En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är gravid! Fatta! Okej, det kanske inte håller hela vägen, men just nu är jag faktiskt gravid!
Åh så underbart!
Sitter här och gråter för din skull nu. Vi hoppade ju in i den här tråden ungefär samtidigt och jag har fortsatt följa den för att se hur det har gått för dig. Varje månad har jag suttit här och hållt tummarna. En stor stor kram och så hoppas vi verkligen att det håller hela vägen. :heart

Om man testat med stickor och hittar stegring som sen försvinner- men aldrig blir helt starka utan bara tydliga om man så säger. Har man garanterat ägglossat då? Eller kan det vara så att man hoppat över äl den månaden?

Mina test blir sällan positiva i ordets rätta bemärkelse men har (haft) ägglossning ändå. Jag tror man får jämföra sina EGNA stickor för att få ett hum.

Kan hända att det blir lite spännande vid nästa BIM, var ett väldigt positivt ÄL-test idag och vi råkade få till det lite :o har även lite molvärk och känner mig uppblåst. Var inget "försök" utan bara rent spontant, man ska visst bli extra sugen runt ÄL, har jag hört :sneaky:

Okej, såhär är det. Visade ju negativt på graviditetstestet på BIM. Men ändå ville inte mensen komma, så idag på bim+2 eller 3, så köpte jag ett till. Testade... Har väldigt svårt att tolka testet. Ser ut som ett till streck men väldigt svagt. Hur laddar jag upp bild så jag kan visa?

Ja, eller hur! Men varför så svagt? Testade med Apotekets graviditetstest och köpte ett två-pack. Så jag får testa igen om några dagar :)

Jag vet inte varför, det enda jag hört om det är att vissa visar svagt i början. Min syster tog ett negativt test på morgonen, ett par timmar senare var det positivt och nu är hon i vecka 26 :)
Är du nu gravid så kommer hormonerna öka på massor dag för dag så strecket kommer ju såklart bli starkare då :up:

Ja, eller hur! Men varför så svagt? Testade med Apotekets graviditetstest och köpte ett två-pack. Så jag får testa igen om några dagar :)
Testa det första du gör på morgonen, det urinet är absolut bäst att testa med! Sen kan det absolut vara så att du helt enkelt har lite hormon i kroppen än så länge, om några dagar borde det vara stor skillnad :)

En annan sak! Bilden är ju tagen på testet exakt 5 minuter efter precis som det står i instruktionerna. Sedan stoppade jag undan det direkt. Gick nyss för att kolla på testet igen ( har gått en timme) och strecket syns väldigt tydligt nu!

Kan hända att det blir lite spännande vid nästa BIM, var ett väldigt positivt ÄL-test idag och vi råkade få till det lite :o har även lite molvärk och känner mig uppblåst. Var inget "försök" utan bara rent spontant, man ska visst bli extra sugen runt ÄL, har jag hört :sneaky:

Tror det här med "försök" tolkas lite olika av oss alla. För mig är ett "försök" en cykel där jag blir eller inte blir gravid. Jag och maken har hyfsat regelbunden sex, typ 3 ggr i veckan i snitt skulle jag gissa. Men runt äl kan vi lägga in en extra snabbis ibland för att inte missa ett fönster. Två månader i våras hade jag sexförbud kring beräknad äl, men dessa har jag ändå räknat in i försöken då det ju var två förspillda cyklar. Räknar även cykeln med tidigt MF som ett "försök".

Vad har ni andra för definition/förhållningssätt till ordet "försök"?

En annan sak! Bilden är ju tagen på testet exakt 5 minuter efter precis som det står i instruktionerna. Sedan stoppade jag undan det direkt. Gick nyss för att kolla på testet igen ( har gått en timme) och strecket syns väldigt tydligt nu!
Det är väldigt vanligt att det gör så. Risken är att man får ett falskt positivt svar om man läser av för sent. Det har att göra med själva infärgningen.

Men jag kunde absolut se ett svagt streck på dina bilder. Hur pass säker är du på när din ägglossning var?

Jag tänker i stort sett som du!

Vi har hoppats på graviditet sen 2013 då jag fick ett MA, men vi har bara aktivt försökt nu 4-5 cykler (jagat ägglossning), varav de tre senaste är med letrozol som hjälp.

(Har ungefär tusen fel i magen och orkar nästan inte hoppas längre, så jag håller mig mest i kulisserna här i tråden.)

Tror det här med "försök" tolkas lite olika av oss alla. För mig är ett "försök" en cykel där jag blir eller inte blir gravid. Jag och maken har hyfsat regelbunden sex, typ 3 ggr i veckan i snitt skulle jag gissa. Men runt äl kan vi lägga in en extra snabbis ibland för att inte missa ett fönster. Två månader i våras hade jag sexförbud kring beräknad äl, men dessa har jag ändå räknat in i försöken då det ju var två förspillda cyklar. Räknar även cykeln med tidigt MF som ett "försök".

Ungefär så är min definition också.

Helt klart ett streck :)
Testa i övermorgon så bör du få ett tydligt streck :)
Det är väldigt vanligt att det gör så. Risken är att man får ett falskt positivt svar om man läser av för sent. Det har att göra med själva infärgningen.

Men jag kunde absolut se ett svagt streck på dina bilder. Hur pass säker är du på när din ägglossning var?
okej. Egentligen inte alls säker. Men antog att den var den 2-3 juli 14-15 dagar efter min senaste mens första dag som var den 18 juni

@Cuervo Jag kanske är blind men jag ser inget förutom kontrollstreck på dina bilder. Att man ser en grå remsa kan man göra även på negativa test (det är ju där det ska bli ett streck).

MEN jag kan ju ha fel. Mitt tips är att du tar ett digitalt test så slipper du försöka tyda :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka