En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska nog faktiskt testa med CB digital imorgon:)

Imorse när jag vaknade så mådde jag illa. Tänkte att det kanske är ett teckan :) I alla fall så kunde jag inte hålla mig. Så jag gjorde ett test.. Det var faktist starkare än igår, dessutom syntes sträcket direkt!!:)

här är en bild:

http://www.ladda-upp.se/bilder/ekdirqmwgyiuke/

fortfarande svagt, men tydligare än igår i alla fall! :)

Ja det där var ingen tvekan! Stort grattis! :D

Här kom en blödning igår, som typ tog slut inatt. Har aldrig varit med om det tidigare. Bara brunt blod, ingen slemhinna. Har testat med stickor sen 16-17 dagar tillbaka, ingen stegring på dem.

Det blödningen annorlunda ut om äl inte har skett ?

Det brukar vara så att anovulatorisk blödning är väldigt riklig och smärtfri, plus att cykeln blir lång. Ganska ofta blir det typ ett par veckor längre än en vanlig cykel. Men allt är ju så väldigt individuellt.

Men det låter inte alls som en mensblödning, utan någon spotting.

Ska nog faktiskt testa med CB digital imorgon:)

Imorse när jag vaknade så mådde jag illa. Tänkte att det kanske är ett teckan :) I alla fall så kunde jag inte hålla mig. Så jag gjorde ett test.. Det var faktist starkare än igår, dessutom syntes sträcket direkt!!:)

här är en bild:

http://www.ladda-upp.se/bilder/ekdirqmwgyiuke/

fortfarande svagt, men tydligare än igår i alla fall! :)

Åh, stort grattis! :love:

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 9/7 BIM 23/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Flutterdash ÄL 15/7 BIM 29/7, 27 år, 10:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 18/7 BIM 1/8, inga försök än, 32 år, ett barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
turotur BIM 21/7
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 23/7 BIM 5/8, Försök nr 7, 28 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Monifa - ÄL 25/7 BIM 8/8, 23 år, inga barn
BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning/koll av livmoder/katetertest augusti
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
robl - väntar på blodprovs svar och remiss till ivf. 24 år inga barn
Whirlie - inväntar att kroppen ska återställa sig efter MF. Uppsatt på kö till IVF.
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn
Humla - Tredje försöket, 30 år, inga barn. Oklart om ägglossning, oregelbunden cykel.

Det brukar vara så att anovulatorisk blödning är väldigt riklig och smärtfri, plus att cykeln blir lång. Ganska ofta blir det typ ett par veckor längre än en vanlig cykel. Men allt är ju så väldigt individuellt.

Men det låter inte alls som en mensblödning, utan någon spotting.

Lång cykel är det ju, blödningen kom dag 81. Men det har tidigare varit normala blödningar, inte som den här. Har aldrig haft ont i samband med mens, aldrig någonsin. Endast vid Äl, känt både i våras och alltid förr som ung.

Är sjukt trött på min feta hud nu så det blir antingen att starta upp med pergo eller liknande eller gå tillbaka till p-piller. Står inte ut med mig själv om det ändå bara är knas med kroppen. Känns som om chansen att bli gravid utan hjälp ibte existerar.

Lång cykel är det ju, blödningen kom dag 81. Men det har tidigare varit normala blödningar, inte som den här. Har aldrig haft ont i samband med mens, aldrig någonsin. Endast vid Äl, känt både i våras och alltid förr som ung.

Är sjukt trött på min feta hud nu så det blir antingen att starta upp med pergo eller liknande eller gå tillbaka till p-piller. Står inte ut med mig själv om det ändå bara är knas med kroppen. Känns som om chansen att bli gravid utan hjälp ibte existerar.
Då är vi två:meh: fet hud och finnar, värre än när jag var i tonåren:wtf: tur att jag ska börja med pergo om två veckor för jag börjar med tröttna på det här, inte haft ngn egen mens sen januari utan fått äta provera för att få blödning...

Det låter ju absolut som om pergo vore på sin plats.

Nu ni ska ni få nått att tänka på.

Hade mens för ca 2 veckor sedan, vet inte hur den låg i förhållande till ÄL eftersom jag inte testat utan bara gått på symtom men jag ansåg att den var helt normal.

Några dagar efter mensens slut kraschar min mage totalt, tar förgivet att jag blivit matförgiftad på Diggiloo kvällen innan men ingen annan som ätit där var påverkad och ingen magsjuka.
Har kräkts och mått skit till och från sedan dess men detta är för mig inget ovanligt pga magkatarr. Men tänkte idag ringa läkaren och be dem sjukskriva mig och hitta på en lösning eftersom det inte är så roligt att kräkas hela semestern.

Hur som bestämmer jag mig idag för att göra ett ÄL test, har inte haft någon symtom på ÄL och det brukar kunna dröja när jag mår skit i övrigt -beräknad ÄL är annars på Lördag.

Men gissa om min förvåning när stickan ger fullt utslag......
Hade både mens och illamående när jag blev gravid i tonnåren så nu vet jag inte om jag borde vänta med att ringa läkaren tills jag gjort ett gravtest :nailbiting:
Men annars sexxar vi väl på som vanligt här :p

Hade mens för ca 2 veckor sedan, vet inte hur den låg i förhållande till ÄL eftersom jag inte testat utan bara gått på symtom men jag ansåg att den var helt normal.

Några dagar efter mensens slut kraschar min mage totalt, tar förgivet att jag blivit matförgiftad på Diggiloo kvällen innan men ingen annan som ätit där var påverkad och ingen magsjuka.
Har kräkts och mått skit till och från sedan dess men detta är för mig inget ovanligt pga magkatarr. Men tänkte idag ringa läkaren och be dem sjukskriva mig och hitta på en lösning eftersom det inte är så roligt att kräkas hela semestern.

Hur som bestämmer jag mig idag för att göra ett ÄL test, har inte haft någon symtom på ÄL och det brukar kunna dröja när jag mår skit i övrigt -beräknad ÄL är annars på Lördag.

Hade både mens och illamående när jag blev gravid i tonnåren så nu vet jag inte om jag borde vänta med att ringa läkaren tills jag gjort ett gravtest :nailbiting:

Spännande, testa!! :D

Men ta ett test för sjutton! :D

Meeen...

Mensvärk eller nånting som liknar det här. Brunt blod/flytning - spotting?!?

ÄL-test negativt.

En vecka efter misstänkt ÄL.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka