En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy vad less jag är på att blöda!

Nästan en halv menskopp morgon och kväll sedan en vecka tillbaka.

Tur att jag knaprar duroferon.

Då är vi två:meh: fet hud och finnar, värre än när jag var i tonåren:wtf: tur att jag ska börja med pergo om två veckor för jag börjar med tröttna på det här, inte haft ngn egen mens sen januari utan fått äta provera för att få blödning...

Det är lika här. Jag blir så less på det. Mår inte alls bra över att det är som det är just nu. Fet hy någon timme efter tvätt, håret måste tvättas varje dag annars kliar det som sjutton och är superfett. Vill inte ha linnen pga finnarna på ryggen, har till och med finnar på halsen! Ansiktet ska vi ju inte prata om.

Jag tog ett test nyss, dagen före BIM, och fick ett ett svaaagt svagt rosa streck. Vågar inte väcka maken entusiastiskt för ett så svagt och otydligt streck och vågar inte ens lita på mina egna ögon, så nu springer jag runt som en yr höna här hemma och vet inte vad jag ska göra. :nailbiting:

Tack! :) Jag ska testa igen imorgon och se om man kan se strecket tydligare då, för just nu är det så sjukt svagt att jag inte riktigt tror på det. Men det är rosa och maken ser det också, så det är ju inte bara inbillning.
Håller tummarna!

Älskar hur du skriver hur du springer runt som en yr höna och stoppar testet under näsan på din man innan han knappt hunnit slå upp ögonen :D Precis så hade jag antagligen gjort också :laugh:

Håller tummarna!

Älskar hur du skriver hur du springer runt som en yr höna och stoppar testet under näsan på din man innan han knappt hunnit slå upp ögonen :D Precis så hade jag antagligen gjort också :laugh:

Ja, men det är ju en helt galen situation! Första gången i livet man plötsligt får ett svagt streck på ett graviditetstest, det finns ju inget snyggt sätt att hantera det på (inte för mig iallafall :o).

Den stackarn hade hunnit ända in i badrummet när jag kom kutande efter med testet och sen stod jag och hoppade nervöst en stund innan jag slängde fram testet och frågade om han såg nåt. Sen var jag tvungen att sätta mig på badrumsmattan och ta igen mig när han sa att han också såg strecket. Han är mycket coolare än jag, så han konstaterade bara lugnt att det tydligen får bli alkoholfria drinkar för mig på vår inplanerade weekendresa nästa helg. :D

Ja, men det är ju en helt galen situation! Första gången i livet man plötsligt får ett svagt streck på ett graviditetstest, det finns ju inget snyggt sätt att hantera det på (inte för mig iallafall :o).

Den stackarn hade hunnit ända in i badrummet när jag kom kutande efter med testet och sen stod jag och hoppade nervöst en stund innan jag slängde fram testet och frågade om han såg nåt. Sen var jag tvungen att sätta mig på badrumsmattan och ta igen mig när han sa att han också såg strecket. Han är mycket coolare än jag, så han konstaterade bara lugnt att det tydligen får bli alkoholfria drinkar för mig på vår inplanerade weekendresa nästa helg. :D
Ähh sådana här saker skall man inte hantera snyggt. Då blir det ju inget roligt......:D:D

Grattis @KattenKorven!
Jag gjorde som du, fast min sambo hade typ inte vaknat än. Jag slängde upp stickan framför ansiktet på honom med orden "vad ser du?" :p Inte som jag hade planerat att berätta precis :D

Jag visade min sambo stickan innan han hade hunnit upp ur sängen tillsammans med de kloka orden, vi ska bli fler. :laugh::laugh:
Som svar fick jag ett stort leende och ordet Frögurka. (Under tiden sedan jag slutade med P-pillren så hade vi haft sex som mest en gång i veckan...)

Jag tog ett test nyss, dagen före BIM, och fick ett ett svaaagt svagt rosa streck. Vågar inte väcka maken entusiastiskt för ett så svagt och otydligt streck och vågar inte ens lita på mina egna ögon, så nu springer jag runt som en yr höna här hemma och vet inte vad jag ska göra. :nailbiting:

GRATTIS!!! :banana::banana::banana: Vad roligt!!! :bump::bump::bump:

Men du vet väl att ett positivt test alltid är ett positivt test oavsett om det är svagt eller inte?! Du behöver därför inte för den sakens skull ta ett nytt test imorgon. Det är bara att hålla tummarna istället för att den bestämmer sig för att stanna!

Återigen stort grattis! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar