plus på testet.

Morgonurin är bäst :)

Om man testat med stickor och hittar stegring som sen försvinner- men aldrig blir helt starka utan bara tydliga om man så säger. Har man garanterat ägglossat då? Eller kan det vara så att man hoppat över äl den månaden?

Om man testat med stickor och hittar stegring som sen försvinner- men aldrig blir helt starka utan bara tydliga om man så säger. Har man garanterat ägglossat då? Eller kan det vara så att man hoppat över äl den månaden?

Det verkar som att vissa får ägglossning även om stickorna inte blir helt starka.

För mig är det varje månad så att stickorna nästan blir helt starka och jag tänker "Ja, det blir nog inte starkare än såhär. Ibland får man ju inte fullt utslag" och sen blir det svagare och svagare i ett par dagar och jag tror att ägglossningen har varit och SEN kommer den riktiga ägglossningen med tokstarkt utslag på stickorna och ont i magen och hela köret.

Det verkar som att vissa får ägglossning även om stickorna inte blir helt starka.

För mig är det varje månad så att stickorna nästan blir helt starka och jag tänker "Ja, det blir nog inte starkare än såhär. Ibland får man ju inte fullt utslag" och sen blir det svagare och svagare i ett par dagar och jag tror att ägglossningen har varit och SEN kommer den riktiga ägglossningen med tokstarkt utslag på stickorna och ont i magen och hela köret.
Intressant!
Jag hade inget och sen streck som blev starkare och sen stannade typ tre dagar på tydligt men inte lika tydligt som teststrecket. Och sen försvann blixtsnabbt och blev inget- vilket jag tolkade som ägget lossnat.

Att tolka äl-test känns ju en hel vetenskap :p

Jag brukar inte få två exakt lika starka test, jag tycker att teststrecket är lite ojämnare i färgen. Det är starkare längs ena sidan och fyller inte ut sitt utrymme helt, dvs det är smalare än kontrollstrecket. Har tolkat det som att de är positiva när i alla fall en del av strecket är lika starkt.

Jag fick äl-flytningar igår och började testa. En tydlig stegring under gårdagen och lite svagare idag. Vet inte om ägglossningen är fyra dagar tidig eller om det är något annat. Ska fortsätta testa någon gång om dagen för att se om det blir en stegring till, som KattenKorven beskriver.

• Gilla
Reactions: Ray
Ja, det kan nog vara värt att testa några dagar extra. Jag får aldrig några ägglossningsflytningar, så hade det inte varit för att jag får så sjukt ont så hade jag aldrig fattat att min ägglossning kommer några dagar efter första nästan-positiva testen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka