Jag blir bara lite fundersam. Ni hade oskyddat sex men försökte inte aktivt, hur fungerar detAlltså jag orkar fan inte. Jag orkar inte hoppas. Jag vet att våra åtta försök (plus något år oskyddade utan att aktivt försöka innan..) bara är en fis i rymden i jämförelse med hur länge vissa av er kämpat. Men jag orkar inte. Jag vill så gärna, jag blir så ledsen och nedslagen varje jävla månad.
Och denna vidriga mensvärken är ju verkligen som naturens sätt att säga Fuck You. "Nej du fick ingen bebis denna månad heller. Här; Du får istället illamående, frossa, och ont som om någon sparkat dig i livmodern." Taaaaack.
Eller menar du att ni körde på säkra perioder eller något sådant?
Om man har haft oskyddat sex i ett år och inte på något sätt alls försökt förhindra en graviditet (även om ni inte försökt pricka äl) så påstår jag starkt att det året skall räknas in. I så fall har ni nästan två år som ni försökt på och inte lyckats. Då kan du med gott samvete påbörja en utredning.
Sen har det kommit fram (tack vare @em-pirre googlande) att om man inte lyckats bli gravid inom 6 månader så är risken stor att man behöver hjälp.
De där 12 månaderna är främst till för att fånga upp de 10% (utöver de 80% som blir gravida inom 6 månader) som blir gravida inom 8 månader.
@em-pirre fick jag siffrorna rätt?